ایران پرسمان

آخرين مطالب

دشمن از روحیه سلحشوران، دانش نخبگان و ولایتمداری مردم واهمه دارد/ شهید میرزا کوچک جنگلی خیر را از شر بازشناسی کرد بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر روز شنبه 12 آذرماه در نشست شورای اداری بنیاد گیلان گفت: امروز دشمن از روحیه سلحشوران، دانش نخبگان و ولایتمداری مردم واهمه دارد.

به گزارش «ایثار»، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری با بیان اینکه هدف از تشکیل بنیاد شهید خدمت به انسان‌هایی بود که در قبل و حین انقلاب مجاهدت کرده و شهید شده بودند، گفت: برای حضرت امام‌خمینی (ره) رسیدگی به پیشکسوتان انقلاب بسیار مهم بود و شهدا به قدری بزرگ بودند که قهقهه مستانه‌شان «عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» بود و در دوران جنگ نیز امام، شهدا، جانبازان و آزادگان را با نگاه ویژه می‌نگریست.
وی با بیان اینکه خدمت به جامعه ایثارگری باید برای رفع مشکلات آنان باشد، تصریح کرد: ما هویتی جز خدمتگزاری به خانواده ایثارگران نداریم و این مهم باید یک سیاست اصلی برای ما باشد. رسالت ترویج فرهنگ شهید و شهادت و ارتقای معنویت در بین خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باید محقق شود.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با تأکید بر اینکه ارائه خدمات به ایثارگران علاوه بر وظیفه کاری باید برگرفته از عمق وجود خدمتگزاران نیز باشد، گفت: ما باید با طیب خاطر و شوق و علاقه این خدمت را عرضه کنیم و خود را در این مسیر صاحب ثواب‌های بیکران الهی بدانیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین شکری خاطرنشان کرد: در یک جنگ تمام‌عیار جهانی، دشمن آتشی را علیه ملت و ملک ایران به راه انداخت که رزمندگان ما مردانه پای آن ایستادند و جنگ را با افتخار به پیروزی رساندند و از این‌رو وقتی می‌گوییم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جنبه امنیتی دارد یعنی اینکه باید این فرهنگ بماند تا آیندگان ما بمانند.
وی با بیان اینکه دشمن به دلایلی به ایران حمله نظامی نمی‌کند، ادامه داد: در فرهنگ ایران اسلامی رهبر ما آن نوجوان 13 ساله‌ای است که زیر تانک می‌رود و آن را منفجر می‌کند و دشمن از این فرهنگ می‌ترسد. وقتی دشمنان می‌دانند که ایرانی‌ها تا این اندازه جانباز هستند نمی‌توانند به ما حمله کنند امروز دشمن از روحیه سلحشوران، دانش نخبگان و ولایتمداری مردم واهمه دارد.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمت به خانواده ایثارگران را یک احساس مسئولیت اجتماعی جدی دانست و افزود: خدمت به خانواده شهدا و جانبازان به عنوان انسان‌های برگزیده تاریخ الگویی معنوی در جامعه می‌سازد.
حجت‌‌الاسلام شکری با اشاره به حرکت و قیام میرزا کوچک جنگلی که هم با خودی‌هایی که نمی‌فهمیدند دشمن کیست و هم با روس و انگلیسی‌هایی که ایران را مستعمره خود می‌دانستند، جنگید، تصریح کرد: این سلحشور گیلانی که در کوهستان‌های خلخال سرش را از تن جدا کردند، آینده‌نگر و عالم بود که حاضر نشد برای روس و انگلیس نوکری کند چرا که عزت، کرامت انسان‌ها و آینده مردمش برایش مهمتر بود.

