ایران پرسمان
با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد انجام شد؛
امضاء تفاهم‌ نامه با هدف راه‌ اندازی مرکز رشد و نو آوری در کیش
جمعه 26 مرداد 1397 - 16:32:11
ایران پرسمان - تفاهم‌ نامه راه‌ اندازی مرکز رشد و نو آوری کیش با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش امضا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مراسم امضاء تفاهم‌ نامه میان سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت نو آوران فناوری‌های همگرای شناختی، زیستی، اطلاعات و نانو پنجشنبه 25مرداد ماه با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.
این تفاهم‌ نامه با محوریت همکاری راهبردی، ارائه خدمات مشاوره‌ای و راه‌اندازی مرکز رشد و نو آوری در جزیره کیش به امضاء مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مدیرعامل شرکت نو آوران فناوری‌های همگرای شناختی، زیستی، اطلاعات و نانو رسید. در این نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش هم با بیان اینکه در حوزه علم و تکنولوژی دچار غفلت و عقب ماندگی هستیم گفت: به جای این بخش ها می توانیم در حوزه های دانش بنیان و نو آورانه فعالیت کنیم زیرا به لحاظ ظرفیت های انسانی و هوش کشور ما امتیاز خوبی دارد و این موضوع می تواند سرمایه اصلی برای رشد و توسعه باشد.
دکتر انصاری لاری افزود: جزیره کیش به لحاظ ظرفیت ها می تواند بستر خوبی برای فعالیت در حوزه های نو آورانه و دانش بنیان باشد. به این دلیل با اختصاص ساختمانی به فعالان این حوزه از همه ایده ها استقبال می کنیم.
وی اظهار داشت: با تمرکز برکسب وکارهای نوین تلاش می کنیم برای حوزه های دیگر نیز از طریق این کسب وکارهای نو آورانه راهکار بیابیم. اگر بتوانیم جزیره کیش را به سمت فعالیت کسب وکارهای نو آورانه ببریم تحول ایجاد کرده ایم.
راه اندازی بورس بین الملل، هوشمند کردن کیش و دیجیتالی شدن سیستم های آموزشی از دیگر موضوعاتی مورد تاکید دکتر انصاری لاری در جهت تحول آفرینی در کیش بود که با اتکا به توسعه ICT و فعالیت های تله کیش در دست اجرا است.
در این نشست مرتضی بانک با بیان اینکه انتظار داریم مناطق آزاد بسترهای جدیدی در ساختارهای اداری سرمایه گذاری و ... ایجاد کنند افزود: راه اندازی این بسترها در مناطق آزاد می تواند الگویی برای تعمیم این فعالیت ها به داخل کشور باشد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد گفت: خوشحالیم که جزیره کیش فعالیت مراکز نو آورانه و خلاقانه پیشگام شده است و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد هم مجموعه ای را در زمینه کسب وکارهای نو آورانه تدارک دیده که به عنوان الگو در جزیره کیش فعالیت کنند.
وی تاکید کرد: مراکز شتاب دهی به عنوان راه تنفس جدید فعالیت های خلاقانه و نو آورانه هستند و زمانی ثمربخش می شوند که از حامی فکری و عملیاتی در بخش خصوصی برخوردار شوند. نباید مراکز دولتی با این مجموعه ها تلفیق شوند.
مرتضی بانک گفت: با توجه به اینکه بسترهای ارتباطی به لحاظ وسعت فعالیت و قابلیت هایشان قابل کنترل توسط سران سلطه نیست محل خوبی برای فعالیت هستند. می توانیم از بسترهای ارتباطی و دیجیتالی در زمینه های اقتصادی استفاده کنیم و باعث کسب در آمد و رونق شویم.
وی در پایان از مسئولان جزیره کیش برای راه اندازی این مرکز تقدیر و در خصوص تسری این طرح در دیگر مناطق آزاد ابراز امیدواری کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/6798/امضاء-تفاهم‌-نامه-با-هدف-راه‌-اندازی-مرکز-رشد-و-نو-آوری-در-کیش
بستن   چاپ