ایران پرسمان
فرانسه: پیوستن اوکراین به اروپا 15 تا 20 سال طول می‌کشد!
دوشنبه 2 خرداد 1401 - 05:39:00
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / وزیر مشاور در امور اروپایی دولت فرانسه گفت پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا 15 تا 20 سال طول می‌کشد.
کلمان بون، وزیر مشاور در امور اروپایی دولت فرانسه روز یکشنبه گفت پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا «بی شک 15 تا 20 سال» طول می‌کشد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه‏، او گفت در این فاصله‏‌‏، کی یف می‌تواند وارد جامعه سیاسی اروپا شود که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه آن را پیشنهاد کرد.
کلمان بون در مصاحبه با رادیوی جامعه یهودیان فرانسه‏ (Radio J‏) گفت: «باید صادق باشیم. اگر ما بگوئیم اوکراین‏ تا شش ماه، یک یا دو سال دیگر وارد اتحادیه اروپا می‌شود، دروغ گفته ایم. این واقعیت ندارد. بدون شک 15 تا 20 سال طول می‌کشد و مدتی بسیار طولانی است. در این فاصله‏‌‏، ما به اوکراینی ها‏، یک برنامه سیاسی را پیشنهاد می‌کنیم که بتوانند وارد آن شوند».
با آغاز جنگ در اوکراین بحث پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا و ناتو داغ شد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفته بود که کی‌یف به دنبال دستیابی به تفاهمی در رابطه با برخی شرایط خاص پیوستن به ناتو در سال 2022 است. رئیس‌جمهور اوکراین خواستار برگزاری همه‌پرسی درباره عضویت احتمالی در ناتو شد و آن را به عنوان اولویت به قانون اساسی این کشور اضافه کرد. زلنسکی همچنین از اروپا خواست تا برای نزدیک‌تر کردن اوکراین به این ائتلاف بیشتر تلاش کنند.
این در حالی بود که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد که بروکسل در دادن قول‌هایی که نمی‌توانسته آن‌ها را عملی کند دچار اشتباه شده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/372604/فرانسه--پیوستن-اوکراین-به-اروپا-15-تا-20-سال-طول-می‌کشد!
بستن   چاپ