ایران پرسمان


میرزا کوچک خیر را از شر بازشناسی کرد
حجت‌الاسلام و المسلمین شکری در سفر به استان گیلان در همایش بزرگداشت شهید میرزاکوچک خان جنگلی و یازده شهید روحانی شهرستان املش در کانون معصومیه این شهرستان حضور یافت و اظهار کرد: میرزا یک عاقل فرزانه و حکیم بود که در زمان خود خیر را از شر بازشناسی کرد. 
وی افزود: شرط اول انتخاب کردن، شناختن، فهمیدن، عمق بخشیدن، بکار گرفتن و دوست داشتن برای اجرا و عمل کردن است. انسان مانند سایر موجودات تحت تأثیر جدی غرایض، احساسات و عواطف خود است و دریافت‌های او به شدت از کانال‌های سمعی و بصری است.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: دانایی انسان می‌تواند درصد احساسات، غرایض و عواطفش را مشخص کند و قدرت تشخیص خوبی و بدی، درستی از نادرستی، حق از باطل، خیر از شر را داشته باشد و درست عمل کند و می‌توان گفت انسان از قدرت اختیار استفاده کرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین شکری با بیان اینکه اگر انسان به اختیار برسد ملائکه او را سجده می‌کنند و انسان به مرحله آدمیت می‌رسد گفت: قبل از این، انسان بشر است و بین خیر و شر قرار دارد، اگر توانست در یک جریان سخت خیر را تحت امر عقل و شر را تحت امر نفس تشخیص دهد و خیر را دوست داشته باشد تا آنجا که برایش جان و مال بدهد و در عمل به پای آن بایستد و مانند میرزا کوچک خان در کوه‌های خلخال تنها بماند و سر بدهد، می‌شود آدمی که ملائکه بر او سجده می‌کنند و این آدم هرگز نمی‌میرد و همیشه ماندگار خواهد بود.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه شعار انسان، مؤمن بودن است، اظهار کرد: اگر مؤمن هستید باید پناهگاه تاریخی بشر و جامعه باشید و جان و مال و آبروی مردم جامعه باید از دست و زبان شما در امان باشد. اگر از همه جهت دانایی را به پای انسان‌ها ریختیم و شیطان، استکبار جهانی و استبداد داخلی را به انسان‌ها معرفی کردیم و مردم خیر و نیکی را دوست داشتند و شر را که دشمن و مظهر هویتی نفس و استعمار است تشخیص دادند، این رسالت را خوب تبیین کردید و موفق هستید.
حجت‌الاسلام والمسلمین شکری افزود: میرزا کوچک به گستره تاریخ گیلان و ایران تلاش کرد تا به کسانی که می‌گفتند چگونه می‌خواهد در مقابل زور رضاخان از یک طرف و فریب روس و انگلیس از طرف دیگر بایستد نشان دهد می‌توان سر داد اما ایمان را نداد. 
وی با تأکید بر اینکه، در امتحانات سخت همیشه پیش قراولان آدمیت تنها می‌شوند، گفت: نبرد سخت و جانکاه است و انسان باید در این گذرگاه‌ها، فتنه‌ها را بشناسد و با بصیرت تمام ایستادگی کند. اکنون کار بجایی رسیده که مستکبران که خودشان دیکتاتورهای عالمند نه‌تنها مردم را به فحشا و منکر می‌کشانند بلکه خودشان نیز در فحشا و منکر غرق هستند و با غارتگری‌هایی که در آفریقا، آسیا، اروپا و... داشتند به عیاشی می‌پردازند و فقرا نیز در فلاکت و بدبختی می‌مانند. 
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به اینکه اکنون شما بعد از یکصد سال شخصیت میرزا کوچک را تحلیل می‌کنید و بعد از 200 سال نیز خمینی کبیر و خامنه‌ای عزیز را خواهید شناخت، ادامه داد: عزت یک ملت مرهون مقاومت‌های بی‌امان، آگاهانه، با بصیرت و با فهمی است که رهبران آن جامعه دارند. هر چقدر فهم و اندیشه یک ملت بالا برود و بصیرتش عمیق و نهادینه شده باشد آن جامعه از ماندگاری بالایی برخوردار خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: میرزا کوچک که باید او را میرزا بزرگ خواند، کسی بود که به شرق و غرب و نفس خود «نه» گفت و سرش را در حالی که تنها مانده بود بریدند، امروز شما زندگی یک مرد بزرگ را به بزرگی تاریخ ایران و گیلان بازگو می‌کنید تا از او الگو بگیرید.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/395644/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

حماس: مواضع بایدن متناقض است

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

نماهنگ «تنبیه متجاوز»

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ حماسی «الله اکبر» با صدای محمود کریمی

اوضاع فرودگاه کیش و دبی یک روز پس از باراش شدید باران

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد