ایران پرسمان

آخرين مطالب

آنچه در حیاط دولت گذشت؛ از فیلترینگ تا سهام عدالت سیاست روز

آنچه در حیاط دولت گذشت؛ از فیلترینگ تا سهام عدالت
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - ایرنا / نقش برخی پلتفرم‌های آمریکایی در ناآرامی‌های اخیر، فیلترینگ، پیگیری جبران خسارت وارده به اموال عمومی، حضور 10میلیونی زائران ایرانی، افزایش سقف وام مسکن ایثارگران و اختصاص سهام عدالت به مددجویان از مهمترین خبرهای امروز پاستورنشینان برای خبرنگاران بود.
اعضای کابینه سیزدهم روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیأت دولت در نخستین هفته از مهرماه با حضور در حیاط پاستور به پرسش‌های متعدد نمایندگان رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف پاسخ دادند.
یکی از محور اصلی نشست امروز هیأت وزیران به ریاست آیت‌الله‌سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور به حاشیه و متن حضور رییس دولت سیزدهم در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک و دیدار با سران کشورهای مختلف اختصاص داشت.
رئیس جمهور در این نشست وزرای علوم و بهداشت، معاون علمی و فناوری و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری را هم موظف کرد تا راهکارهای رفع مشکلات مالی و معیشتی در وزارت علوم را بررسی و به دولت ارائه کنند.
مشروح گفت‌وگوهای علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، روح الله دهقانی فیروزآبادی سرپرست معاونت علمی ریاست جمهوری ، انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست را با خبرنگاران حوزه دولت در زیر بخوانید:
ایجاد محدودیت در برخی پلتفرم‌ها با تشخیص مراجع ذیصلاح بوده است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره روند اعمال محدودیت‌ها در فضای مجازی به دلیل وجود برخی پلتفرم‌های آمریکایی که در ناآرامی‌های اخیر نقش سازماندهی اغتشاشات را بر عهده داشتند، گفت که محدودیت‌های ایجاد شده بر اساس تشخیص مراجع ذیصلاح بوده و برداشتن آن هم به صلاحدید همان مراجع خواهد بود.
عیسی زارع‌پور ادامه داد که برخی از پلتفرم‌های عمدتاً آمریکایی هستند که در این اغتشاشات نقش سازماندهی داشتند که موجب خسارت زیاد به مردم شد و ما برای جلوگیری از آسیب به کسب و کارها ظرفیت‌های لازم را در پلتفرم‌ها و سکوهای داخلی فراهم می‌کنیم تا مردم برای برقراری ارتباطات با مشکلات روبرو نشوند.
وی به این که کسب و کارهای فیزیکی در این مدت آسیب دیده است و خساراتی برای کسب‌وکارهای مجازی وجود داشت گفت که هزینه این خسارت‌ها بر عهده کسانی است که این اغتشاشات و آشوب‌ها را به وجود آوردند.
وزیر ارتباطات‌وفناوری اطلاعات درباره تشخیص دائمی یا موقتی بودن فیلترینگ تصریح کرد که این بر عهده همان مراجعی است که به ما ابلاغ کردند.
