ایران پرسمان
مردها مراقب اين پنج نکته باشند
يکشنبه 1 ارديبهشت 1392 - 4:27:29 PM

در خواستگاري، اولين حرکت دشوار است؛ و از آنجا که خواستگاري از طرف مردها انجام ميگيرد، آنها بايد نکات مهمي را درباره چگونگي انجام آن بياموزند؛ نکاتي که ميتواند احتمال موفقيت را براي آنها بيشتر کند.

چطور به نظر ميرسيد؟

نحوه ابراز تمايل شما براي ازدواج با يک خانم، خيلي چيزها را روشن ميکند. اين که چطور درخواستتان را مطرح ميکنيد، به او نزديک ميشويد يا در چه موقعيتي از او خواستگاري خواهيد کرد. خانمها با بررسي اين وضعيت ميتوانند متوجه شوند که آيا اعتماد به نفس داريد يا داراي شخصيت متزلزلي هستيد؟ دست ودلبازيد يا خسيس؟ ميشود به شما تکيه کرد يا بايد پابه پاي شما جنگيد و زندگي پرتنشي داشت؟

خانمها دوست دارند مردها را در چالش قرار دهند و ببينند طرف مقابل براي رسيدن به آنها چگونه تلاش ميکند، پرحرفيد يا کم حرف؟ حرف حرف خودتان است يا به نظر او هم توجه ميکنيد؟ چشم پاکيد يا در مکانهاي عمومي مرتب نگاهتان دنبال ديگران است؟

مردهاي قابل تحسين

کمي احساساتي تر باشيد! لازم نيست عصاقورت داده باشيد. درست است که دلتان نميخواهد طرف مقابل فکر کند خيلي ذوقزده هستيد اما بايد بدانيد که وقتي از کسي تقاضاي ازدواج ميکنيد بايد تمايل خود را به اين ازدواج نشان دهيد و احساسات خود، دلايل اين انتخاب و تلاش براي سر گرفتن اين ازدواج را براي طرف مقابل خود بازگو کنيد. البته زنان بخوبي ميدانند که اگر کسي از همان ابتداي کار احساسات خود را بيش از اندازه بروز دهد و علاقه افراطي به نمايش گذارد فرد آسيب پذيري است و شريک خوبي براي زندگي نخواهد بود.

خانواده دوست باشيد

زنها به مردي که به خانواده آنها بي اعتنا باشد، علاقه اي ندارند. در برخورد با همسر آينده تان به او نشان دهيد که جلب رضايت خانواده اش براي شما اهميت دارد. به او نشان دهيد که نميخواهيد اين خواستگاري باعث شود خانم در مقابل خانواده اش قرار گيرد، چيزي را به آنها تحميل يا از آنها پنهان کند و در مقابل او مجبور نخواهد بود براي ازدواج با شما قيد خانواده اش را بزند. به همين نسبت، خانمها دقت ميکنند که شما تا چه حد براي خانواده خود ارزش و احترام قائليد و اين را نشانه اي از ميزان احترامي ميدانند که بعدها به آنها خواهيد گذاشت. حق هم دارند. رفتار شما با خانواده تان نشاندهنده رفتار آينده تان با خانواده جديد دو نفره تان خواهد بود.

دست ودلبازي را نشان دهيد

شايد مجبور باشيد 20 بار به خواستگاري 20 آدم متفاوت برويد. با يک حساب سرانگشتي ميبينيد که 20 بار گل و شيريني خريدن، کار پرهزينه اي است. حق داريد اما شترسواري دولا دولا نميشود! گل و شيريني خريدن در خواستگاري نشانه توجهي است که شما براي طرف مقابل صرف کرده ايد و احترامي که به او ميگذاريد. بنابراين خساست را کنار بگذاريد. قرار نيست در جلسه خواستگاري، خودتان باشيد و لباسهايتان. گل و شيريني اي که ميبريد نمايانگر ميزان دست ودلبازي شما هم هست. البته لازم نيست اسراف کنيد و گرانترينهاي بازار را بخريد. از اين طرف بام افتادن هم قضاوتهاي نامناسبي را به همراه خواهد داشت. متناسب باشيد و در حد شأن خود و عروس خانم خرج کنيد.

مراقب باشيد

در جلسات خواستگاري اگر احيانا براي صحبتهاي بيشتر بيرون رفتيد، رفتار حمايتگرانه تان را به خانم نشان دهيد. خيلي ساده است. نشان دهيد که برايتان مهم است در رستوران غذاي کافي بخورد و سير از پاي ميز بلند شود. نشان دهيد که هنگام رد شدن از خيابان مراقبش هستيد و برايتان مهم است که بموقع و راحت به خانه برسد. اين حس حمايت و مراقبت ميتواند نشاندهنده توجه شما به خانم باشد و اين که آدم قابل اعتمادي هستيد. البته باز هم بايد بگوييم از آن طرف بام نيفتيد که آن وقت به کنترلگري و سختگيري متهم خواهيد شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/76/مردها-مراقب-اين-پنج-نکته-باشند
بستن   چاپ