ایران پرسمان
ژاپن و کره جنوبی همچنان دعوایی هستند
پنجشنبه 28 شهريور 1398 - 10:15:04
ایران پرسمان - ژاپن و کره جنوبی همچنان دعوایی هستند
٣٩١
٠
فارس / وزیر امور خارجه ژاپن گفت در حال حاضر برنامه‌ای برای دیدار بین مقامات توکیو و سئول وجود ندارد اما خواهان حفظ روابط دیپلماتیک هستیم.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، موتگی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «تصمیمی برای دیدار در حاشیه نشست‌ها یا دیدار بین وزاری امور خارجه در مراسمی مانند نشست مجمع عمومی سازمان ملل وجود ندارد».
رئیس دستگاه دیپلماسی ژاپن افزود:‌ «اما البته، قصد داریم ارتباطات دیپلماتیک نظیر گفت‌وگو بین وزرای امور خارجه را حفظ کنیم».
این در حالی است که به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، امروز (چهارشنبه) کره جنوبی، در اقدامی متقابل، ژاپن را از لیست شرکای تجاری ترجیحی خود خارج کرد.
پیش‌تر ژاپنی‌ها در پی رأی دادگاهی در سئول، کره جنوبی را از لیست شرکای تجاری نزدیک خود خارج کردند. این دادگاه خواستار پرداخت غرامت از سوی ژاپن برای اقدامات غیرانسانی در طول استعمار شبه‌جزیره کره شده بود. توکیو رأی این دادگاه را رد کرد و اعلام کرد موضوع غرامت‌ها قبلاً در معاهده 1965 امضا شده بین توکیو و سئول که باعث از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور شد، رفع شده است.
ژاپنی‌ها در پاسخ به رأی دادگاه سئول، صادرات نیمه رساناهای ضروری برای تولید کالاهای تکنولوژیک کره‌جنوبی را قطع کردند که موجب شد سئول سفیر ژاپن را احضار کرده و توکیو را به نقض قوانین بین‌المللی و استفاده از تجارت به عنوان عاملی در برابر حکم دادگاه متهم کند.کره جنوبی نیز متقابلاً ورود بسیاری از کالاهای ژاپنی به این کشور را تحریم کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/53055/ژاپن-و-کره-جنوبی-همچنان-دعوایی-هستند
بستن   چاپ