ایران پرسمان

آخرين مطالب

جزئیات اقدامات گروهک تروریستی حرکه النضال؛ ماجرای جعل نامه رئیس دفتر رئیس جمهور وقت افشا شد سیاست روز

جزئیات اقدامات گروهک تروریستی حرکه النضال؛ ماجرای جعل نامه رئیس دفتر رئیس جمهور وقت افشا شد
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - میزان / نماینده دادستان اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده حبیب فرج‌الله چعب با اشاره به جعل نامه رئیس دفتر رئیس جمهور وقت از سوی گروهک تروریستی حرکه‌النضال گفت: اقدامات این گروهک با انتشار نامه مجعول در سال 84 منتسب به رئیس دفتر رئیس‌جمهور و انجام عملیات‌های تروریستی وارد فاز امنیتی و نظامی شد. گروهک تروریستی در فروردین سال 84 در یک اقدام از پیش تعیین‌شده، سندی مجعول با طبقه‌بندی خیلی محرمانه مربوط به سال 76 به امضای رئیس دفتر رئیس جمهور وقت خطاب به سازمان برنامه‌وبودجه مبنی بر قصد دولت برای تغییر ساختار جمعیت عرب منطقه را در سطح استان خوزستان منتشر کرد که منجر به برانگیخته شدن احساسات مردم در سطح استان شد. درنهایت این اقدامات تروریستی در 22 خرداد 84 به بمب‌گذاری فرمانداری خوزستان، اداره کل برنامه‌وبودجه و اداره مسکن استان شد و گروهک تروریستی مسئولیت این اقدامات را بر عهده گرفت.
اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده حبیب فرج‌الله چعب ملقب به حبیب اسیود، سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال امروز (سه شنبه، 28 دی ماه) در شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی افشاری ضمن اعلام آغاز رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز، حبیب فرج‌الله چعب، اظهار کرد: امروز در شعبه 26 دادگاه انقلاب رسیدگی به این پرونده آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: در این جلسه وکلای متهم و تعدادی از خانواده‌های شهدا حاضر هستند.
قاضی افشاری بیان کرد: تشریفات مقدماتی دادگاه مطابق با قانون و در راستای اجرای مفاد قانون آیین دادرسی کیفری اجرا می‌شود.
سپس قاضی افشاری از نماینده دادستان درخواست کرد تا برای قرائت کیفرخواست در جایگاه حاضر شود.
وزیری نماینده دادستان با اشاره به کیفرخواست متهم اظهار کرد: حسب محتویات پرونده حبیب فرج‌الله چعب معروف به ابوعزیز و ابواحمد متولد سال 1352 شاغل در اداره کار سوئد و ساکن این کشور دارای سابقه کیفری است.
نماینده دادستان ادامه داد: متهم دارای وکیل مدافع و پرونده شخصیت است که حسب محتویات این پرونده وی دارای سلامت روحی بوده است.
وی با اشاره به ادله پرونده گفت: طبق اطلاعات تحقیق وزارت اطلاعات، اقاریر متهم، تحقیقات به‌عمل‌آمده و ادله موجود وی متهم است به افساد فی‌الارض از طریق تشکیل، اداره و سرکردگی گروهکی به نام حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز و طراحی و اجرای عملیات تروریستی و تخریب اموال عمومی که از طریق عملیات‌های گوناگون آن‌ها را انجام داده است.
وزیری با اشاره به عملیات‌های تروریستی این متهم گفت: بمب‌گذاری در فرمانداری اهواز در سال 84، بمب‌گذاری در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یا همان سازمان برنامه‌وبودجه خوزستان در سال 84، عملیات بمب‌گذاری اداره مسکن و شهرسازی اهواز در سال 84 بمب‌گذاری در اداره محیط‌زیست اهواز در سال 84، بمب‌گذاری در خطوط انتقال نفت خوزستان، بمب‌گذاری در محور انتقال نفت اهواز، آبادان و ماهشهر، بمب‌گذاری در فرمانداری دزفول و آبادان در سال 84، برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در دادگستری اهواز ازجمله اقدامات این متهم بوده است.
