ایران پرسمان
باهنر:
"آقا اجازه يعني رفع مسئوليت"
شنبه 31 فروردين 1392 - 12:39:59 PM
نائب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اعمال شتابزده احمدي نژاد در مواجه با مسائل مختلف کشوري تصريح کرد: رئيس جمهور در مجامع داخلي و بين المللي از ادبيات غيرفاخر استفاده مي کند و در اين مدت با گفتمان "بگم نگم" ترديدهايي را در مورد برخي از افراد ايجاد مي کرد که حتي بعد از برخي افشاگري ها اعلام پيشماني هم مي کرد.

  محمدرضا باهنر بعدازظهر جمعه در نشست مطبوعاتي که در مهمانسراي مخابرات بندر عباس برگزار شد، دولت احمدي نژاد را دولتي پرکار، حساس در خدمات رساني به مردم، شجاع در بيان شعارهاي اوايل انقلاب در مجامع داخلي و بين المللي دانست و ساده زيستي رئيس جمهور و تلاش هايش را در هشت ساله رياست جمهوري را هم قابل تقدير عنوان کرد.

وي در ادامه عنوان کرد: در کنار نقاط قوت دولت احمدي نژاد ضعف هاي هم داشت که علاقه اي به استفاده از خرد جمعي نداشت و مشورتهاي که به وي داده مي شد را جدي نمي گرفت و تصميمات و تفکرات خودش را پياده مي کرد.

کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري عدم توجه به اهميت ساختارهاي قواي اجرايي را يکي ديگر از نقاط ضعف دولت احمدي نژاد عنوان کرد و افزود: انحلال سازمان برنامه و بودجه دولت را در ادامه فعالتيهاي اقتصادي و راهبردي با مشکل روبرو کرد اما رئيس جمهور حتي به دنبال انحلال شوراي عالي پول و اعتبار و شوراي عالي آموزش و پرورش بود. که بي توجهي به نقش اين سازمان ها دولت را در ادامه فعاليت ها با مشکل روبرو ساخت.

پشيماني احمدي نژاد از افشاگري ها و تخريب افراد

باهنر نبود سياست هاي راهبردي در مسائل اقتصادي را از ديگر ضعف هاي دولت بيان کرد و ادامه داد: رفت و آمدهاي متعدد در دولت، تغييرات متعدد در برنامه ها و پروژه اي نگاه کردن به مسائل اقتصادي نتيجه اي جز شکست و ناتمام ماندن بسياري از وعده ها و سياست هاي اقتصادي دولت نداشت، به طور مثال طرح بنگاه هاي اقتصادي زودبازده که در دولت نهم با هدف ايجاد اشتغال آغاز شد در دولت دهم پيگيري نشد.

وي با اشاره به اعمال شتابزده احمدي نژاد در مواجهه با مسائل مختلف تصريح کرد: رئيس جمهور در برخي از مجامع داخلي و بين المللي از ادبيات غيرفاخر استفاده مي کند و در اين مدت با گفتمان "بگم نگم" ترديدهايي را در مورد برخي از افراد ايجاد مي کرد که حتي بعد از برخي افشاگري ها اعلام پشيماني هم مي کرد.

هدفمندي يارانه ها نيازمند بازنگري و آسيب شناسي است

نائب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي با اظهار اينکه ادامه اجراي هدفمندي يارانه ها غيرقابل اجتناب است، خاطرنشان کرد: در صورت پيروزي در انتخابات هفمندي يارانه ها ادامه خواهد يافت ولي مرحله اول اين طرح بايد آسيب شناسي و عيب يابي شود. مرحله دوم هدفمندي يارانه ها با هدف کمک به توليد و مرتفع کردن بسياري از مشکلات مردم از جمله کاهش هزينه هاي درمان اجرايي خواهد شد.

وي عنوان کرد: در مرحله دوم هدفمندي يارانه ها مي توان با هزينه اي کم از محل يارانه ها فرانشيز را به طور کامل برداشت و هزينه هاي درمان سرپايي، بيمارستاني و حتي بيماري هاي خاص را به صفر رساند. همچنين بيمه بيکاري در مرحله دوم هفدمندي يارانه مي تواند بسياري از مشکلات خانوارها را مرتفع کند.

باهنر همچنين در مورد ادامه سفرهاي استاني افزود: سفرهاي دولت به استانها و ديدار و گفتگو با مردم در باطن خوب است اما تصميمات غيرکارشناسي و تصويب مصوباتي که حتي 10 درصد آنها اجرايي نمي شود به جاي اينکه براي آن استان مفيد باشد مي تواند موجب متضرر شدن مردم آن استان هم شود.

