آخرين مطالب

رهبر معظم انقلاب در ديدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور:

نگاه سياسي، حزبي و جناحي به آموزش و پرورش سمّ است سرويس: اجتماعي سياسي

نگاه سياسي، حزبي و جناحي به آموزش و پرورش سمّ است

  بزرگنمايي:

به گزارشپرسمان: به نقل از خبرگزاري خانه ملت، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (چهارشنبه 17 ارديبهشت) در ديدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگيان، علم آموزي، ياد دادن تفکر و آموختن رفتار و اخلاق را سه عنصر اصلي حرفه شريف و افتخارآميز معلمي خواندند و با تأکيد بر برنامه ريزي عملياتي براي اجراي سند تحول آموزش و پرورش افزودند: حمايت همه جانبه از اين دستگاه عظيم، سرمايه گذاري مؤثر براي آينده درخشان فرزندان ملت و پيشرفت پرشتاب مادي و معنوي ايران عزيز است.

رهبر انقلاب، هدف اصلي از ديدار با معلمان را ابراز ارادت به جامعه معلمان و احترام به مقام تعليم و تربيت خواندند و خاطرنشان کردند: همه ما زير بار منت معلمان هستيم بنابراين تکريم حرفه معلمي بايد در جامعه، همگاني و نهادينه شود به گونه اي که سلام دادن و احترام به معلم يک افتخار محسوب شود.

ايشان بچه هاي مردم را امانتي نزد معلمان خواندند و در تشريح ابعاد اصلي حرفه معلمي گفتند: تعليم علم و دانش، وظيفه مهمي است اما مهمتر از آن، ياد دادن تفکر به کودکان و نوجوانان است.

رهبر انقلاب «سطحي نگري و سطحي آموزي» را موجب زمين گير شدن جامعه برشمردند و افزودند: اگر دانش آموز روحيه تفکر و روش فکر کردن صحيح را از معلم خود ياد بگيرد آينده کشور نيز بر پايه تفکر و منطق استوار مي شود بنابراين معلمان عزيز در اين زمينه، وظيفه سنگيني بر عهده دارند.

حضرت آيت الله خامنه اي «آموزش عملي رفتار و اخلاق» را سومين بعد حرفه افتخارآميز معلمي خواندند و تأکيد کردند: تحقق اهداف و آرمانهاي بلند ملت احتياج به انسانهاي صبور، عاقل، متدين، مبتکر، مهربان، شجاع، پرهيزکار، مؤدب و پرتلاش دارد که «معلم» در پرورش چنين انسانهايي، نقش درجه اول، عميق و ماندگار دارد.

رهبر انقلاب در همين زمينه يک نکته مهم را به جامعه معلمان خاطرنشان کردند و آن اينکه درس اخلاق و سبک زندگي، تنها با کتاب و بيان منتقل نمي شود، بلکه نيازمند رفتار

صادقانه‌ي اخلاقي است.

حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با بيان چند نکته در زمينه ها ي مديريتي، توجه جدي مسئولان اين دستگاه عظيم را به سند تحول آموزش و پرورش خواستار شدند و افزودند: اجراي اين سند اساسي و راهگشا، نيازمند نقشه راه و برنامه عملياتي است که لازم است با نظر شورايعالي انقلاب فرهنگي تهيه و قدم به قدم اجرا شود.

ايشان مسئله نيروي انساني را از ديگر مسائل مهم آموزش و پرورش برشمردند و افزودند: اين دستگاه سرنوشت ساز مستقيم و غيرمستقيم با دهها ميليون نفر از مردم ارتباط دارد بنابراين مديران و نيروهاي سطوح کلان آن بايد داراي ويژگي هاي خاصي باشند.

رهبر انقلاب تأکيد کردند: نيروهاي جوان، انقلابي، متدين، با نشاط، پرانگيزه و عاشق کار را در اولويت قرار دهيد و توجه جدي کنيد که تمرکز بر اهداف آموزش و پرورش «تنها مسئله ي» مسئولان و مديران اين دستگاه باشد.

