ایران پرسمان
نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان؛
رژیم سعودی از شکست خود در لبنان عبرت بگیرد
شنبه 4 آذر 1396 - 11:55:35 AM
صداوسیما
پرسمان- شیخ دعموش: سعودی از شکست خود عبرت بگیرد و بداند که لبنان جایی برای عقده گشایی و جبران ناکامی هایش نیست و مردم لبنان هیزم آتش فتنه انگیزی سعودی نخواهند بود.
به گزارش پرسمان، معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: اکنون پس از بازگشت نخست وزیر و فضای مثبتی که در کشور به وجود آمده است همه باید برای برطرف کردن پیامد‌های این بحران همکاری کنند.
شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه‌های امروز نمازجمعه گفت: گروه‌های تروریستی تکفیری و در رأس آن‌ها داعش بیش از غربی‌ها به اسلام صدمه زده اند. آن‌ها با رفتار وحشیانه و غیرانسانی خود به نام اسلام در مدت شش سال جنگ و کشتار و اقدامات تروریستی در منطقه و جهان، فتنه انگیزی و چندین کشور را نابود و ارتش‌ها را تضعیف کردند و جوامع را دچار پراکندگی کردند و به نسل کشی مردم بیگناه مبادرت و میلیون‌ها نفر را آواره کردند. همه این اقدامات به نام دین و اسلام و حکومت خلافت صورت گرفت.
وی افزود: امروز دولت خرافاتی داعش در عراق و سوریه سرنگون شده است و کسانی که این گروه وحشی را به وجود آوردند و از آن حمایت کردند و ده‌ها میلیارد دلار برای تحقق اهداف ویرانگرانه و ضدانسانی هزینه کردند، نیز به همراه آن سرنگون شدند.
شیخ دعموش گفت: سرنگونی داعش در عراق و سوریه دستاورد و پیروزی تاریخی و راهبردی برای محور مقاومت است و در منطقه و جهان پیامد‌ها و انعکاس‌های عظیم آن مشاهده خواهد شد. بشریت از فجایع و مصائب و گرفتاری‌های تروریسم تکفیری خلاص خواهد شد. لبنان و همه کشور‌های منطقه در برابر این نقشه ویرانگری حفظ خواهند شد.

وی افزود: لبنان با اتکا به اتحاد و یکپارچگی مردم این کشور و رد دیکته‌های قدرت‌های خارجی و همچنین با مواضع شجاعانه و قاطعانه رئیس جمهور و رئیس مجلس و عملکرد حکیمانه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و همچنین مواضع مابقی نیرو‌های سیاسی علاقمند به حفظ ثبات کشور، توانسته است از بحران ناشی از مداخله سعودی در امور داخلی عبور کند. این امر موجب شکست نقشه سعودی و برهم زدن محاسباتش شد و شوک سختی به رژیم سعودی وارد کرد.
شیخ دعموش از سعودی خواست از شکست خود عبرت بگیرد و بداند که لبنان جایی برای عقده گشایی و جبران ناکامی هایش نیست و مردم لبنان هیزم آتش فتنه انگیزی سعودی و ماجراجویی‌های بی حساب آن نخواهند بود و اجازه نخواهند داد سعودی و دیگران در این کشور مداخله کنند و خواسته‌های خود را به آن‌ها تحمیل کنند.
وی گفت: اکنون پس از بازگشت نخست وزیر و فضای مثبتی که در کشور به وجود آمده است همه باید برای برطرف کردن پیامد‌های این بحران همکاری کنند.وی گفت: حزب الله برای حفظ ثبات داخلی کشور با همه همکاری کرده است و برای حفظ دولت وحدت ملی و ثبات سیاسی و امنیتی کشور بیش از این نیز همکاری خواهد کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/568/رژیم-سعودی-از-شکست-خود-در-لبنان-عبرت-بگیرد
بستن   چاپ