ایران پرسمان
مفقودی‌هایی که دنیا را حیرت زده کرد
پنجشنبه 23 ارديبهشت 1400 - 08:04:18
ایران پرسمان - بدونیم / تقریبا همه ما به اسرار و رمز و راز‌های قدیمی علاقه داریم، اما اگر نگاهی به این اتفاقات عجیب بیندازید قول می‌دهم نظرتان کمی تغییر می‌کند.
این‌ها مفقودی‌هایی هستند که هیچ نشانی از خود به جای نگذاشته اند.
بتی پیج مانکن آمریکایی
بتی پیج مانکن معروف آمریکایی ناگهان در سال 1950 ناپدید شد. در واقع به مدت 3 دهه کسی از مکان او اطلاعی نداشت. بعد‌ها مشخص شد که او در طول این دوره زندگی آشفته‌ای را می‌گذرانده. زندگی پر از بیماری‌های ذهنی، فقر و ازدواج‌های ناموفق. تا این که در سال 2008 در سن 85 سالگی فوت کرد.
سرنشینان کشتی MV Joyita

ایران پرسمان


در سال 1955 کشتی ماهیگیری MV Joyita ناپدید شد. این کشتی مرتب سفر‌های 48 ساعته از ساموآی غربی تا فاکائوفو در جزایر توکلائو داشت. تیم جستجو فقط توانستند لاشه کشتی را پیدا کنند، اما هیچ اثری از 25 سرنشین آن نبود. محتویات کشتی 5 هفته بعد شناور روی آب پیدا شد، اما باز هم هیچ خبری از سرنشینان کشتی نبود.
بمب افکن استراتژیک B-47

ایران پرسمان


در تاریخ دهم مارس 1956، 4 بمب افکن استراتژیک پایگاه فلوریدا را برای یک پرواز بدون توقف به مقصد پایگاه هوایی گوریر در موروکو ترک کردند. اولین توقف برای سوخت گیری بدون هیچ حادثه‌ای انجام شد، اما در دومین توقف به طور مرموزی یکی از بمب افکن‌ها ناپدید شد و تحقیقاتی که برای پیدا کردن آن انجام شد بی نتیجه ماند.
آملیا ارهارت

ایران پرسمان


املیا ارهارت نخستین خلبان زن که پرواز‌های انفرادی در آتلانتیک داشت جایی برای خود در تاریخ باز کرد. حادثه مفقود شدن این خلبان بیشتر از مهارت هایش او را مشهور کرد. هواپیمای او در سال 1937 هنگام پرواز بر فراز اقیانوس آرام مفقود شد و تنها توضیحی که می‌توان برای این اتفاق پذیرفت سقوط او در اقیانوس است. البته برخی هم معتقدند که توسط ارتش ژاپن دستگیر شده است.
لوئیس لوپرنس

ایران پرسمان


لوئیس لوپرنس نخستین فیلم تاریخ را فیلمبرداری کرده است و به همین دلیل او را پدربزرگ فیلم نامیده اند. لوئیس پس از ملاقات برادرش در سال 1980 کاملا ناپدید شد و هیچ اثری از خودش به جا نگذاشت. خیلی‌ها معتقدند لوئیس خودکشی کرده یا غرق شده و یا ترور شده است.
پرواز 370 هواپیمای مالزی

ایران پرسمان


هواپیمای شماره 370 مالزی یکی از مرموزترین موارد مفقودی در تاریخ مدرن است. این هواپیما با 227 مسافر و 12 خدمه ابتدا از رادار اتاق کنترل زمانی که در فضای هوایی ویتنام بود ناپدید شد. هیچ سیگنالی از این هواپیما دریافت نشد و بعد از تحقیقات نتوانستند اثری از آن پیدا کنند. به گفته‌ای دولت اوکراین این هواپیما را فرونشانده است و برخی نیز معتقدند که خلبان هواپیما خودکشی کرده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/287955/مفقودی‌هایی-که-دنیا-را-حیرت-زده-کرد
بستن   چاپ