ایران پرسمان
البشیر:
آمریکا برای تقسیم سودان تلاش می کند
یکشنبه 5 آذر 1396 - 10:41:08 AM
پارس تودی
پرسمان- رئیس جمهوری سودان که به روسیه سفر کرده است، اعلام کرد: آمریکا برای تقسیم سودان به پنج قسمت تلاش می کند.
به گزارش پرسمان، «عمرالبشیر» رئیس جمهوری سودان روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: اطلاعاتی در اختیار دارد که از تلاش آمریکا برای تقسیم سودان به پنج بخش حکایت می کند.
رئیس جمهوری سودان افزود، غربی ها بویژه آمریکایی ها می خواهند با تضعیف سودان بویژه در زمینه نظامی و امنیتی، نقشه تقسیم دوباره سودان را عملی کنند.
البشیر افزود: سودان از روسیه انتظار دارد که ضمن حمایت از خارطوم ، برابر مداخله های آمریکا از سودان دفاع کند.
به رغم اینکه سودان و روسیه بیش از 60 سال روابط دیپلماتیک دارند، اما این سفر نخستین دیدار رئیس جمهوری سودان از روسیه است.
عمرالبشیر روز پنجشنبه هم در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته بود: مخالف مداخله آمریکا در امور داخلی کشورهای عربی هستیم که شامل دخالت واشنگتن در امور ایران نیز می شود.
به گفته رئیس جمهوری سودان، مسائلی که منطقه با آن روبرو شده، به دلیل مداخله آمریکا به وجود آمده واین سیاست واشنگتن بود که سودان به دو کشور تقسیم شد به همین دلیل نیاز به دفاع در برابر سیاست ها و اقدامات خصمانه آمریکا داریم.
البشیر افزود: علت بروز وضعیت کنونی سوریه هم دخالت های آمریکاست که بر اثر آن چنین فاجعه ای در  سوریه به وقوع پیوسته است.
رئیس جمهوری سودان گفت: بر این باوریم که صلح در سوریه بدون وجود بشار اسد رئیس جمهوری این کشور به دست نمی آید و اگر روسیه به مسائل سوریه ورود نمی کرد، این کشور از دست می رفت.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/596/آمریکا-برای-تقسیم-سودان-تلاش-می-کند
بستن   چاپ