ایران پرسمان

آخرين مطالب

نشست سخنگوی دولت؛ از تکذیب واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس تا شرط استمرار طرح ویژه کالابرگ الکترونیک سیاست روز

نشست سخنگوی دولت؛ از تکذیب واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس تا شرط استمرار طرح ویژه کالابرگ الکترونیک
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - آخرین خبر / سخنگوی دولت در نشست خبری با بیان اینکه دولت هیچ برنامه ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس را ندارد، در خصوص کالابرگ الکترونیکی گفت: با توجه به اینکه جداول بودجه در مجلس در حال نهایی شدن است، برای استمرار طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی باید ببینیم منابع اعتباری لازم در بودجه چگونه امکان پیش بینی خواهد داشت و در صورت تامین اعتبار دولت از استمرار این طرح استقبال می کند.
مهمترین بخش اظهارات «علی بهادری جهرمی» به شرح زیر است:
قم؛ پانزدهمین مقصد سفر های استانی رئیسی
* در دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (ع) و روز دختر دومین سفر استانی رئیس جمهور در سال 1403 به استان قم خواهد بود
پیش بینی می‌کنیم امسال بازار اجاره‌بها را خیلی بهتر از گذشته مهار و کنترل کنیم

توضیح ویدیو
دولت هیچ برنامه ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس را ندارد