ايشان، در تبيين ضرورت تکيه آموزش و پرورش بر نيروهاي انقلابي و متدين، افزودند: هدف اصلي ملت و مسئولان اين است که به برکت اسلام و قرآن، در اين کشور جامعه‌ي نمونه و پيشرفته اي از لحاظ «مادي و معنوي و اخلاقي» ايجاد کنند که پيمودن راه طولانيِ دستيابي به اين هدف مهم، نيازمند پرورش نسلي «بالنده و متفکر و مصمم» در آموزش و پرورش است و اين مسئله نيز از عهده مديران و نيروهاي متدين و انقلابي برمي آيد.

حضرت آيت الله خامنه اي نگاه و توجه به جريانهاي سياسي، جناحي و حزبي را «سمّي براي  آموزش و پرورش» خواندند و افزودند: متأسفانه در دوراني، اين نگاه غالب شد و خسارتهاي فراواني به همراه آورد.

ايشان، پشتيباني همه دستگاهها بويژه بخشهاي بودجه اي دولت را از آموزش و پرورش، کاملاً ضروري برشمردند و خاطرنشان کردند: هر قدر در آموزش و پرورش هزينه و سرمايه گذاري شود، نسبت به دستگاههاي ديگر، نتيجه مضاعف خواهد داشت چرا که اين دستگاه، ريشه و مبناي همه پيشرفتهاي حال و آينده کشور است.

ايشان، همچنين مراقبت از متون و کتابهاي درسي را مهم خواندند و افزودند: مطالب کتابها بايد اتقان و استحکام داشته باشد و از هرگونه حرف سست و انحرافي، چه سياسي و چه ديني و از هرگونه انحراف از واقعيتها، به دور باشد بنابراين مسئولان تدوين کتابهاي درسي بايد در «نهايت دقت و امانت»، وظايف خود را به انجام برسانند.

حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنانشان دو نکته ديگر را به مسئولان آموزش و پرورش متذکر شدند: اول توجه مضاعف به دانشگاه فرهنگيان که محل تربيت نيروهاي مورد نياز است و دوم: غفلت نکردن از اهميت و نقش تأثيرگذار معاونت پرورشي در سطوح وزارتي و مديريتي.

رهبر انقلاب همچنين با توصيه به استفاده از برکات ماه رجب به عنوان فرصتي براي بندگي و خودسازي، ياد معلم شهيد آيت الله مطهري را گرامي داشتند و افزودند: اين متفکر و معلم بزرگ و مجاهدِ راه فکر و عقيده اسلامي، با شهادت خود، سند قبولي مجاهدتهاي طولانيش را از پروردگار دريافت کرد.

ايشان شهيدان رجايي و باهنر را دو معلم و مجاهد پارسا و مخلص برشمردند که عمري را در خدمت به تعليم و تربيت سپري کردند.

در ابتداي اين ديدار وزير آموزش و پرورش در گزارشي با اشاره به جمعيت يک ميليوني فرهنگيان کشور گفت: دستگاه آموزش و پرورش بزرگترين دستگاه کشور در حوزه ي فرهنگي است و 12 ميليون دانش آموزش را تحت پوشش دارد.

دکتر فاني ارتقاء کيفيت آموزش و پرورش را مهمترين راهبرد اين وزارتخانه توصيف کرد و افزود: تبديل حافظه محوري به خلاقيت محوري، تقويت کتاب خواني، تقويت روحيه ي پرسشگري، توسعه ي فرهنگ عفاف و حجاب، انس با قرآن و اهل بيت عليهم السلام و نهادينه کردن سبک زندگي اسلامي – ايراني از برنامه هاي مورد اهتمام آموزش و پرورش است./




