ایران پرسمان
افشاگر عربستانی؛
افشای علت بازداشت سعد حریری در عربستان !
یکشنبه 5 آذر 1396 - 11:17:59 AM
صداوسیما
پرسمان- مجتهد نوشت محمد بن سلمان؛ حریری را با وعده پرداخت همه درآمدهای شرکت اوجیه متعلق به حریری به ریاض کشاند آنگاه وی را بازداشت کرد.
به گزارش پرسمان، فعال و افشاگر عربستانی معروف به مجتهد با افشای بخشی از پشت پرده بازداشت نخست وزیر لبنان در ریاض نوشت واداشتن سعد حریری به صرف نظر کردن از میلیاردها دلار از دارایی‌هایش در بانک‌های خارجی به نفع محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از اهداف این بازداشت بود.
مجتهد نوشت محمد بن سلمان حریری را با وعده پرداخت همه درآمدهای شرکت اوجیه متعلق به حریری به ریاض کشاند آنگاه وی را بازداشت کرد.
به گزارش پایگاه خبری اینترنتی النشره لبنان، مجتهد در توئیتی نوشت علت بازداشت سعد حریری توسط محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، واداشتن او به صرف نظر کردن از مبالغ میلیاردی سعد حریری به نفع بن سلمان است که به نام خودش یا خانواده‌اش در بانک‌های خارجی قرار دارد.
وی فاش کرد حریری ملیاردها دلار در بانک‌های خارجی دارد که حاصل فعالیت شرکت «اوجیه» و قراردادپروژه‌های بزرگ در عربستان است.
مجتهد افزود بن سلمان شرکت «سعودی اوجیه» را از درآمدهایش محروم کرده است تا حریری را وادار کند آن درآمدها را به شرکت «نسما» که متعلق به بن سلمان است، تحویل دهد اما حریری نپذیرفت و این موضوع به ورشکستگی شرکت اوجیه منجر شد.
مجتهد فاش کرد بن سلمان حریری را برای آمدن به ریاض با وعده پرداخت همه درآمدهای شرکت (اوجیه) و ازسرگیری کامل فعالیت آن، تشویق کرد.
حریری هم با اشتیاق به ریاض رفت اما پس از رفتن به آنجا با وی برخورد امنیتی شد و او را مجبور کردند استعفا کند.
مجتهد نوشت «در دوره نخست بازداشت وی، حریری در اوضاع روانی بسیار بدی به سر می‌برد، زیرا به چنین اوضاع وحشتناکی عادت نداشت و فکر می‌کرد که زندانی خواهد شد و پس از آنکه بن سلمان تقریبا ارتباط او را با همه جهان قطع کرد، دیگر هیچ کس به او اهمیتی نخواهد داد و اگر اقدامات آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها نبود، چیزی نمانده بود که از اموال خود (به نفع بن سلمان) صرف نظر کند اما بعد از دیدار سفیر آمریکا و فرانسه روحیه حریری بهتر شد و احساس کرد در موضع قوی‌تری قرار خواهد گرفت.
به ویژه آنکه سفیر هر دو کشور به وی وعده دادند که آمریکا و فرانسه بازداشت او را نخواهند پذیرفت؛ اما ترجیح می دهند این مشکل را بدون اینکه به یک رسوایی بین المللی تبدیل شود، حل کنند؛ اما حریری کاملا مطمئن شد تا زمانی که ریاض را ترک کند هیچ مشکلی برایش پیش نخواهد آمد.»
مجتهد افزود «زمانی که حریری دریافت، آمریکا و فرانسه بن سلمان را مجبور به بازگرداندن وی به لبنان و لغو استعفایش خواهند کرد، تصمیم گرفت، بازی را به هم بزند و واگذاری اموالش را نپذیرفت و بن سلمان را تهدید کرد که در صورتی اقدام به حل مشکل شرکت «سعودی اوجیه» نکند و همه مطالبات شرکت را نپردازد و اجازه از سرگیری فعالیت شرکت را ندهد همه ماجرا را فاش خواهد کرد.»
مجتهد خاطر نشان کرد«بن سلمان چاره‌ای به جز تسلیم شدن نداشت، بنابراین با پرداخت کامل مطالبات شرکت سعودی اوجیه موافقت کرد، به شرط آنکه حریری حرفی از آنچه پیش آمده است نزند، حریری هم پذیرفت.
همچنین بن سلمان قول داد در صورتی که حریری بازداشت خود را در عربستان کاملا رد کند فعالیت شرکت سعودی اجیه از سر گرفته خواهد شد اما حریری درباره این موضوع ابراز تردید و درخواست مهلت کرد. چه بسا در آینده شاهد سکوت حریری درباره این اتفاقات و پرداخت کامل دستمزد کارکنان شرکت سعودی اوجیه و شرکت‌های حامی آن باشید و اگر حریری آشکارا از روایت سعودی‌ها دفاع کند در آن صورت فعالیت شرکت سعودی اوجیه کاملا از سر گرفته خواهد شد .»

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/601/افشای-علت-بازداشت-سعد-حریری-در-عربستان-!
بستن   چاپ