ایران پرسمان

آخرين مطالب

لاستیک سواری چرا در بازار کم است؟ اقتصاد روز

لاستیک سواری چرا در بازار کم است؟
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - تجارت نیوز / «مشکلاتی که در زمینه تولید و عرضه تایر‌های سواری در کشور وجود دارد مربوط به رینگ‌های 13 و 14 است که تقاضا نسبت به سایر رینگ‌ها برای آن‌ها بیشتر است.» 
به گفته سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر قیمت‌گذاری دستوری و پرداخت ارز به‌صورت قطره‌چکانی در نیمه اول سال گذشته از عوامل موثر بر کمبود تایر سواری است.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر افزود: مشکلاتی که در زمینه تولید و عرضه تایر‌های سواری در کشور وجود دارد مربوط به رینگ‌های 13 و 14 است که تقاضا نسبت به سایر رینگ‌ها برای آن‌ها بیشتر است.وی به دو علت کمبود رینگ‌های 13 و 14 در بازار اشاره کرد و اظهار داشت: اول اینکه در سال گذشته به کارخانجات تولیدی به صورت قطره چکانی ارز پرداخت شد و عدم تامین به موقع ارز کارخانجات تایر موجب افت شدید تولید شد
تنها افزود: دوم اینکه قیمت گذاری در مورد این تایر‌ها به گونه‌ای است که تولید تایر‌های سواری با سایز‌های 13 و 14 برای کارخانجات مقرون به صرفه نبوده و نیست و در نتیجه تولید کنندگان در سال گذشته عمدتا تایر‌هایی با سایز‌های دیگر که صرفه اقتصادی داشت تولید کردند.
وی بیان داشت: پیرو مشکلاتی که در خصوص تولید و توزیع لاستیک سواری در سال گذشته به وجود آمد دولت تعرفه واردات لاستیک سواری را کاهش داد و به واردات ارز تخصیص داد تا وارد کنندگان با واردات کمبود تولید داخل را جبران کنند. سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر اظهار داشت:، اما تامین نیاز داخلی با واردات نیز محقق نشد، زیرا وارد کنندگان نیز به علت عدم صرفه اقتصادی واردات رینگ‌های 13 و 14 رغبتی به واردات این لاستیک‌ها با این سایز نداشتند و بیشتر تایر‌های وارد کردند که تولید کنندگان داخلی آن را تولید می‌کردند و نیازی به واردات آن نبود. تنها اظهار داشت: با توجه به اینکه کاهش تعرفه واردات لاستیک خودروی سواری در راستای تامین نیاز داخلی صورت گرفت و از آنجا که کمبود بازار نیز مربوط به لاستیک‌های سواری سایز‌های 13 و 14 بود بنابراین وزارت صمت ابتدا باید تولید کنندگان را ملزم به واردات یک و نیم تا دو میلیون حلقه لاستیک سواری با رینگ‌های مذکور می‌کرد و سپس به وارد کنندگان اجازه می‌داد تا لاستیک با سایز‌های دیگر وارد کنند.
وی گفت: دولت تعرفه 36 درصدی واردات لاستیک را در سال گذشته به کمتر از 10 درصد کاهش داد و به وارد کنندگان ارز تخصیص داد.
سخنگوی انجمن صنعت تایر اظهار داشت: در بازار در خصوص لاستیک سواری با سایز‌هایی غیر از 13 و 14 رقابت شدیدی وجود دارد و عمده مشکلات در بخش تایر سواری مربوط به رینگ‌های 13 و 14 است.
وی بیان داشت: وزیر صمت قول داده است که تایر سواری را از شمول قیمت گذاری خارج کند که اگر این اتفاق محقق شود، مشکلی دیگر در زمینه تولید و عرضه وجود نخواهد داشت.
تنها افزود: نیاز کشور سالانه 24 میلیون حلقه تایر سواری است در حالی که سال گذشته 21 میلیون و 500 هزار حلقه لاستیک سواری در کشور تولید شد.
وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای تولید، گفت: یکی از طرح‌های توسعه‌ای تولید لاستیک سواری در کشور که 100 درصد آماده بهره‌برداری است تولید 2 میلیون و 500 هزار حلقه لاستیک سواری از 15 هزار تن ماده اولیه است که با این طرح دو میلیون و 500 هزار حلقه ه تولیدات کشور تا پایان سال اضافه می‌شود.
وی بیان داشت: طرح توسعه‌ای دیگری نیز وجود دارد که تا پایان سال محقق می‌شود البته پیش بینی ما تولید 25 میلیون و 500 هزار حلقه لاستیک سواری در سال 1403 است که بر این اساس یک میلیون حلقه مازاد نیاز را صادرات خواهیم داشت.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/1111213/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو

سال پر پرتاب فضایی با ماهواره‌های طلوع 3، ظفر 2 و کوثر

آخرین وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

تلاوت زیبای آیاتی از سوره ق با صدای استاد عبدالباسط

کنایه علی جنتی به ماجرای حوزه علمیه ازگل

شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2هزار نفر رسید

شنیده شدن صدای انفجار در حومه دمشق

کنایه «عصر ایران» به دولت: تعداد کارخانه‌های احیاشده هر بار هزارتا زیادتر می‌شود

لزوم بهره‌گیری از نظر سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری‌های قانونی مرتبط با مناطق آزاد

قیمت جدید تخم‌مرغ؛ هر شانه چند؟

فاجعه در قرقیزستان؛ کامیون کودکان را زیر گرفت!

چرا باید در فلسفه سیاسی تابع انگلستان و آمریکا و فرانسه باشیم؟

ویدیویی شگفت انگیز از چرخش زمین و بازوی کهکشان راه شیری

بخشی از کتاب/زندگی تنها سایه‌ای است گذرا

توصیه مهم آیت الله دوزدوزانی به مسئولان: به نام دین حرفی نزنید

نسخه جدید بن‌سلمان- بایدن برای تغییر چهره منطقه

احتمال بیکار ماندن جوانان در کدام استان بیشتر است؟

تاثیر اخلاق معلم بر شاگرد؛ شاگردی که نه اختلاسی می شود نه نجومی!

لحظه دستگیری مرد انگلیسی شمشیر به دست پس از کشتن پسر 14 ساله

تصویر ⁧هابل ⁩از ESO 422-41 با فاصله ی 34 میلیون سالِ نوری از زمین

ز رویِ دوست دلِ دشمنان چه دریابد؟

هند در مورد شرکت در نشست صلح اوکراین تصمیم‌گیری نکرده است

جنجال قرارداد چینی شهرداری تهران؛ شفافیت کجاست؟

نماینده کارگران در شورای عالی کار: روشنگری هم «تحریک» محسوب می‌شود

رشد وحشتناک نقدینگی طی 22 سال

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی: ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

بیمه دی یکی از فرصت های خوب سرمایه گذاری در سال 1403

جاری شدن سیل‌ در خیابان های عربستان

گوناگون/ نقاشی که راز ساخت اهرام مصر را فاش کرد

برای فراموش شدن شهدا یک سیاستی وجود دارد!

سقوط کانتینر روی سقف یک خودرو

پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی

حمله مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات برای اولین بار

انتصاب‌های جدید در ارتش رژیم صهیونیستی جنجال‌ساز شد

تجاوز آمریکا و انگلیس به صعده یمن

جنگ کریدورها در خاورمیانه

پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی

قیمت انواع شکر بسته بندی موجود در بازار

اوصاف امام حسن مجتبی(ع)

چه مسلمان باشی چه کافر، برای این دعوا نکن!

سیل‌ در خیابان های عربستان

نماز صبح خواندن پیرمرد فلسطینی در زیر آوار خانه اش

این کولر را می‌توانید بپوشید!

داستانک/ زنگوله‌ای بر گردن

انتقاد محسن هاشمی از زاکانی

آمریکا: ایران در حال دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت است

بایدن: دانشگاه‌ جای یهودی‌ستیزی نیست

کودکان گمشده غزه؛ در حسرت دیدار پدر و مادر

اثبات حقانیت مواضع ایران درباره آمریکا

ترمز گرانی مسکن در «شیپور» و «دیوار» کشیده می‌شود