نماینده دادستان تصریح کرد: این گروهک به‌عنوان یک سازمان تروریستی در سال 1378 شمسی و مصادف با 1999 میلادی هسته‌های اولیه خود را به سرکردگی حبیب لبگان در خوزستان تشکیل داد و با انجام عملیات‌های تروریستی در سال 84 فعالیت خود را رسماً آغاز کرد.
نماینده دادستان ادامه داد: گروهک حرکه النضال اقدامات تروریستی وحشتناکی را ازجمله بمب‌گذاری در اماکن دولتی، جاسوسی، سرقت مسلحانه، ایجاد رعب و وحشت کرده است که منجر به شهادت 74 نفر از شهروندان ایرانی شده است.
عوامل اصلی گروهک تروریستی مذبور که عمدتاً در کشورهای سوئد، دانمارک و هلند مستقر هستند و از حمایت‌های عربستان سعودی بهره‌مند هستند، اقدام تروریستی در ایران انجام داده‌اند و با وجود صدور اعلان قرمز برای عوامل اصلی و سران گروهک، تاکنون اقدام موثری از سوی کشورهای اروپایی و سعودی برای تحویل سران گروهک صورت نگرفته است.
وزیری گفت: در طی سال‌های اخیر فرماندهان گروهک تروریستی بین کشورهای اروپایی و عربستان سعودی در رفت‌وآمد بوده اند. اهداف تروریستی گروهک حرکت النضال را شهروندان عادی ازجمله زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و اقوام فارس و عرب از قربانیان عملیات‌های تروریستی از گروهک هستند.
وی ادامه داد: در همین راستا گروهک تروریستی مذبور دریکی از اقدامات خود در 31 شهریور سال 97 با همکاری سایر گروه‌های تروریستی، مراسم رژه نیروهای مسلح را مورد هدف قرار داد و 25 نفر ازجمله یک کودک را شهید و 70 نفر را مجروح کردند.
نماینده دادستان افزود: سخنرانی یعقوب حرالتستری سخنگوی حرکه النضال با شبکه‌های معاند و همچنین پیام تبریک حبیب اسیود به عنوان سرکرده نشان دهنده اقدامات تروریستی این گروهک است.
وزیری در خصوص نحوه تشکیل حرکه النضال گفت: در دهه 70 شمسی تعدادی از عوامل معارض عرب با هدف تجزیه خوزستان اقدام به شناسایی و جذب نیرو در سطح استان کردند و در سال‌های 79 تا 83 به‌منظور تامین منابع مالی اقدام به سرقت‌های مسلحانه کردند.
وی گفت: حبیب‌الله چعب به همراه اعضای کمیته مرکزی گروهک ازجمله حبیب نبگان اقدام به جذب نیرو برای انجام اقدامات تروریستی خود کردند که توسعه اقدامات این افراد منجر به تشکیل گروهک تروریستی حرکه النضال شد.
نماینده دادستان با اشاره به جعل نامه رئیس دفتر رئیس جمهور وقت از سوی گروهک تروریستی حرکه‌النضال گفت: اقدامات این گروهک با انتشار نامه مجعول در سال 84 منتسب به رئیس دفتر رئیس‌جمهور و انجام عملیات‌های تروریستی وارد فاز امنیتی و نظامی شد.
وی افزود: گروهک تروریستی در فروردین سال 84 در یک اقدام از پیش تعیین‌شده، سندی مجعول با طبقه‌بندی خیلی محرمانه مربوط به سال 76 به امضای رئیس دفتر رئیس جمهور وقت خطاب به سازمان برنامه‌وبودجه مبنی بر قصد دولت برای تغییر ساختار جمعیت عرب منطقه را در سطح استان خوزستان منتشر کرد که منجر به برانگیخته شدن احساسات مردم در سطح استان شد.
نماینده دادستان بیان کرد: درنهایت این اقدامات تروریستی در 22 خرداد 84 به بمب‌گذاری فرمانداری خوزستان، اداره کل برنامه‌وبودجه و اداره مسکن استان شد و گروهک تروریستی مسئولیت این اقدامات را بر عهده گرفت.
وزیری ادامه داد: در ادامه گروهک تروریستی حرکه النضال در بیانیه شماره یک خود اعلام کرد ضمن قبول مسئولیت‌های این عملیات‌های تروریستی به انجام اقدامات مسلحانه بمب‌گذاری در تأسیسات نفتی تاکید کرد.
