ایران پرسمان
مولود چاووش اوغلو؛
آمریکا نباید به تروریست ها سلاح بدهد
یکشنبه 5 آذر 1396 - 9:56:23 AM
صداوسیما
پرسمان- وزیر امور خارجه ترکیه گفت: کشوری مانند آمریکا نباید با گروه های تروریستی همکاری کند زیرا این کشور نیز از تروریسم بسیار آسیب دیده است
به گزارش پرسمان، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: دولت ترکیه امیدوار است رئیس جمهور آمریکا به قول خود درباره خودداری از تحویل سلاح به نیروهای کرد موسوم به یگان های مدافع خلق در سوریه عمل کند.
مولود چاووش اوغلو در سخنانی که در پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه منتشر شد، گفت: بخشی از سلاح هایی که به تروریست های ی پ گ( یگان های مدافع خلق)‌تحویل داده شده در اختیار گروه پ ک ک قرار گرفته است.

اسناد این موضوع وجود دارد.
وزیر امور خارجه ترکیه گفت: رئیس جمهور ترکیه با توجه به این مسئله بار دیگر به صورت صریح موضوع را به دونالد ترامپ گوشزد کرد و ترامپ نیز خاطر نشان کرد که دستورات لازم را در این باره داده است و از این پس به گروه مذکور سلاح داده نخواهد شد.
چاووش اوغلو گفت: رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور ترکیه بار دیگر بر این موضوع تأکید کرد.
وزیر امور خارجه ترکیه گفت: کشوری مانند آمریکا نباید با گروه های تروریستی همکاری کند زیرا این کشور نیز از تروریسم بسیار آسیب دید.
وی با تأکید بر اینکه تروریسم در ترکیه نیز موجب رنج و ناراحتی زیادی شد، گفت: آمریکا باید بجای همکاری با گروه های تروریستی همکاری با متحدانش را تقویت کند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/586/آمریکا-نباید-به-تروریست-ها-سلاح-بدهد
بستن   چاپ