توضیح ویدیو
* به اصل سه‌جانبه‌گرایی اعتقاد کامل داریم.
* دولت هیچ لایحه ای در این خصوص نه تصویب کرده نه در دستور کار برای ارسال به دولت است.
* دولت مخالف زیر سوال رفتن اصل سه جانبه گرایی در تعیین حقوق کارگران است.
پیش‌بینی می‎‌شود پس از عملیات «وعده صادق» تبادلات خارجی و اقتصادی با سرعت روزافزونی نسبت به گذشته افزایش یابد
توضیح ویدیو
* حجم تجارت خارجی ایران و امارات به 27.4 میلیارد دلار رسید که 10 درصد افزایش داشته است؛ هدفگذاری حجم تجاری بیش از این را با امارات پیش بینی کردیم.
بیش از 130 هزار واحد مسکن مهر را تکمیل و تحویل مردم دادیم
توضیح ویدیو
* الان 2.5 میلیون مسکن در فرآیند ساخت قرار دارد.
* در حوزه مسکن مهر حدود 240 هزار واحد باقی مانده داشتیم که تکمیل نشده بود آن هم بدون منابع دولتی و خصوصی.
* بیش از 130 هزار واحد مسکن مهر از 240 هزار واحد تکمیل و تحویل مردم شده است؛ مابقی نیز در دولت تکمیل شده و تحویل مردم خواهد شد.
* 250 هزار واحد فقط مسکن حوزه نیروهای مسلح است.
* 723 هزار واحد انبوه سازی در به ویژه در شهرهای جدید در حال ساخت و ساز است.
«خنثی‌سازی تحریم‌ها» روی میز دولت بوده، هست و خواهد بود
توضیح ویدیو
* دولت این مسیر را با جدیت پیگیری خواهد کرد.
* در خصوص مذاکرات، ایران هیچوقت ترک کننده نبوده که اقدام جدیدی انجام بدهد.
* باید طرف های مقابل نگاه های اصلاحی و بازبینی را به ویژه با در نظر گرفتن واقعیت های روز داشته باشد.
مجوز واردات 2 هزار دستگاه اتوبوس زیر 5 سال کارکرد صادر شد
توضیح ویدیو
* اولین و اصلی ترین اقدام در زمینه حمل و نقل بین شهری سفارش گذاری است که باید برای سفارش خرید اتوبوس ها از شرکت های داخلی که توانمندی ساخت اتوبوس را دارند صورت گیرد.
* دولت حمایت از این شرکت های سازننده انجام داده است و تا زمان سفارش گذاری امکان واردات را به مجموعه هایی که متقاضی واردات بودند را نداده است تا امکان سفارش گذاری به میزان ظرفیت صورت گیرد.
* برای تامین مالی هم راهکارهایی پیش بینی شده است که بتوانند تسهیلات با کم سودتری را با همکاری وزارت راه و صندوق کار آفرینی امید صورت گرفته بتواند مهیا کند.
* هفته گذشته دولت مجوزی را برای واردات 2 هزار دستگاه اتوبوس زیر 5 سال کارکرد به وزارت راه و شهرسازی صادر کرد.
دولت برنامه اجرایی اقتصاد دریا محور خود را در سه بخش نهایی کرد
توضیح ویدیو
* بخش اول سندی است در جهت اجرایی سازی سیاست های دریا محور تصویب شده است.
* بخش دوم برنامه اقدام زمانبندی شده و روشن هر یک از دستگاه ها است که مبتنی بر این احکام پیش بینی شده و مبتنی بر سیاست های کلی است که در قالب یک جدول برنامه به پیوست این احکام به تصویب هیئت وزیران رسیده است.
* بخش سوم هم سازو کار پیگیری و اجرایی شدن این احکام و برنامه است که ذیل نظر معاون اول رئیس جمهور این موضوع به صورت مستمر پیگیری می شود.
طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی تمدید می‌شود؟
توضیح ویدیو
* با توجه به اینکه جداول بودجه در مجلس در حال نهایی شدن است، برای استمرار طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی باید ببینیم منابع اعتباری لازم در بودجه چگونه امکان پیش بینی خواهد داشت.
* در صورت تامین اعتبار دولت از استمرار این طرح استقبال می کند.
مشروح اظهارات سخنگوی دولت به نقل از ایسنا را در ادامه بخوانید:
علی بهادری جهرمی در ابتدای نشست خبری هفتگی با نمایندگان رسانه‌ها، با اعلام خبر سفر آخر هفته رئیس جمهور به استان قم، اظهار کرد: این دومین سفر رئیس‌جمهوری در سال 1403 به استان قم خواهد بود واین پانزدهمین سفر در دور دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهوری است.
حضور بیش 2600 ناشر داخلی و 100 ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب
وی همچنین با اشاره به اینکه از 19 تا 29 اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار می‌شود، گفت: بیش 2600 ناشر داخلی و 100 ناشر خارجی در این نمایشگاه حضور دارند و بیش از 360 کتابفروشی هم به شکل مجازی این نمایشگاه را برگزار می‌کنند.
بهادری جهرمی ادامه داد: مهمان ویژه این دوره کشور یمن است که ارتباطات فرهنگی از دوران پیش از اسلام با ایران داشته است. همچنین نشست‌هایی مرتبط با وقایع روز از جمله موضوع فلسطین و جنگ غزه برگزار می‌شود.
اقدامات دولت برای حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج
سخنگوی دولت همچنین یادآور شد: صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج با اعتبار 5 هزار میلیارد تومان در سال 1401 افتتاح شد؛ 7 هزار میلیارد تومان هم در سال 1402 به این صندوق تخصیص یافت. پوشش هزینه‌های بیماران خاص برای بیش‌از 7 میلیون نسخه و پوشش بیمه‌ای 234 قلم دارو از دیگر اقدامات دولت سیزدهم برای بیماران خاص و صعب‌العلاج است.
