ایران پرسمان
حمایت آمریکا از متهمان به فساد مالی در ونزوئلا
شنبه 4 آذر 1396 - 3:35:10 PM
پارس تودی
پرسمان- وزارت امور خارجه آمریکا در حمایت از متهمان فساد مالی بازداشت شده در ونزوئلا، خواستار دسترسی فوری به این متهمان شد.
به گزارش پرسمان، وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که درخواست دسترسی فوری به بازداشت شدگان شرکت نفتی ونزوئلایی «سیتگو» (Citgo) را که گذرنامه آمریکایی دارند، به کاراکاس ارائه کرده است.
این درخواست، به دنبال بازداشت شش مقام اجرایی ارشد شرکت سیتگو در ونزوئلا طرح شده است.
سیتگو از شرکت های تابعه حساس شرکت نفتی دولتی ونزوئلا به شمار می آید که در آمریکا مستقر است و 27 سال پیش به مالکیت ونزوئلا درآمد.
دولت کاراکاس اعلام کرده است که افراد بازداشت شده سیتگو متهم به فساد مالی هستند و پنج نفر از این شش مقام اجرایی سیتگو تابعیت آمریکایی دارند.
«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا از بازداشت این افراد حمایت و اعلام کرده است که کارکنان شرکت نفتی دولتی ونزوئلا هم از مبارزه با  فساد حمایت می کنند.
ونزوئلا، دولت آمریکا را به مداخله در امور سیاسی و اقتصادی آن کشور متهم و تصریح کرده که واشنگتن با تحریک و حمایت مخالفان ونزوئلا به دنبال تغییر نظام سیاسی در این کشور است.
دولت آمریکا اخیرا مادورو و 20 مقام ارشد این کشور را با تحریم مالی مواجه کرد.
ترامپ در ماه اوت نیز سرمایه گذاری جدید موسسات مالی آمریکا را در ونزوئلا را ممنوع کرده بود.
ترامپ 19 سپتامبر هم در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با لحنی کاملا غیرمعمول و غیر دیپلماتیک دولت ونزوئلا را به دیکتاتوری، فساد و ایجاد بی ثباتی متهم کرد. این اظهارات ترامپ با انتقادات گسترده مقامات دیگر کشورها روبرو شده است.
ونزوئلا در چند ماه گذشته شاهد ناآرامی و تظاهرات مخالفان دولت این کشور است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/577/حمایت-آمریکا-از-متهمان-به-فساد-مالی-در-ونزوئلا
بستن   چاپ