وی گفت: حملات تروریستی در خوزستان زمانی به نقطه بحرانی رسید که در سال84 چندین مرکز دولتی و تأسیسات نفتی به‌ویژه فرمانداری خوزستان منفجر شد.
نماینده دادستان ادامه داد: حبیب نبگان و حبیب فرج الله چعب به همراه 5 تن از سرکرده‌های گروهک در کشورهای اروپایی از جمله دانمارک، هلند و سوئد، مدیریت اقدامات تروریستی در خاک ایران را برعهده داشتند و علی‌رغم اعلان قرمز برای 12 نفر از سران گروهک متاسفانه کشورهای اروپایی از تحویل انها به ایران امتناع کردند؛ به گونه‌ای که با وجود دستگیری چعب، توسط کشور لهستان این کشور به درخواست آمریکا و سوئد اقدام به آزادی وی کرد.
نماینده دادستان بیان کرد: عوامل گروهک تجزیه خوزستان را از اهداف خود اعلام کردند.
وزیری، گفت: گروهک حرکه النضال در راستای این هدف، از انجام هر گونه اقدام غیر قانونی و تروریستی در مرزهای ایران کوتاهی نکرده است.
این گروهک ضمن ارتباط با سایر گروهک‌های تروریستی اقدامات تروریستی آنها را تایید و ائتلاف با سایر گروهک‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.
وی گفت: حییب نبگان رسماً همکاری با گروهک‌هایی از جمله جیش‌العدل، را اعلام و این گروهک‌ها را دوستان خود معرفی کرده است. و همچنین سخنگوی این گروهک با گروهک‌ جیش‌العدل بر ایجاد اتاق‌های عملیاتی علیه کشور ایران توافق کرده بود.
گفتنی است، بر اساس کیفرخواست صادره، اتهام وی اداره و سرگروهی گروه تروریستی به نام «حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» و طراحی و اجرای عملیات‌های بمب‌گذاری و تروریستی متعدد در استان خوزستان از جمله حمله به مردم اهواز در جریان رژه هفته دفاع مقدس در سال 97 است که منجر به شهادت 25 نفر از شهروندان اهوازی شد.
بمب گذاری در اداره مسکن و شهرسازی اهواز، عملیات بمب گذاری سازمان برنامه و بودجه اهواز، بمب گذاری در اداره محیط زیست، بمب گذاری انتقال خط لوله‌های نفت، بمب گذاری در محور انتقال نفت آبادان به اهواز و ماشهر، بمب گذاری در فرمانداری دزفول و آبادان، بمب گذاری در بانک سامان اهواز و برنامه ریزی برای بمب گذاری در دادگستری اهواز از اهم موارد تفهیم شده به این متهم در کیفرخواست می‌باشد
گفتنی است چعب طی سال‌های اخیر در کشور سوئد زندگی میکرده و تابعیت این کشور اروپایی را اخذ و از همان جا اقدام به طراحی اقدامات تروریستی و جدایی طلبانه خود می‌کرد.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/355937/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

وزیر خارجه انگلیس خطاب به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

یکی از همراهان امیرعبداللهیان در جواب یک خبرنگار درباره حمله شب گذشته: «چه حمله‌ای؟!»

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین

سی‌ان‌ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان

امیرعبداللهیان در نیویورک: ریزپرنده‌های ساقط‌ شده، هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند

کوثری: شلیک به ریزپرنده‌ها بخاطر آماده‌باش پدافند هوایی است

آمریکا به کمک آرژانتین می‌رود

هشدار وزیر فرهنگ لبنان نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورش

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش

مهاجری: گمان کرده‌اید اگر اسم «گشت ارشاد» را به «طرح‌ نور» تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می‌دهد؟

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

جنگل حرا خلیج نایبند عسلویه

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»