ایران پرسمان
سفیر پیشین آمریکا در قطر؛
وزارت خارجه آمریکا زنان، لاتینی ها و سیاه پوستان را اخراج می کند
یکشنبه 5 آذر 1396 - 9:53:00 AM
صداوسیما
پرسمان- سفیر پیشین آمریکا در قطر : از بین بردن مناصب دیپلماتیک و اخراج زنان و اقلیت ها از وزارت خارجه آمریکا، کشور را ناامن می کند و این نشان دهنده بی احترامی به نظرات و تجارب افرادی است که سفید پوست نیستند.
به گزارش پرسمان، پایگاه اینترنتی شیربلو نوشت: وزارت خارجه آمریکا زنان ، آمریکایی های لاتین تبار و آفریقایی تبار را از وزارت امور خارجه اخراج می کند.
به گزارش پایگاه اینترنتی شیربلو،وزارت خارجه آمریکا در اقدامی شرم آور به دنبال پاکسازی و اخراج دیپلمات های زن،لاتین و آفریقایی تبار از این وزارتخانه است.
رکس تیلرسون در حال پاکسازی وزارتخانه خود است. در دوران ترامپ این اقدامی تعجب برانگیز نیست. در دوره ترامپ بسیاری از افرادی که از اقلیت ها بوده اند از این وزارت خانه اخراج شده اند.
به نظر می رسد که تیلرسون علاقه وافری به کاهش شمار افراد حاضر در وزارت خارجه آمریکا داشته باشد. این اقدامی معمول در دولت ترامپ است.این به معنای اخراج زنان با تجربه و با استعداد،لاتین تبارها و آمریکایی های آفریقایی تبار است.
تیلرسون حتی پیش از آنکه کنترل کامل وزارت خارجه آمریکا را به دست بگیرد مصمم به کاهش بودجه این وزارتخانه به میزان یک سوم بود.زمانی که این موضوع تایید شد آنگاه وی تصمیم به سازماندهی مجدد وزارت خانه تحت هدایتش گرفت.گرچه بسیاری سازماندهی مجدد وزارت خارجه آمریکا را تنها یک اقدام نمایشی ارزیابی میکنند و آن را تنها اقدامی برای اجرای سیاست های ترامپ ارزیابی می کنند، زنان و اقلیت ها هدف اقدامات مخرب و نامناسب تصمیم گیریهای دولت ترامپ هستند.
افراد و اطرافیان تیلرسون برخی از دیپلمات ها و دیگران را هم به این دلیل که به وظایف مد نظر آنها عمل نکرده اند،اخراج کرده اند.در میان افرادی که اخراج شده اند بسیاری از دیپلمات های ارشد لاتین تبار و آمریکایی های آفریقایی تبار و همچنین شمار زیادی از زنان دیده می شوند.این اقدامات به منزله صدمات بزرگی برای وزارت خارجه است که از اختلاف نظرات رنج می برد.
کارشناسان مسائل سیاسی معتقدند که این طرح تیلرسون وزارت خارجه آمریکا را در مدت زمان چند ماه از درون نابود می کند. بر اساس مقاله ای که در نشریه لس آنجلس تایمز منتشر شد: مقامات کنونی و پیشین وزارت خارجه آمریکا معتقدند که به نظر می رسد که هدف از سازماندهی مجدد وزارت خارجه آمریکا کاهش تدریجی کارکنان است.
ما هم اکنون میدانیم که کاهش شمار کارکنان وزارت خارجه را زنان،لاتین تبارها و آمریکایی های آفریقایی تبار به خوبی درک کرده اند.خالی شدن پست های وزارت خارجه می تواند نتایج مخربی به همراه داشته باشد.این موضوع همچنین اثری منفی بر امنیت آمریکا به دنبال خواهد داشت.
ایرا .ان.فورمنIra N. Forman که به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ضد ستیزه جویی در وزارت خارجه در زمان دولت اوباما خدمت کرده است، در این باره می گوید: این اقدامات در وزارت خارجه سبب از دست رفتن بسیاری از افراد با تجربه در این وزارت خانه می شود.
حتی بسیاری از دیپلمات هایی هم که در هنگام سرکار بودن دولت های دمکرات خدمت کرده اند از این موضوع انتقاد کرده اند.
دانا شل اسمیث Dana Shell Smith سفیر پیشین آمریکا در قطر در این رابطه می گوید:دولت ترامپ و از زمانی که جف سشنز در وزارت دادگستری بود به زنان با استعداد و اقلیت ها توهین کرده است. متاسفانه این اقدامات دولت ترامپ تبعات زیادی در داخل آمریکا و خارج از کشور به همراه داشته است.
با حضور ترامپ بر مسند قدرت ،رهبران جهان بارها به آمریکا با نگاهی تمسخر آمیز نگاه می کنند و این موضوع سبب شده است که کشورهای جهان نگاهی منفی گرایانه به آمریکا داشته باشند.
از بین بردن مناصب دیپلماتیک و اخراج زنان و اقلیت ها از وزارت خارجه آمریکا را ناامن میکند و این نشان دهنده بی احترامی به نظرات و تجارب افرادی است که سفید پوست نیستند.این موضوعی منحصر به دوران ترامپ است.



http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/585/وزارت-خارجه-آمریکا-زنان،-لاتینی-ها-و-سیاه-پوستان-را-اخراج-می-کند
بستن   چاپ