ایران پرسمان

آخرين مطالب

رهبر معظم انقلاب در ديدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور:

نگاه سياسي، حزبي و جناحي به آموزش و پرورش سمّ است سرويس: اجتماعي سیاست روز

  بزرگنمايي:

به گزارشپرسمان: به نقل از خبرگزاري خانه ملت، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (چهارشنبه 17 ارديبهشت) در ديدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگيان، علم آموزي، ياد دادن تفکر و آموختن رفتار و اخلاق را سه عنصر اصلي حرفه شريف و افتخارآميز معلمي خواندند و با تأکيد بر برنامه ريزي عملياتي براي اجراي سند تحول آموزش و پرورش افزودند: حمايت همه جانبه از اين دستگاه عظيم، سرمايه گذاري مؤثر براي آينده درخشان فرزندان ملت و پيشرفت پرشتاب مادي و معنوي ايران عزيز است.

رهبر انقلاب، هدف اصلي از ديدار با معلمان را ابراز ارادت به جامعه معلمان و احترام به مقام تعليم و تربيت خواندند و خاطرنشان کردند: همه ما زير بار منت معلمان هستيم بنابراين تکريم حرفه معلمي بايد در جامعه، همگاني و نهادينه شود به گونه اي که سلام دادن و احترام به معلم يک افتخار محسوب شود.

ايشان بچه هاي مردم را امانتي نزد معلمان خواندند و در تشريح ابعاد اصلي حرفه معلمي گفتند: تعليم علم و دانش، وظيفه مهمي است اما مهمتر از آن، ياد دادن تفکر به کودکان و نوجوانان است.

رهبر انقلاب «سطحي نگري و سطحي آموزي» را موجب زمين گير شدن جامعه برشمردند و افزودند: اگر دانش آموز روحيه تفکر و روش فکر کردن صحيح را از معلم خود ياد بگيرد آينده کشور نيز بر پايه تفکر و منطق استوار مي شود بنابراين معلمان عزيز در اين زمينه، وظيفه سنگيني بر عهده دارند.

حضرت آيت الله خامنه اي «آموزش عملي رفتار و اخلاق» را سومين بعد حرفه افتخارآميز معلمي خواندند و تأکيد کردند: تحقق اهداف و آرمانهاي بلند ملت احتياج به انسانهاي صبور، عاقل، متدين، مبتکر، مهربان، شجاع، پرهيزکار، مؤدب و پرتلاش دارد که «معلم» در پرورش چنين انسانهايي، نقش درجه اول، عميق و ماندگار دارد.

رهبر انقلاب در همين زمينه يک نکته مهم را به جامعه معلمان خاطرنشان کردند و آن اينکه درس اخلاق و سبک زندگي، تنها با کتاب و بيان منتقل نمي شود، بلکه نيازمند رفتار

صادقانه‌ي اخلاقي است.

حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با بيان چند نکته در زمينه ها ي مديريتي، توجه جدي مسئولان اين دستگاه عظيم را به سند تحول آموزش و پرورش خواستار شدند و افزودند: اجراي اين سند اساسي و راهگشا، نيازمند نقشه راه و برنامه عملياتي است که لازم است با نظر شورايعالي انقلاب فرهنگي تهيه و قدم به قدم اجرا شود.

ايشان مسئله نيروي انساني را از ديگر مسائل مهم آموزش و پرورش برشمردند و افزودند: اين دستگاه سرنوشت ساز مستقيم و غيرمستقيم با دهها ميليون نفر از مردم ارتباط دارد بنابراين مديران و نيروهاي سطوح کلان آن بايد داراي ويژگي هاي خاصي باشند.

رهبر انقلاب تأکيد کردند: نيروهاي جوان، انقلابي، متدين، با نشاط، پرانگيزه و عاشق کار را در اولويت قرار دهيد و توجه جدي کنيد که تمرکز بر اهداف آموزش و پرورش «تنها مسئله ي» مسئولان و مديران اين دستگاه باشد.

ايشان، در تبيين ضرورت تکيه آموزش و پرورش بر نيروهاي انقلابي و متدين، افزودند: هدف اصلي ملت و مسئولان اين است که به برکت اسلام و قرآن، در اين کشور جامعه‌ي نمونه و پيشرفته اي از لحاظ «مادي و معنوي و اخلاقي» ايجاد کنند که پيمودن راه طولانيِ دستيابي به اين هدف مهم، نيازمند پرورش نسلي «بالنده و متفکر و مصمم» در آموزش و پرورش است و اين مسئله نيز از عهده مديران و نيروهاي متدين و انقلابي برمي آيد.

حضرت آيت الله خامنه اي نگاه و توجه به جريانهاي سياسي، جناحي و حزبي را «سمّي براي  آموزش و پرورش» خواندند و افزودند: متأسفانه در دوراني، اين نگاه غالب شد و خسارتهاي فراواني به همراه آورد.

