ایران پرسمان

آخرين مطالب

روایت سردار نقدی از حضور رهبر انقلاب و روحانیون در جبهه سیاست روز

روایت سردار نقدی از حضور رهبر انقلاب و روحانیون در جبهه
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - ایسنا /معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران گفت: روحانیون همراه امام راحل، اگر به مردم می‌گفتند که سختی بکشید خودشان هم سختی می‌کشیدند یا اگر به مردم می‌گفتند برای دین خدا خطر کنید، خودشان هم در معرض خطر قرار می‌گرفتند.
سردار محمدرضا نقدی در گفت‌وگو با ایسنا، به مناسبت برگزاری «کنگره شهدای طلاب» اظهار کرد: وجه تمایز روحانیت پیرو اهل‌بیت با روحانیون دیگر ادیان، در ایثار و جهاد است. از شهید سلیمانی شنیدیم که می‌گفتند فرماندهان ما در دفاع مقدس در قرارگاه نمی‌نشستند و به سربازان دستور پیشروی نمی‌دادند، بلکه خودشان در نبرد حاضر بودند و به رزمندگان می‌گفتند که آنان را همراهی کنند. این ویژگی فقط مربوط به فرماندهان عملیاتی ما نیست، بلکه راهبران اعتقادی و سیاسی جامعه یعنی همان روحانیون که لایه‌ای دورتر از فرماندهان نظامی محسوب می‌شوند نیز به همین شکل عمل می‌کردند. در دوره دفاع مقدس و دوره انقلاب، بالاترین ضریب شهدا به نسبت جامعه قشر خود، روحانیون هستند و 4 هزار شهید داده‌اند. درست است که اقشار دیگری مانند دانش‌آموزان 36 هزار شهید داده‌اند یا دانشجویان که 5 هزار شهید داده‌اند، اما جامعه آنها نیز جامعه بزرگتری بوده است، اما از جامعه روحانیون که کمتر از 100 هزار نفر بوده چنین آماری به جامانده است.
وی ادامه داد:‌ این جهاد هم محدود به جوانان روحانی یا همان طلاب نمی‌شود، بلکه از مشایخ روحانیت هم از آیت‌الله دستغیب تا مدنی و اشرفی‌اصفهانی و شهید بهشتی و دیگر بزرگان شهدایی به یادگار مانده است. این خودش سند و حجتی بر درستی راه است و خود افرادی که دیگران را به این راه فراخوانده‌اند به مسیر و راه اعتقاد دارند. این‌ها حجت را بر جامعه تمام کردند. اگر این‌ها فقط در حوزه می‌نشستند و فتوا می‌دادند و مردم را امر و نهی می‌کردند و آنان را به فداکاری دعوت می‌کردند اما خود در این میدانها حاضر نمی‌شدند، آن باور هم در مردم به وجود نمی‌آمد که بیایند و برای انقلاب ایستادگی کنند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران گفت: از پیش از انقلاب هم روحانیون در این عرصه‌ها فعال بودند و آیت‌الله سعیدی و آیت‌الله غفاری زیر شکنجه‌ها جان دادند و مقاومت‌های بی‌نظیری از خود نشان دادند. در عرصه مقابله با جریان نفاق و دفاع از انقلاب و حفظ آن و مواجهه با گروهک‌های تجزیه‌طلب شاهد حضور روحانیون بوده‌ایم. ما باید از عظمت روحانیون شهید یاد کنیم و این کنگره‌ای که برگزار شده است نیازی ضروری بود تا از این روحانیون تقدیر شود. ما باید این روحانیون شهید را شناسایی و به جامعه معرفی کنیم. ما برای کارهای فرهنگی ستادهای بزرگی می‌زنیم و افراد زیادی را به‌کار می‌گیریم و امکانات بسیاری را استفاده می‌کنیم، اما به رخ کشیدن عظمت کاری که آن روحانیون شهید در جبهه انجام دادند در هیچ جلوه دیگری قابل تکرار نیست، مگر در همان عرصه خودش.
نقدی با بیان اینکه وصایا و بیانات شهدای روحانی را باید به نسل امروز نیز منتقل کنیم، اظهار کرد: ما بسیار بیشتر از امروز باید تلاش کنیم تا عظمت روح این عارفان و مردان بزرگ خدا را که صف اول جهاد بودند و ما مدیون آنان هستیم را به نسل امروز برسانیم. اگر امروز می‌بینیم مردمی داریم که در دنیا بی‌نظیرند و در تاریخ هم این مردم بی‌نظیر بوده‌اند و چهل‌وچندسال در سخت‌ترین شرایط توطئه‌چینی و برنامه‌ریزی رنگارنگ دشمن ایستادگی کردند و جان دادند، جوان دادند، آبرو دادند و سختی کشیدند، اما بر عهد خود استوار ماندند، این یک اتفاق بی‌نظیر تاریخی است که چنین انقلابی با همراهی چنین مردمی مواجه بوده است. شخصیت این جامعه امروز ما که چنین مستحکم و استوار در برابر توطئه‌های امریکا ایستاده در دامن این روحانیت پرورش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه حس رزمندگان در جبهه‌ها نسبت به روحانیت، حس متفاوتی بود، گفت: آن عالمانی که عامل به تفکرات خود بودند، وقتی به جبهه و خط می‌آمدند برای رزمندگان شخصیت متفاوتی داشتند. گویی که با خود امام راحل ارتباط برقرار می‌کردند و اعتماد آنان به این روحانیت بسیار زیاد بود و این نیز به عامل بودن آنان به علم خود بازمی‌گشت. این روحانیون اگر به مردم می‌گفتند که سختی بکشید خودشان هم سختی می‌کشیدند یا اگر به مردم می‌گفتند برای دین خدا خطر کنید خودشان هم در معرض خطر قرار می‌گرفتند. مقام معظم رهبری نیز خودشان در ماه‌های اول جنگ که امام راحل برایشان محدودیتی برای حضور در جبهه نگذاشته بودند، در خط مقدم، میان رزمندگان و در شبیخون‌ها بودند و در میدان‌ها حاضر می‌شدند. کدام شخصیت با آن جایگاه و با نزدیکی ارتباط به رهبری یک انقلاب به این سادگی خود را در معرض خطر قرار می‌دهد؟ این‌ها درس‌های بزرگی است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران یادآور شد: روحانیت اصیل و ناب ما با کسانی که شعار می‌دادند و فقط حرف می‌زدند و بعداً دچار انحرافاتی شدند، یکی از وجوه تمایزشان همین بود؛ آیت‌الله بهاء‌الدینی و آیت‌الله مشکینی و امثال آنان در خط مقدم بودند و شب عملیات در منطقه حضور داشتند. آن‌هم با سن‌وسال بالا که اقتضا نمی‌کرد و شامل حالشان نمی‌شد که به جبهه بیایند. آیت‌الله صدوقی در منطقه حضور داشتند و سه‌بار در معرض شهادت قرار گرفتند. یکبار در مسیر بانه بودند که چند دقیقه بعد از عبور ایشان، کمین زدند و اگر چند دقیقه زودتر کمین زده‌ بودند، ایشان هم به شهادت می‌رسید. یکبار دیگر هم در بوکان، پشت آن اتاقی که برای استقرار ایشان در نظر گرفته شده بود، نارنجک پرتاب شد که خدا نخواست اتفاقی رخ دهد. بار آخر هم در مسیر ایلام بودند که بالگرد حامل ایشان همزمان با هواپیماهای جنگی عراق که برای بمباران منطقه آمده بودند، مواجه شد.
نقدی ادامه داد: روحانیونی که همراه امام بودند با سن بالای خودشان وسط معرکه جنگ بودند و حتی خود امام هم وقتی به ایشان گفته شد که جماران از سوی صدام برای بمباران تهدید شده است و به همین دلیل لازم است پناهگاهی برایشان در نظر گرفته شود، نپذیرفتند. شاید اگر کمی جوانتر بودند خودشان هم به جبهه می‌آمدند. این ویژگی برای کسانی است که همراه و معتقد به خط و مسیر خود بودند و در خطرها حاضر می‌شدند.
وی با اشاره به جایگاه روحانیون اهل سنت در دفاع از انقلاب، تاکید کرد: ما روحانیون اهل سنت محب اهل‌بیت هم کم نداشتیم که در جبهه‌ها حاضر شدند و به شهادت رسیدند. فداکاری‌های ماموستاهای ما در کردستان و مولوی‌هایمان در سیستان و بلوچستان از یادرفتنی نیست. این‌ها مردان مبارزه بودند. ماموستا احمدی از جمله این افراد بودند که کوموله‌ها وقتی حمله کردند ایشان را با قرآن‌هایش سوزاندند. ماموستا شیخ‌الاسلام که نماینده مردم سنندج در خبرگان بودند که ایستادگی ایشان باعث ترور وی از سوی ضدانقلاب شد. ما ده‌ها ماموستای شهید در کردستان داریم که هرکدام از آنان هدف اصلی دشمنان برای از میان برداشتن بودند نه اینکه در بمباران‌ها یا حوادثی شبیه به آن به شهادت رسیده باشند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ما روحانیون برجسته‌ای در اهل سنت داریم که پرچمدار وحدت بودند، یادآور شد: خلوص و محبت آنان به امام و انقلاب و همراهی‌شان با رزمندگان بر کسی پوشیده نیست و ممزوج‌شدن خون‌های پاک روحانیون شیعه و اهل تسنن از نمادهای وحدت در انقلابی است که از همه مذاهب اسلامی ما در آن شهید داریم. خود همین شهدایی که در یک مسیر و برای یک نظام جان خود را فدا کرده‌اند، نمادی از وحدت است.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/372646/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