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

نواب صفوی و آیت الله بروجردی و موضوع تشکیل حکومت دینی

حزب مدنی

احمدی‌نژاد نقشی در انقلاب فرهنگی نداشت _ بخش دوم

احمدی‌نژاد نقشی در انقلاب فرهنگی نداشت _ بخش اول

مباحثات تئوریسین‌های دولت خاتمی و روحانی درباره عملیات توسعه سیاسی _ بخش ششم

مباحثات تئوریسین‌های دولت خاتمی و روحانی درباره عملیات توسعه سیاسی _ بخش پنجم

مباحثات تئوریسین‌های دولت خاتمی و روحانی درباره عملیات توسعه سیاسی _ بخش چهارم

مباحثات تئوریسین‌های دولت خاتمی و روحانی درباره عملیات توسعه سیاسی _ بخش سوم

مباحثات تئوریسین‌های دولت خاتمی و روحانی درباره عملیات توسعه سیاسی _ بخش دوم

مباحثات تئوریسین‌های دولت خاتمی و روحانی درباره عملیات توسعه سیاسی _ بخش اول

انقلاب یا سلطنت؟ بخش سوم

انقلاب یا سلطنت؟ بخش دوم

انقلاب یا سلطنت؟

ناکامی دزدان دریایی در حمله به کشتی ایرانی

پرداخت تا سقف 200 میلیون برای تمام سپرده‌گذاران کاسپین

دیدار وزیر اقتصاد و تجارت قطر با ظریف

تصویب فوریت بررسی اصلاح ماده ای از قانون برنامه ششم

مسئولان بانک مرکزی قول دادند، مشکل سپرده گذاران حل شود

واریز کمک‌های مردمی واصل‌شده به دفتر رهبری به حساب بنیاد مسکن

بررسی مشکلات موسسات مالی و اعتباری

اثبات مشارکت آمریکا در جنایات عربستان علیه یمن

همسویی ریاض و واشنگتن ضد تهران

پیام تسلیت رئیس مجلس در پی وقوع حادثه تروریستی در مصر

درخواست تهران، مسکو و آنکارا از شورای امنیت

نامه سردارسلیمانی به فردی که در بوکمال منزلش را مقرعملیات کرد

وظايف و اختيارات شوراهاي اسلامي شهر و روستا چيست؟

منظور از دوقطبي سازي انتخابات چيست؟ چرا نبايد فضاي انتخابات دو قطبي شود؟

نگاه سياسي، حزبي و جناحي به آموزش و پرورش سمّ است

رييس فراکسيون اصولگرايان کانديداتوري را رد نکرد؛

تبيين ژئوپلتيك و عوامل موثر بر آن

سياست‌هاي کلي "اقتصاد مقاومتي" ابلاغ شد

رابطه دين و سياست

روحاني:

آيت‌الله العظمي جوادي آملي

گفتگوي با محمدجواد لاريجاني درباره راهبرد جمهوري اسلامي ايران در مذاکرات ژنو و مذاکرات آينده

تلاش مذبوحانه BBCبراى توجيه تحريم‏هاى ضد ايرانى چه مى‏باشد؟

برخى مدعى‏اند كه حمايت از احمدى‏نژاد ريشه در ضعف تحليل و بصيرت داشته است؟

منظور رهبرى در مورد تكنوكرات‏ها چه كسانى بودند؟

آيا امكان جداسازى فتنه‏گران و اصلاح‏طلبان وجود دارد؟

آيا برقرارى رابطه با آمريكا مى‏تواند مشكلات كشور را مرتفع كند؟

آيا جامعتين بر کانديداي روحاني اجماع کرده اند؟

تمايل سعيد جليلي براي کانديداتوري افزايش يافت

نبرد کيهان و تيم احمدي نژاد به دادگاه مي کشد!

انتقادهاي مشاوران خاتمي به او و جواب خاتمي!

دوباره بازار رمال ها و جن گيرها داغ شد

معاون سابق احمدي نژاد:به جان احمدي نژاد مي افتم

همسوزي آراي اصولگرايان

باهنر: نبايد همه اصلاح‌طلبان را با چوب فتنه راند

باهنر: تحريم‌ها تاثيرگذارند، ورق پاره نيستند

باهنر: من ژنرال مي خواهم