ايشان، پشتيباني همه دستگاهها بويژه بخشهاي بودجه اي دولت را از آموزش و پرورش، کاملاً ضروري برشمردند و خاطرنشان کردند: هر قدر در آموزش و پرورش هزينه و سرمايه گذاري شود، نسبت به دستگاههاي ديگر، نتيجه مضاعف خواهد داشت چرا که اين دستگاه، ريشه و مبناي همه پيشرفتهاي حال و آينده کشور است.

ايشان، همچنين مراقبت از متون و کتابهاي درسي را مهم خواندند و افزودند: مطالب کتابها بايد اتقان و استحکام داشته باشد و از هرگونه حرف سست و انحرافي، چه سياسي و چه ديني و از هرگونه انحراف از واقعيتها، به دور باشد بنابراين مسئولان تدوين کتابهاي درسي بايد در «نهايت دقت و امانت»، وظايف خود را به انجام برسانند.

حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنانشان دو نکته ديگر را به مسئولان آموزش و پرورش متذکر شدند: اول توجه مضاعف به دانشگاه فرهنگيان که محل تربيت نيروهاي مورد نياز است و دوم: غفلت نکردن از اهميت و نقش تأثيرگذار معاونت پرورشي در سطوح وزارتي و مديريتي.

رهبر انقلاب همچنين با توصيه به استفاده از برکات ماه رجب به عنوان فرصتي براي بندگي و خودسازي، ياد معلم شهيد آيت الله مطهري را گرامي داشتند و افزودند: اين متفکر و معلم بزرگ و مجاهدِ راه فکر و عقيده اسلامي، با شهادت خود، سند قبولي مجاهدتهاي طولانيش را از پروردگار دريافت کرد.

ايشان شهيدان رجايي و باهنر را دو معلم و مجاهد پارسا و مخلص برشمردند که عمري را در خدمت به تعليم و تربيت سپري کردند.

در ابتداي اين ديدار وزير آموزش و پرورش در گزارشي با اشاره به جمعيت يک ميليوني فرهنگيان کشور گفت: دستگاه آموزش و پرورش بزرگترين دستگاه کشور در حوزه ي فرهنگي است و 12 ميليون دانش آموزش را تحت پوشش دارد.

دکتر فاني ارتقاء کيفيت آموزش و پرورش را مهمترين راهبرد اين وزارتخانه توصيف کرد و افزود: تبديل حافظه محوري به خلاقيت محوري، تقويت کتاب خواني، تقويت روحيه ي پرسشگري، توسعه ي فرهنگ عفاف و حجاب، انس با قرآن و اهل بيت عليهم السلام و نهادينه کردن سبک زندگي اسلامي – ايراني از برنامه هاي مورد اهتمام آموزش و پرورش است./

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/339/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مزارع گل‌های نموفیلای آبی در ژاپن

قصه‌ی نگفته را خوب میدانی امام رضا (ع) با نوای احد سبزی

فضائل امیرالمؤمنین صلوات الله علیه چطور بدست ما رسیده است؟

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

5 سند همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید

رئیس‌جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

رئیسی در نشست خبری با رئیس‌جمهور سریلانکا: تحریم‌ها، ملت ایران را متوقف نکرده و پیشرفت ادامه داشته است

خوش چهره: جمعی از روحانیون برجسته به من گفتند: مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می‌شود؟!

جزئیات دومین جلسه بررسی مسائل ارزی با حضور قالیباف و وزیر اقتصاد

ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک به قاهره

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

نوآوری عجیب یک شهروند مشهدی در اثاث‌کشی

لحظه تصادف هولناک در جاده برفی به دلیل سرعت بالا

ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب

تصویری تماشایی با فاصله نزدیک از افعی شاخدار ایرانی

روز زیارتی امام رضا علیه‌السلام

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

جمیله علم‌الهدی در پاکستان، «بانوی اول» شد

پنجره متفاوتی به دیدار کارگران با رهبر انقلاب

بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه

رایزنی دبیر شورای عالی امنیت ملی با همتای برزیلی‌اش در سن‌پترزبورگ

اسیر اسرائیلی: نتانیاهو خجالت بکش!

دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی/ نوبت به روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش رسید

آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است

داستان ابوشجاع

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

صادرات طلای سرخ به 400 تن می‌رسد

واردات گوشت گرم از آفریقا به کشور

جزئیات از سامانه جدید «خودنویس»

بالا و پایین سرخابی‌ها در بورس

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش 119 درصدی حقوق در 3 سال

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

تعویض پرچم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

گربه افسردگی گرفت

نخستین بنای مذهبی ایرانیان

4 گوشه دنیا/ هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

استوری روز زیارتی امام رضا علیه‌السلام

تصاویری زیبا از توکانت زمردی

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

ما دو جور بخشنده داریم!

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

سفارت ایران در فرانسه از پیگیری قضایی فرد حمله‌کننده چشم‌پوشی کرد

لیست 16 نفره انتخاباتی «شانا» منتشر می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است