ایران پرسمان

آخرين مطالب

رئیسی: تورمی که تجربه می‌کنیم در هفتاد سال گذشته بی سابقه بوده است سیاست روز

رئیسی: تورمی که تجربه می‌کنیم در هفتاد سال گذشته بی سابقه بوده است
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - تسنیم / رئیس جمهور "تورم را نگرانی مردم و علما دانست و با بیان این که این مساله در اولویت دولت قرار گرفته است، گفت: تورمی که تجربه می‌کنیم در هفتاد سال گذشته بی سابقه بوده، اما بحمدالله سیر نزولی تورم آغاز شده است.
سید‌ابراهیم رئیسی‌ در ارتباط زنده با دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد اظهار داشت: امروز وظیفه همه ما و شما وظیفه سنگینی است؛ آنچه اقتضای انقلاب شکوهمند اسلامی و نوزدهم دی ماه برخاسته از حوزه علمیه به عنوان قلب انقلاب اسلامی است.
رئیس جمهور، که در سفر استانی هرمزگان به سر می‌برد با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله یزدی و علمایی که به رحمت خدا رفته‌اند، از نقش آفرینی آنها تجلیل کرد.
وی با اشاره به رسالت و نقش حساس و مهم علما در انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه را مبدا و خاستگاه انقلاب دانست و با تاکید بر این که دین باید در عرصه زندگی اجرا شود، گفت: اجتهاد تمدن‌ساز می‌تواند مبتنی بر مبانی غنی ما بسیاری از سوالاتی که در جامعه وجود دارد را پاسخ دهد.
رئیس جمهور تاکید کرد: حوزه‌های علمیه به عنوان حامی نظام باید همواره دغدغه انقلاب و پیشرفت امور را داشته باشند و نمی‌توانند نسبت به دغدغه‌های جامعه بی توجه باشند.
رئیسی شناخت نیاز جامعه، آمادگی برای نقش آفرینی برای رفع نیازهای جامعه را دو وظیفه سنگین علما و حوزویان دانست و گفت: علمای ما در این مسیر هرچه داشتند را در طبق اخلاص گذاشتند، برای این که علم دین برپا بماند.
وی تاکید کرد: محوری‌ترین نقطه اجرای عدالت است که همه باید به دنبال آن باشیم، علمای بزرگ ما بر اساس میثاق علم و اقامه عدالت و مبارزه با فساد که با خدای خود بسته‌اند، باید خود را برای چنین نقش آفرینی آماده سازند.
رئیس جمهور عدالت را مساله محوری دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: چهل سال از پیروزی انقلاب گذشته، کارهای زیادی شده که باید نسبت به آن قدردان بود، اما عقب ماندگی‌ها و کاستی‌هایی داریم، به ویژه در حوزه اقتصاد کاستی‌هایی داریم، اگر به فرمایشات امام و رهبری عمل می‌شد وضع ما بهتر از این بود.
وی گفت: در بستر گام دوم انقلاب و بیانیه که هم کاستی‌ها و هم افق‌ها روشن شده باید بیش از پیش تلاش کنیم، از جامعه محترم مدرسین به عنوان نهادی اثرگذار و علمای محترم و حوزه‌های علمیه می‌خواهیم نسبت به این حرکت که همه باید در آن سهیم باشیم نقش آفرین باشند.
رئیس جمهور گفت: ما در دولت تلاش می‌کنیم تا عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم، به نظرات حوزه‌های علمیه و ارشاد علما نیاز داریم، حوزه‌های علمیه و روحانیت می‌توانند اتاق فکر دولت باشد، به دولت کمک کنند و پشتیبانی نمایند تا بتوانیم کارها را به سامان برسانیم.
رئیسی با اشاره به اولویت‌های دولت، گفت: مساله مهم و اولویت‌دار دولت کرونا بود، در روزهای نخست که دولت را تحویل گرفتیم 700 خانواده داغدار عزیزان شأن می‌شدند، اما به لطف خدا آمار تلفات بسیار کرونا پیدا کرده است، اینها از الطاف الهی است، دومین نکته پیش روی ما وضعیت کالاهای اساسی بود، امروز ذخایر کالای ما در وضعیت بسیار خوبی و اطمینان بخش است و هیچ نگرانی در این زمینه نداریم.
رئیس جمهور افزود: مسئله دیگر مساله بودجه و اعتبارات کشور بود، در حالی که برخی تصور می‌کردند ما نمی‌توانیم منابع خود را تأمین کنیم به لطف خدا هم صادرات نفتی و هم غیر نفتی را دنبال می‌کنیم، میزان صادرات نفتی ما خوب است و ما در این زمینه نگران نیستیم، بله تهدیدها و تحریم‌ها هست اما ما در هر دو جبهه خنثی‌سازی و هم رفع تحریم‌ها تلاش می‌کنیم و اینها را عزت مندانه دنبال می‌کنیم؛ صادرات غیر نفتی ما بیش از چهل درصد افزایش یافته است، برگشت منابع به خزانه دنبال می‌شود، نسبت به ذخایر ارزی و ریالی خود نگران نیستیم.
رئیس جمهور مسئله تورم را نگرانی مردم و علما دانست و با بیان این که این مساله در اولویت دولت قرار گرفته است، گفت: تورمی که تجربه می‌کنیم در هفتاد سال گذشته بی سابقه بوده، اما بحمدالله سیر نزولی تورم آغاز شده ‌و اگر همه کمک کنند زمینه برای تغییر و کاستن از مشکلات فراهم شده است و همه باید کمک کنند.
وی اضافه کرد: دشمن به دنبال ناامید سازی مردم است، اما ما در عمل و اجرا تلاش داریم مردم را امیدوار کنیم، شما علمای محترم هم کمک خواهیم کرد و هم دعا خواهید کرد.
رئیس جمهور با اشاره به تعیین حجج اسلام والمسلمین تقوی و حاج ابوالقاسم دولابی برای تسهیل ارتباطات دولت با ائمه جمعه و حوزه‌های علمیه، اعلام کرد که ارتباط دولت با این دو بخش منحصر به این بزرگواران نخواهد بود، امیدواریم که با کمک علمای اعلام و حوزه‌های علمیه و جامعه مدرسین، دولت بتواند در مسیر رفع مشکلات بهتر از قبل عمل کند.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/354615/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

حماس: مواضع بایدن متناقض است

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

نماهنگ «تنبیه متجاوز»

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ حماسی «الله اکبر» با صدای محمود کریمی

اوضاع فرودگاه کیش و دبی یک روز پس از باراش شدید باران

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد