ایران پرسمان
برگزاری سمینارهای آموزشی با رویکرد تمرکز بر پیشگیری از بیماری ها
دوشنبه 22 مرداد 1397 - 19:45:48
ایران پرسمان - رییس مرکز درمان سرطان کیش گفت: با برگزاری سمینارهای دوره ای تلاش می کنیم شهروندان با پایش سلامت خود به پیشگیری از شیوع سرطان و بیماری ها کمک کنند.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد امین افراسیابی رییس مرکز درمان سرطان بیمارستان کیش توجه به پیشگیری را یکی از برنامه های مرکز درمان سرطان عنوان کرد و افزود: با این رویکرد تلاش می کنیم سمینارهای دوره ای در خصوص سرطان ها و بیماری های مختلف با عنوان پزشک خود باشیم برگزار کنیم.
وی گفت: این برنامه با سمینار سرطان سینه از پنج شنبه 28 تیر برای بانوان کیش آغاز می شود و دکتر یدالهی که از اساتید جراحی عمومی در شیراز است با حضور در این سمینا روش های بررسی های اولیه را به بانوان کیش آموزش می دهد.
دکتر افراسیابی تصریح کرد: آموزش به شهروندان در خصوص پیشگیری از سرطان ها و بیماری ها یکی از اقدامات مهم بهداشتی و درمانی در کشورهای توسعه یافته است که جدا از بحث هزینه بر بودن اقدامات درمانی نسبت به پیشگیری، در صورت بروز بیماری های صعب العلاج، بیمار و خانواده اش دچار آسیب های روحی و جسمی عدیده ای می شوند در حالیکه با آموزش به مردم می توان از بسیاری بیماری ها پیشگیری کرد یا با شناسایی زود هنگام بیماری، در مراحل اولیه اقدامات درمانی مناسبی انجام داد که منجر به نتایج بهتری می شود. ما نیز در جزیره کیش علاوه بر توجه به درمان سرطان ها در خصوص پیشگیری نیز اقدامات آموزشی را آغاز کرده ایم که این سمینارها از جمله این برنامه هاست و با همکاری مرکز توسعه سلامت کیش اجرایی شده است.
وی افزود: در حال حاضر امکانات اولیه برای درمان سرطان روده، پروستات و سینه در مرکز درمان سرطان کیش فراهم است و امکاناتی نظیر ‌ سی‌تی‌اسکن 64 اسلایس که قابلیت بالایی برای تشخیص دارد نیز در حال نصب در بیمارستان است.
دکتر افراسیابی ادامه داد: خریداری تجهیزات ماموگرافی دیجیتال هم در خصوص تشخیص سرطان سینه در دستور کار قرار دارد.
وی در پایان با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای توسعه فعالیت های مرکز درمان سرطان کیش از راه اندازی دفتر این مرکز در کشور عمان طی هفته آینده خبر داد و گفت: با توجه به اینکه خط هوایی بین کیش و عمان برقرار است با استقرار پزشک عرب زبان در دفتر عمان مرکز درمان سرطان کیش، ضمن معرفی امکانات جزیره کیش برای درمان بیماران سرطانی، از طریق این دفتر نسبت به جذب بیماران کشورهای اطراف نیز اقدام می کنیم.
گفتنی است مرکز درمان سرطان کیش با تاکید دکتر انصاری لاری و همکاری پروفسور جوان، پزشک مطرح اورولوژیست جهان فعالیت خود را در زمینه درمان و جراحی بیماران سرطانی در جزیره کیش آغاز کرده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/6788/برگزاری-سمینارهای-آموزشی-با-رویکرد-تمرکز-بر-پیشگیری-از-بیماری-ها
بستن   چاپ