دبیر هیئت دولت اظهار کرد: 107 بیماری نادر و صعب‌العلاج از محل تبصره ماده 9 اساسنامه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش قرار گرفت.
بهادری جهرمی با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری با مشارکت بیش از 400 شرکت، گفت: این نمایشگاه 18 تا 21 اردیبهشت در پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد. از 20 کشور جهان در این نمایشگاه در قالب بازدیدکننده، هیئت تجاری و غرفه‌دار حضور دارند و اولین دوره رویداد ملی صنایع خلاق کشور با انگیزه ایجاد تمرکز و توجه بیشتر به صنایع فرهنگی و هویت‌ساز در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.
مخالفت دولت با واگذاری تعیین دستمزد کارگران به مجلس
بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره طرح احتمال تصمیم دولت برای واگذاری تعیین دستمزد کارگران به مجلس، تصریح کرد: به اصل سه‌جانبه‌گرایی اعتقاد کامل داریم. دولت هیچ لایحه‌ای در این خصوص نه تصویب کرده، نه در دستور کار برای ارسال به دولت است.
وی افزود: دولت مخالف زیر سئوال رفتن اصل سه‌جانبه‌گرایی در تعیین حقوق کارگران است.
دبیر هیئت دولت یادآور شد: تضمین حقوق کارگر و کارفرما در گروی اصل سه‌جانبه‌گرایی خواهد بود. دولت در این موضوع هیچ برنامه و لایحه‌ای ندارد و مخالف نقض اصل سه‌جانبه‌گرایی و واگذاری آن به مجلس شورای اسلامی است.
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش ایسنا درباره تشریح دستاوردهای نمایشگاه اکسپو ایران، گفت: این نمایشگاه که حدود یک هفته بعد از عملیات وعده صادق انجام شد، با حضور بیش از 2 هزار تاجر از بیش از 80 کشور جهان همراه بود که معنای روشنی به جهانیان مخابره کرد. البته با حضور غیررسمی برخی تجار در این نمایشگاه تعداد بازدیدکنندگان از میزان اعلامی بیشتر است.
وی افزود: بیش از 800 شرکت داخلی در این نمایشگاه محصولات و توانمندی‌های خود به ویژه در حوزه فناوری‌های نوین را به نمایش گذاشتند. در حوزه‌های متعدد مثل پتروشیمی، ساختمان، فولاد، معدنی، صنایع غذایی، ماشین‌آلات، دانش‌بنیان و پزشکی محصولات مختلفی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.
بهادری جهرمی یادآور شد: 40 هیئت دولتی از این نمایشگاه بازدید کردند. در حاشیه این نمایشگاه دومین اجلاس ایران و آفریقا به‌عنوان ابتکار دولت سیزدهم برگزار شد که بیش از 200 تاجر و مقام دولتی از کشورهای آفریقایی میهمان ما در راستای توسعه روابط تجاری ایران و آفریقا بودند.
سخنگوی دولت ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه بسیار کمک می‌کند که تبادلات تجاری، معرفی ظرفیت‌ها و بازاریابی برای محصولات شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان، خصوصی و داخلی فراهم شود. همچنین کمک‌کار جدی برای توسعه روابط تجاری برای افزایش منابع ارزی ملی تقویت بنیه اقتصادی کشور خواهد شد.
افزایش حجم 10 درصدی مبادلات تجاری ایران وامارات در سال 1402
وی در پاسخ به پرسشی درباره مبادلات تجاری ایران با امارات، گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و امارات در سال 1402 به حدود 27.4 میلیارد دلار رسید که حدود 10 درصد افزایش داشته است؛ هدفگذاری حجم تجاری بیش از این را با امارات پیش‌بینی کردیم. توافقات بسیار خوبی هم در کمیسیون مشترک در حوزه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی و تجاری صورت گرفته است.
بهادری جهرمی تاکید کرد: حتماً باتوجه به واقع‌نگری که در ماه اخیر بعد از عملیات وعده صادق شاهد آن هستیم و در منطقه و جهان در حال شکل‌گیری است، تبادلات تجاری و اقتصادی با رشد روزافزون افزایش پیدا کند.
مسیر جدی خنثی‌سازی تحریم‌هاروی میز دولت است
دبیر هیئت دولت در پاسخ به پرسشی درباره «خنثی‌سازی تحریم‌ها»، اظهار کرد: نگاه جمهوری اسلامی و دولت در این زمینه روشن بوده است. مسیر جدی خنثی‌سازی تحریم‌ها که امروز با واقعیت‌های جدید با سرعت بیشتری رو به پیشرفت است، روی میز دولت بوده، هست و خواهد بود و با جدیت در این مسیر حرکت می‌کند.
ایران هیچوقت مذاکرات را ترک‌ نکرد
سخنگوی دولت تصریح کرد: در خصوص مذاکرات، ایران هیچوقت ترک‌کننده نبوده که حالا اقدام جدیدی انجام بدهد. باید طرف‌های مقابل نگاه‌ اصلاحی و بازبینی را به‌ویژه با در نظرگرفتن واقعیت‌های روز داشته باشد.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/1117887/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بلاتکلیفی 5 ماهه بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری

نشان استاندارد روی این فرآوردهای غذایی جعلی است

5 اشتباه رایج هنگام بررسی قند خون افراد دیابتی

راهنمای خرید بهترین مغز گردو: انواع گردو کدامند؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: باید مشاغل بر سودشان مالیات دهند

بهترین تولیدکنندگان ماشین آلات صنایع غذایی کدامند؟

یک شب زیبا در شهر وینِ اتریش

خورشیدگرفتگی بر فراز رصدخانه ای در شیلی

حکمت/ توصیه رسول خدا (ص) برای ازدیاد جمعیت

گوناگون/ جایگاه امام رضا (ع) در میان اهل سنت

حضور زائران امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی در غروب میلاد حضرت

یک سیاره فراخورشیدی به اندازه زمین کشف شد

حکایت جالب از ضرب المثل کسی که خرش از پل گذشت یعنی چه؟

آن بر سر گنج است که چون نقطه به کنجی

معرفی مجموعه نگاه کن برای کودکانی که حوصله آن‌ها همیشه سر می‌رود

3 گزینه ریاست مجلس ششم خبرگان رهبری؛ رئیسی برای ریاست کاندیدا می‌شود؟

حمله ایران به اسرائیل را چه کسی رهبری کرد؟

تکذیب شایعه منتشر شده درباره هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور؛ رئیسی به‌صورت زمینی راهی تبریز شد

فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان دستگیر شد

انتقاد مجری تلویزیون از پاس کاری کشاورزان در دستگاه های دولتی

انتقاد روزنامه فرهیختگان از قرارداد با هند؛ "اشتباه چابهار!"

چرا برخی موسسات دولتی که بازده ندارند بودجه می گیرند؟

تداوم ثبات در بازار ارز

آخرین آمار محاسبات مالیاتی از خانه های خالی

گوناگون/ گفت‌وگو با معلمی که ویدئو اش در سیل مشهد وایرال شد

دلفین در هنگام هنرنمایی در استخر به بیرون پرید

توقع امام رضا(ع) از ما این است که معتدل و میانه رو باشیم

دل که مبتلا میشه، جنسش از طلا میشه

در نا امیدی بسی امید است

مأمون به خانواده‌اش در زمان زندگی امام رضا(ع) خیانت کرد

گوناگون/ منشا چندش‌آور دندان‌های مصنوعی فاش شد!

زریبار؛ دریاچه‌ای در دل جنگل‌های بلوط

اقدام عاشقانه طوطی برای نجات همسرش از خیس شدن زیر باران

در زمان خلافت عباسی شبه جزیره یمن و حجاز در اختیار برادران امام رضا(ع) بود

تولید هزار نانوحسگر روی یک دانه ماسه

خورشیدگرفتگی 8 آپریل بر فراز رصدخانه ی La Silla واقع در شیلی

رزین قابل بازیافت، صنعت چاپ 3 ‌بعدی را متحول می‌کند

داستانک/ بوی مادر

سفیر اسبق ایران در عمان: ایران و آمریکا می‌توانند به تعامل جدیدی برسند

وعده و دستور معاون اول رئیس جمهور در بازدید میدانی از مناطق سیل زده مشهد

امروز در مجلس چه خبر بود؟

رئیسی درگذشت محقق و نویسنده برجسته لبنانی را تسلیت گفت

آیا سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی کاهش یافته است؟

کنایه یک نماینده به دولت: می‌خواست تورم را تک‌رقمی کند، مشارکت مردم در انتخابات را تک‌رقمی کرد

کنایه معنادار داوری به ساداتی‌نژاد: ‏آسانسور ترقی چای دبش⁩ از این طبقه حرکت کرد

اسلحه‌کشی بن‌‌گویر به روی شهرک‌نشینان صهیونیست

گزارش خبرنگار صداوسیما از مرز فلسطین اشغالی با لبنان

ارتش جمهوری دموکراتیک کنگو از خنثی کردن کودتا خبر داد

تصاویری از انهدام تجهیزات و هلاکت نظامیان صهیونیست در غزه

معترضان صهیونیست با یک صندوق رأی بزرگ ورودی قدس را بستند