زارع پور در پاسخ به سوالی در مورد زمزمه‌هایی برای امکان دسترسی کاربران به اینترنت ماهواره‌ای از سوی آمریکا اظهار داشت که اهداف آنها در فراهم کردن ماهواره‌ای برای ایران، روشن است؛ آمریکایی‌ها در 40 سال گذشته هیچ‌گاه به دنبال منافع جمهوری اسلامی ایران و مردم نبوده‌اند. آنها از هیچ اقدامی برای ضربه‌زدن به مردم فروگذاری نکرده‌اند و این اقدام هم در همین راستا است.
به گفته وزیر ارتباطات‌وفناوری اطلاعات اگر هر اپراتور اینترنت ماهواره‌ای بر اساس قواعد بین‌المللی ماهواره‌ای بخواهد قوانین سرزمینی یک کشور را به رسمیت بشناسد، دست او را به گرمی می‌فشاریم زیرا هموطنانی که در مناطق کوهستانی ساکن هستند، به اینترنت دسترسی ندارند. 
وزیر ارتباطات ‌فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره تصمیم شورای‌عالی فضای‌مجازی مبنی بر فیلترینگ دائمی پلتفرم اینستاگرام گفت: شورای عالی فضای مجازی در این مدت هیچ جلسه‌ای نداشته است. وزارت ارتباطات تنها یک رای از 13 رای کمیته تعیین مصادیق محرمانه که تصمیم‌گیری درباره فیلترینگ را برعهده دارد، داراست که این کمیته هم طی این مدت جلسه‌ای تشکیل نداده است. 
زارع‌پور درباره آغاز طرح صیانت از فضای مجازی گفت که محدودیت بنا به شرایط کشور ایجاد شده است و ارتباطی با طرح صیانت از کاربران فضای مجازی ندارد. 
استفاده از پلتفرم های داخلی
وی درباره کُندی پلتفرم‌های داخلی گفت: پلتفرم‌های داخلی با حجم زیادی از درخواست‌ها مواجه شده است و از امروز افزایش کیفیت و سرعت پیام رسان‌های داخلی به مرور افزایش خواهد یافت و قابلیت‌های جدید به آنها افزوده می‌شود و مردم می‌توانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره پیوستن برخی از دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، گفت: من بعنوان یک شهروند فکر می‌کنم این سامانه خدمات‌دهی مناسبی دارد و تمامی حساب‌ها در تمامی بانک‌ها قابل مشاهده است. بیمه مرکزی تمام بیمه‌ها را نمایش می‌دهد و قوه قضاییه، نیروی انتظامی و تمامی خدمات مورد نیاز مردم در این سامانه در دسترس است. 
زارع پور خاطر نشان‌کرد: رئیس جمهور دستور داده است که تمامی دستگاه‌هایی که به این سامانه وارد نشده‌اند باید دلایل خود را روشن و شفاف توضیح دهند. کمیته‌ای مرکب از وزارت ارتباطات، سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات این موضوع را بررسی و پیگیری می‌کنند ‌که گزارش این کمیته به مردم ارائه خواهد شد.
وی افزود: اکنون حدود 75 درصد دستگاه‌ها با انحاء و کیفیت‌های مختلف در این سامانه حضور دارند که بقیه دستگاه‌ها تا دی ماه امسال باید به پنجره ملی هوشمند بپیوندند. 