تو مثل منی برف...

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش

تصاویری از تجمع و حمایت از عملیات تنبیهی «وعده صادق» در صنعای یمن

مهاجری: گمان کرده‌اید اگر اسم «گشت ارشاد» را به «طرح‌ نور» تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می‌دهد؟

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

جنگل حرا خلیج نایبند عسلویه

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم، نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

سی ان ان: حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر پایان یافته است

رئیسی شاهرود را به مقصد تهران ترک کرد

فرانسه، کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

تصاویری از محل حادثه نزدیک سفارت ایران در پاریس

وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: مصممیم در تحولات غزه، آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد

واکنش ظریف به «آتش بازی‌های بی‌پروای امروز در اصفهان»

لغو پروازهای شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی

ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

لاوروف: برای مذاکره در مورد اوکراین آماده‌ایم

بایدن در آستانه شکست؟

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا

کنایه همتی به رئیسی با انتشار این ویدئو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند

جزئیات حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس

گفتگوی امیرعبداللهیان و فیدان؛ تاکید ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه

همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

سقوط سهام آسیا

نتیجه‌ی عدم توجه به جلو در رانندگی

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

دانشجو: حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس پایان یافت

موضع اردوغان درخصوص حادثه اصفهان

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس؛ عامل حمله دستگیر شد

کاهش مجدد رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

قسمت هایی واقعی از کارتون تام و جری!

حکمت/ کجای مجلس بنشینیم؟

وقوع حادثه امنیتی در مقابل سفارت ایران در پاریس