ایران پرسمان
واکنش‌ها و محکومیت حمله تروریستی در مصر
شنبه 4 آذر 1396 - 3:46:26 PM
پارس تودی
پرسمان- انفجار بمب و تیراندازی در مراسم نماز جمعه در مسجدی در روستای «الروضه» در شرق «بئر العبد» در شمال سینای مصر واکنش شدید مقامات و سازمان های بین المللی را به همراه داشت.
به گزارش پرسمان، انفجار بمب و تیراندازی در مراسم نماز جمعه در مسجدی در روستای «الروضه» در شرق «بئر العبد» در شمال سینای مصر، دست‌کم 235 کشته و ده‌ها زخمی برجا گذاشت؛ هنوز گروهی مسوولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
به گزارش رسانه‌های مصری، بیش از 30 تروریست در حمله دیروز به نمازگزاران در شمال سینا مشارکت داشتند.
در میان  کشته‌شدگان این حمله که هنوز هیچ گروهی آن را برعهده نگرفته است، چند کودک به چشم می‌خورد.
شبکه تلویزیونی لبنانی المیادین؛ هدف از این حمله تروریستی را  شعله‌ور کردن آتش فتنه مذهبی در مصر اعلام کرد.
«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی در مصر گفت، افزایش تلاش‌ها برای مقابله با این حملات جنایتکارانه و غیربشری ضروری است.
وزارت امور خارجه سوریه هم با انتشار بیانیه‌ای، حملات تروریستی در مصر را محکوم و بر اهمیت تلاش برای مقابله با تروریسم که وضعیت فعلی و آینده امت عربی و امنیت ملت‌ها، پیشرفت و ثبات آن را هدف قرار داده است، تاکید کرد.
وزارت امور خارجه قطر نیز حمله به مساجد و مراکز عبادت و تهدید و ارعاب شهروندان غیرنظامی و بی‌گناه را مردود دانست و بر موضع ثابت دولت این کشور در رد خشونت با هر شکل و با هر انگیزه و عللی که انجام می‌شود، تاکید کرد.
همزمان شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با ارسال پیامی برای «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر، حمله به مسجدی در نزدیک شهر العریش را به وی تسلیت گفت.
همچنین جمعیت اسلامی الوفاق بحرین در بیانیه‌ای کشته و زخمی شدن صدها شهروند مصری را به دولت و ملت این کشور تسلیت گفت و اظهار کرد، این اقدام کور نشأت گرفته از دشمنی با دین اسلام و برای تخریب چهره این دین مبین است و پشت آن برخی رژیم‌های سیاسی، پول‌های کلان و آموزش‌های تکفیری قرار دارند.
«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، نیز کشتار نمازگزاران در شمال صحرای سینای مصر را باعث جریحه‌دار شدن احساسات همه مسلمانان جهان خواند.
هنیه با تسلیت به دولت و ملت مصر و خانواده‌های قربانیان و آروزی شفای عاجل برای مجروحان این جنایت تاکید کرد، کشتار نمازگزاران بی‌گناه، وجدان هر فلسطینی، عرب و مسلمانی را به درد آورد.
در همین حال؛ سفارت فلسطین در قاهره در بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت مصر به آنان ابلاغ کرده که زمان بازگشایی گذرگاه زمینی رفح به علت حمله تروریستی در سینا و اوضاع امنیتی حاکم بر این منطقه، به تعویق افتاده است.
تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه اعلام کرده بود، مصر با بازگشایی سه روزه گذرگاه زمینی رفح از روز شنبه تا دوشنبه از هر دو جهت موافقت کرده است.
حزب الله لبنان نیز در بیانیه‌ای با محکوم کردن عاملان حمله تروریستی روز جمعه به مسجد «روضه» در منطقه «بئر العبد» Beer Al-Abd واقع در شمال استان سینای مصر اعلام کرد، این حمله نتیجه فکر تکفیری وهابی است که مسلمانان و مومنانی را که از طرح آن تبعیت نکند، کافر قلمداد می‌کند.
در بیانیه حزب الله لبنان آمده است، این حمله تروریستی که به کشته شدن 235 نمازگزار و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد، درچارچوب جنایاتی قرار دارد که برای ایجاد هرج و مرج و رعب و وحشت، منطقه را هدف قرار داده است.
شورای امنیت سازمان ملل هم روز جمعه با صدور بیانیه ای حمله تروریستی استان سینای شمالی مصر را محکوم کرد و خواستار همکاری جامعه بین الملل برای مقابله با گروه های تروریستی شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/580/واکنش‌ها-و-محکومیت-حمله-تروریستی-در-مصر
بستن   چاپ