ایران پرسمان

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
سفر پسرم به خارج از کشور ارتباطی با فیلترشکن ندارد
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به مهاجرت به پسرش که با حاشیه هایی در رسانه ها همراه شد، گفت: باید از رسانه های مختلف گله کنم که خبر کذب را مطرح کردند؛ پسرم بحث مهاجرت نداشته و به زودی به کشور باز می‌گردد و حتی کار و سفر وی در ارتباط با فیلترشکن و فروش آن نبوده است؛ وقتی معاندان خبرهای دروغ را منتشر می کنند، چرا رسانه های داخلی به این شایعات دامن زدند؟
خزعلی در ادامه با بیان اینکه خبرنگاران به عنوان کسانی که باید در جهاد تبیین و روایتگری، صحیح عمل کنند، گفت: جای تأسف دارد که می‌بینم چنین چیزهای نقل می‌شود.

ایران پرسمان

انسیه خزعلی معاون امورزنان ریاست جمهوری
ارایه گزارش سفر رییس جمهور به شانگهای و سازمان ملل
بهادری جهرمی همچنین گفت: امروز در جلسه هیات دولت گزارش های متعددی از بخش های مختلف اجرایی از جمله درباره دستاوردهای سفر اخیر رییس جمهور به دو اجلاس شانگهای و سازمان ملل ارایه شد.
وی ادامه داد: با توجه به بازگشت رییس جمهور از نیویورک که صدای رسای ملت ایران و تبلور دیگری از چندجانبه گرایی و عدالت خواهی کشور و با تقدیر از جایگاه سردار دل ها و مبارزه گر جهانی با تروریسیم شهید حاج قاسم سلیمانی نکاتی از مباحث مطروح از دیدارهای دو جانبه آیت الله رییسی ارایه شد که نکات خوب و آینده رو به جلو حوزه بین الملل را به نمایش گذاشت.
پیگیری جبران خسارت وارده به اموال عمومی
سخنگوی دولت در ادامه درباره ارائه گزارش‌های مختلف ناآرامی‌های اخیر توضیح داد: در ایام اخیر حادثه تلخی را داشتیم و پیرو آن اقدامات سازماندهی شده‌ای با بهره برداری از بسترهای برخی از رسانه‌های معاند با برنامه ریزی و ساماندهی قبلی صورت گرفت اما مردم مانند همیشه خیلی زود صف خود را از آنها جدا کردند و با حضور چشمگیر خود را در راهپیمایی هایی مختلف در شهرهای مختلف به ویژه در روز جمعه به نمایش گذاشتند.
بهادری جهرمی گفت: در نشست امروز گزارش های متعدی درباره خسارات های وارد به اموال عمومی ساماندهی توسط برخی از گروهک های تجزیه طلب ارائه شد و وزیر اطلاعات هم گزارشی از پشت پرده این اقدامات و حمایت مالی و سازماندها و همکاری تنگاتنگ برخی از رسانه‌های معاند و شبکه های اجتماعی که به نوعی زیر ساخت‌های آن را فراهم و نقش آفرینی هایی داشتند، ارائه کرد.
وی ادامه داد: شهردار تهران، وزیر بهداشت و اقتصاد نیز گزارشی از خسارات وارده به اموال عمومی از جمله آمبولانس‌ها و بانک‌ها ارائه کردند و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی از طریق مراجع حقوقی پیگیر جبران خسارت به اموال عمومی از سوی عاملان و مشوقان این تخریب ها باشند.
سخنگوی دولت این را هم گفت که با جدا سازی مردم از صف اغتشاش گران امید است که آرامش هر چه زودتر به کسب و کار عمومی چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی باز گردد و بتوانیم این جبران خسارت را هم از مسببان و هم عاملان و تهیج کنندگان داشته باشیم.

ایران پرسمان

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/388114/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

نسبت به ادامه زندگی تا ابدیت چه آمادگی باید داشته باشیم؟

شگفت‌زدگی جالب یک بلاگر خارجی بعد از دیدن شیراز

گوناگون/ روش پاسخ به حمله دشمن در کلام امیرالمؤمنین (ع)

دره های زیبای الموت قزوین

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

حسین شریعتمداری: حمله اسرائیل مانند توپ میرزا آقاسی، صدراعظم محمدشاه قاجار بود

رضا نصری: زبان ایران باید در مقابل اسرائیلِ یاغی و قانون‌شکن زبان قانون و منطق و متانت باشد!

صفر تا صد برنده و بازنده عملیات ایران علیه اسرائیل در 3 دقیقه

شمار شهدای غزه به 34 هزار و 49 نفر رسید

آوارها در غزه وسیله‌ای برای سرگرمی کودکان شد

اعتراض مردم انگلیس به وتوی آمریکا علیه فلسطین

تجمع مردم لبنان در مقابل سفارت اردن

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

مناظر خیره کننده از دریاچه قلبی شکل

دره انجیرک تا مرخیل؛ تصاویری زیبا از بکرترین نقاط زاگرس

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات با حضور رئیس ستادکل نیروهای مسلح

سردار شکارچی: قدرت بازدارندگی ایران مانع تهاجم دشمنان است

واکنش سفارت ایران در لندن به کمپین نمایندگان پارلمان انگلیس علیه سپاه

وزیر دفاع سابق آمریکا: سکوت ایران و اسرائیل می‌تواند نشانه پایان تنش‌ها باشد

اظهارنظر بولتون درباره واکنش ناچیز رژیم صهیونیستی: ایران در این مورد خیلی خیلی خوش‌شانس بود

شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل: ایرانی‌ها ما را مسخره‌ می‌کنند

دیدار ماکرون با میقاتی در پاریس

زخمی شدن 5 نوجوان بر اثر تیراندازی در مریلند

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

رقص زیبای ماهی های کوچولوی آبی

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

چالش مرندی برای مجری معروف انگلیسی: در برنامه‌ات فیلم سرهای بریده‌شده اسرائیلی‌ها را نشان بده!

امیرعبداللهیان: نتانیاهو از کنترل خارج شده و باید مهار شود

فرمانده ارتش به فرمانده سپاه پیام داد

وداع تلخ مادر با کودک خردسالش که در بمباران صهیونیست‌ها به شهادت رسید

آزمایش یک موشک قاره پیمای جدید در کره شمالی

نابودی بزرگترین مرکز داروسازی نوار غزه به دست اشغالگران صهیونیست

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان