ایران پرسمان
ضرورت استقرار مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار در سواحل مکران
دوشنبه 30 بهمن 1402 - 10:39:50
وزارت رفاه
ایران پرسمان - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر راه اندازی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار در سواحل مکران تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، «علی حسین رعیتی فرد» در سفر به چابهار و دیدار با فرماندار این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح توسعه سواحل مکران و فعالیت صنایع و کارگاه‌های مختلف، موضوع ایمنی و آگاهی بخشی به جامعه هدف در خصوص حوادث شغلی اهمیت زیادی دارد.
وی افزود: با تعیین مکان راه اندازی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار در چابهار، عملیات تجهیز و استقرار دستگاه‌های متناسب با مشاغل این منطقه انجام می شود.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: موضوع آموزش ایمنی کار به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای ایمن سازی محیط کار، ارتقای بهره‌وری و صیانت از نیروهای انسانی و مادی کشور همواره سرلوحه ماموریت‌های وزارت متبوع قرار داشته است.
رعیتی فرد اظهار کرد: مشاوره ایمنی و آشنایی با آخرین اقدامات سایر شرکت‌ها، از اهداف مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد وحدت فرماندهی در حوزه ایمنی و بهداشت شغلی به مقاوله‌نامه 155 سازمان جهانی کار پیوست که پس از طی فرآیندهای لازم، از 18 بهمن در تمام نقاط کشور اجرایی شد.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نکته‌ی مهم در این مقاوله‌نامه، افزایش دامنه‌ شمولِ موضوع ایمنی و بهداشت کار است؛ به طوری که که قبلا صرفا حوادث و کارگاه‌های مشمول قانون کار موضوع این قوانین بود اما طبق قانون و آیین‌نامه همه‌ افرادی که فعالیت اقتصادی دارند، نیز تحت شمولیت این قانون قرار می‌گیرند. 
29 بهمن 1402 10:35
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان |
کد خبر : 335,794
کلیدواژه ها: سواحل مکران, مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی, علی حسین رعیتی فرد, چابهار
نظرات بینندگان

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/1096366/ضرورت-استقرار-مرکز-تحقیقات-و-تعلیمات-حفاظت-فنی-و-بهداشت-کار-در-سواحل-مکران
بستن   چاپ