سازمان برنامه و بودجه را احيا مي کنم

کانديداي احتمالي رياست جمهوري در پاسخ به سئوال مهر در مورد اسامي کابينه وي بيان داشت: متاسفانه رفتارهاي دولت نهم و دهم در تغيير و انتخاب وزير اينگونه ذهنيت ها را بوجود آورده است. در حالي که اعتقاد دارم وزير بايد با همفکري دولت و مجلس انتخاب شود. اما روئساي سازمان برنامه و بودجه، معاون اول، رئيس بانک مرکزي را انتخاب کرده ام ولي فعلا اين اسامي را لو نخواهم داد.

وي هم چنين اعلام کرد: در صورت پيروزي در انتخابات سازمان برنامه و بودجه را احيا خواهم کرد.

باهنر همچنين در پاسخ به سئوال مهر در مورد عاقبت طرح هاي بنگاه هاي زودبازده افزود: دادن وام به بيکاران در قالب کارآفريني و ايجاد شغل موجب شد تا بسياري از بيکاران ما امروز به جز غم بيکاري دغدغه پرداخت وام ها و سود آن را داشته باشند. دولت با اعتقاد به ايجاد اشتغال پايدار اقدام اجراي طرح بنگاه هاي زوده بازده داشت در حالي که براي اشتغال بايد مولفه هاي سرمايه، قدرت کارآفريني، بازار مصرف و مواد اوليه در کنار هم ديده شود.

"آقا اجازه يعني رفع مسئوليت"

باهنر در پاسخ به ديگر سئوال خبرنگار مهر در مورد واکنش دکتر لنکراني به گفته باهنر در مورد اينکه "دولت من دولت آقا اجازه نيست"، اظهار داشت: اتفاقا من معتقد هستم آقا اجازه يعني رفع مسئوليت. در برنامه ها، قوانين و مراودات کشور مشي و نظر مقام معظم رهبري ساري، جاري و مشخص است. به طور نمونه برنامه هاي توسعه اي و يا بسياري از قوانين مهم تحت سياستهاي کلي نظام و زير آن تصويب مي شود.

وي با بيان اينکه سياستهاي کلي نظام توسط مقام معظم رهبري تصويب و ابلاغ مي شود، اضافه کرد: مجلس، دولت و قوه قضائيه موظف هستند در چارچوب سياست هاي کلي نظام حرکت کنند و لازم نيست هر روز و در هر کاري از مقام معظم رهبري اجازه گرفت.

کانديداي احتمالي رياست جمهوري ادامه داد: اگر کسي آقا اجازه باشد به معناي اين است که جرات و شجاعت انجام کاري را ندارد و مي خواهد نتيجه کار را به گردن ديگران بيندازد. سياست هاي کلي نظام مشخص است و نيازي نيست مسئوليت کارهايش را به گردن ديگران بيندازد.

وي افزود: در اين 25 سال تجربه حضور در مجلس و امور اجرايي کشور اگر استحصال کنيم مقام معظم رهبري حتي به اندازه انگشتان دست از قدرت ولايت مطلقه استفاده نکرده است. اين بزرگوار مي خواهد تا مسائل جاري مملکت در چارچوب سياستهاي کلي نظام پيش برود.

وي در پاسخ به سئوالي در مورد اينکه آيا ولايت پذيري خاتمي بيشتر از احمدي نژاد نبوده است، افزود: بله، عليرغم اينکه مجموع تفکرات و مش آقاي خاتمي با رهبري يک زاويه اي هم داشت اما زمانيکه مقام معظم رهبري صريح و روشن کاري را مي گفتند آقاي خاتمي انجام مي داد.

هزينه همايش در ورزشگاه آزادي بيش از 40 ميليارد تومان بود

باهنر در پاسخ به سئوالي در مورد همايش دولت در ورزشگاه آزادي با لحني طنز گونه گفت: شعار زنده باد بهار به شعار زنده باد ناهار تبديل شد.

وي عنوان کرد: همچنان اعتقاد داريم هزينه برگزاري اينگونه همايش ها بيش از 40 ميليارد تومان است، دولت مي تواند تقديرها را به صورت استاني انجام دهد و اگر نيازي به هديه هم بود براي آنها ارسال شود نه اينکه 70 هزار نفر را از سراسر کشور با اتوبوس و قطار به تهران بياوريم.

هاشمي دشمنان قسم خورده دارد/راي منفي هاشمي بالا است

وي در ادامه اظهارداشت: اعتقاد دارم آقاي هاشمي ديگر توان و تحرک گذشته را براي کارهاي اجرايي کشور ندارد، از سوي ديگر دشمنان قسم خورده اي دارد که سعي در تخريب و حذف او دارند و بهتر مي دانم در انتخابات بيشتر نقش مديريتي را به عهده داشته باشد.

باهنر افزود: در سال 84 هم هاشمي در عين حال که راي بالاي مثبت داشت راي منفي بالايي هم داشت و پيشنهاد دادم در انتخابات شرکت نکند امسال هم اعتقاد دارم هاشمي در نقش مديريتي مي تواند کمک بيشتري را به نظام داشته باشد.



http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/60/"آقا-اجازه-يعني-رفع-مسئوليت"
بستن   چاپ