ایران پرسمان
ارائه خدمات رایگان غربالگری سرطان سینه، دیابت و فشار خون در کیش
دوشنبه 22 مرداد 1397 - 19:45:44
ایران پرسمان - مرکز توسعه سلامت کیش از 30 تیر تا 11 مرداد به افراد بالای 30 سال خدمات رایگان غربالگری دیابت و فشار خون و به بانوان خدمات غربالگری سرطان سینه ارایه می دهد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مرکز توسعه سلامت کیش به مدت دو هفته علاوه بر غربالگری دیابت و فشار خون به افراد بالای 30 سال به بانوان نیز خدمات غربالگری سرطان سینه ارائه می دهد.
دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: در حال حاضر بیماری های غیر واگیر به عنوان مشکل عمده بهداشتی مطرح است. پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی از طریق مراقبت های ادغام یافته دیابت و فشارخون بالا و اختلالات چربی خون و کنترل بیماری های غیر واگیر به عنوان یکی از مهمترین الویت های نظام سلامت در کشور مطرح است.
در همین راستا و با برنامه ریزی های این مرکز، شهروندان می توانند با مراجعه به کارشناسان مرکز توسعه سلامت کیش از خدمات سلامت محور همچون انجام آزمایشات رایگان قند خون و کلسترول و کنترل فشار خون، ویزیت پزشکی، اندازه گیری شاخص توده بدنی، توزیع بروشور و آموزش روشهای خود معاینه برای بانوان در خصوص سرطان سینه بهره مند شوند.
به گفته دکتر رضانیا، غربالگری افراد بر اساس گروه های سنی، مراقبت بیماران توسط مراقبین سلامت و درمان توسط پزشک (کنترل قد و وزن، محاسبهBMI، فشار خون، آموزش و مشاوره تغذیه)، پیگیری وضعیت بیماران در صورت عدم مراجعه توسط مراقب سلامت، آموزش به شهروندان به ویژه بیماران و افراد در معرض خطر در مورد پیشگیری از بیماری دیابت، پر فشاری خون و مشکلات قلبی عروقی، از جمله خدماتی است که مراقبین سلامت و پزشکان در مرکز و پایگاه های خدمات سلامت بوعلی، صدف (دیپلمات ) و کمپ سحر به شهروندان ارائه می دهند.
شایان ذکر است خدمات مراقبین مرکز توسعه سلامت به منظور افزایش سطح سلامت شهروندان به صورت پایش قند خون و فشار خون به صورت رایگان به مراجعان ارائه می شود و داوطلبان می توانند از ساعت 8 تا 13و45 دقیقه به مرکز خدمات سلامت جامع بوعلی واقع در سفین، پایگاه سلامت صدف واقع در دیپلمات، مرکز سلامت سحر واقع در کمپ سحر مراجعه کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/6787/ارائه-خدمات-رایگان-غربالگری-سرطان-سینه،-دیابت-و-فشار-خون-در-کیش
بستن   چاپ