ایران پرسمان

آخرين مطالب

مسی مغلوب اندیشه‌های کی‌روش شد تحلیل روز

مسی مغلوب اندیشه‌های کی‌روش شد
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان -
مسی مغلوب اندیشه‌های کی‌روش شد
k ٣.٦
٠
اعتماد / متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
علی ولی‌اللهی | آنچه در ورزشگاه ایتایپاوا آرنا فونته نوآوا بر آرژانتین و کلمبیا گذشت، فارغ از نتیجه و برد دو بر صفر کلمبیا معانی دیگری را نیز در خود داشت. کلمبیا با کارلوس کی‌روش در اولین دیدار رسمی‌اش موفق شد، یکی از اصلی‌ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی کوپا آمه‌ریکا را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد. برد کی‌روش از این جهت مهم بود که ما ایرانی‌ها دوست داشتیم، ببینیم کسی که هشت سال مربی ما بود و تازه چند ماه پیش از ایرانی‌ها خداحافظی کرد، با تیم جدیدش چه کار می‌کند. آیا باز هم سیستمی تدافعی خواهد داشت یا با توجه به قابلیت‌ ستاره‌های بزرگش نظیر خامس و فالکائو و کوادرادو برای نمایش فوتبال هجومی تلاش خواهد کرد. در طرف دیگر ما مسی را داشتیم. فوق ستاره‌ای که هر جا باشد، حساسیت‌ها را برمی‌انگیزد. طرفداران مسی امیدوار بودند، فصل ضعیف او با بارسا از لحاظ کسب افتخار تیمی با کمک به آرژانتین پوشش داده شود. ضمن اینکه مسی و کی‌روش هم یک خرده حساب تسویه نشده از جام جهانی 2014 با هم داشتند که بخشی از فرآیند حساس‌سازی بازی را بر دوش می‌کشید. همچنین اسکالونی را داشتیم که اولین تجربه حضورش در یک تورنمنت معتبر را به عنوان سرمربی تجربه می‌کرد. مربی 41 ساله‌ای که وظیفه سنگین بیرون کشیدن آرژانتین از منجلاب چند سال اخیر را به عهده گرفته است.
کلمبیا با دو گل راجر مارتینز و دووان زاپاتا آرژانتین را برد تا مسی مثل چند سال اخیر با سری پایین راهی رختکن شود. مسی آبی و آسمانی به تن، نه مسی آبی‌اناری پوش. شاید در دیالوگ‌های فوتبالی بعد از بازی بین مخاطبان فوتبال این دیالوگ زیاد شنیده شود که «مسی آرژانتین، مسی بارسلونا نیست». این جمله در زیر متن می‌خواهد بار تقصیرات شکست‌های آرژانتین را به گردن مسی بیندازد. اما یک نگاه ساده به بازی کلمبیا با آرژانتین این سوال را پیش روی ما قرار می‌دهد که چرا انتظار دارید مسی آرژانتین مسی بارسلونا باشد؟ البته این هم حرف تازه‌ای نیست. سال‌هاست کارشناسان فوتبال با مقایسه وضعیت کیفیت بازیکنان در آرژانتین و بارسلونا می‌گویند، نمی‌توان از مسی انتظار داشت که همان‌طور که در بارسلونا کار می‌کند در آرژانتین هم بدرخشد. اسباب و لوازم این درخشیدن در آرژانتین فراهم نیست. با این حال مخالفان با نشان دادن بازیکنان با کیفیت آرژانتین نظیر دیماریا و ماسکرانو و اور بانگا که کنار و پشت مسی حضور دارند، نظریه تنها بودن مسی در تیم ملی کشورش را زیر سوال می‌برند. اما آیا وضعیت برای مسی در بامداد روز یکشنبه نیز به همین شکل بود؟
به ترکیب آرژانتین نگاه کنیم. سیستم 2-4-4 خطی. با حضور دو سوپر مهاجم در خط حمله یعنی آگوئرو و مسی. با چهار هافبک پشت سرشان. دیماریا، لنالدو پاردس، گوئیدو رودریگز و جیوانی لوسلسو. غیر از دیماریا که بازیکن شناخته شده‌ای محسوب می‌شود، سه هافبک دیگر آرژانتین بازیکنانی معمولی و در بهترین حالت استعدادهایی هستند که هنوز به کمال نرسیده‌اند. پاردس سابقه حضور در امپولی و زنیت سن‌پترزبورگ را دارد و تازه به پی‌اس‌جی ملحق شده. رودریگز در لیگ نه چندان سطح بالای مکزیک و در تیم آمه‌ریکا توپ می‌زند و لوسلسو به صورت قرضی در بتیس مشغول فعالیت است. چنین خط هافبکی که وظیفه‌اش توپ‌رسانی و فضا‌سازی برای مهاجمان است در مقابل هافبک‌های کلمبیا نه که مقابل تاکتیک‌های مرد باهوشی چون کارلوس کی‌روش شانس چندانی نمی‌توانستند داشته باشند. کما اینکه کی‌روش با هافبک‌های تیم ملی ایران که به مراتب سطح پایین‌تری از بازیکنان کلمبیا دارند هم موفق شده بود، هافبک‌های خوب آرژانتین را در جام جهانی 2014 مهار کند. کی‌روش با یک بازی درگیرانه در مرکز زمین اجازه حرکت به مسی و آگوئرو را نداد. بعد وقتی که حسابی عرق هافبک‌های جوان آرژانتین را در آورد با دو تعویض طلایی خورشید آلبی سلسته را خاموش کرد. می‌توان گفت که در تفکرات کی‌روش هیچ تغییری نسبت به زمانی که در ایران حضور داشت، دیده نشد. تنها تفاوت کی‌روش ایران با کی‌روش کلمبیا کیفیت بازیکنان بود که نتیجه را رقم زد و این نه تقصیر مسی است نه آگوئرو. شاید بتوان گفت که مسی می‌توانست روی یک موقعیت بادآورده گلزنی کند و دقت کافی را نداشت، اما نمی‌توان مسی را عامل باخت تیمش دانست. کی‌روش فوتبالی را به تیم آرژانتین تحمیل کرد که نتیجه‌اش برد دو بر صفر تیمش بود. اسکالونی جوان هم خام‌تر از آن بود که در شطرنج مرد پرتغالی حرفی برای گفتن داشته باشد. در چنین شرایطی طبیعی بود که اسکالونی بعد از بازی بدون توجه به آنچه در زمین گذشته بود، به وضعیت چمن ورزشگاه گیر بدهد. اما کی‌روش بعد از بازی گفت: «کلمبیا نشان داد چه تیم باشخصیتی است. تیم ما در طول بازی انضباط تاکتیکی داشت و همه بازیکنان ما آنچه از آنها انتظار می‌رفت را انجام دادند. از این گذشته در هر لحظه از بازی دو، سه بازیکن از تیم ما هر جا که توپ بود، حضور داشتند. ما امروز نسبت به آرژانتین تیم بهتری بودیم.» در مقابل تیمی که هافبک‌های خلاقی ندارد، این بهترین راه است. کافی است بازیکن صاحب توپ را تحت فشار قرار داد تا حمله حریف خنثی شود. بعد هم انتقال سریع توپ به خط حمله و تمام و این دقیقا کاری است که کی‌روش و کلمبیا آن را انجام دادند.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/24747/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

نجات روسیه با اقتصاد موازی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

شیائومی نیامده رکورد زد!

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

ادامه سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

202 روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام

تصاویر جدید از سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در دانشگاه سوربن فرانسه

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نحوه تنظیم آینه ها در خودروی فورد کراون