ایران پرسمان
چه بلایی سر نفت عربستان آمده است؟
دوشنبه 25 شهریور 1398 - 5:59:37 AM
ایران پرسمان -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

k ١.١
٠
آخرین خبر / توقف نیمی از تولید نفت عربستان به دلیل حملات تازه ارتش و انصارالله یمن. 23 شهریور 10 پهپاد دو مرکز وابسته به شرکت آرامکو را هدف قرار دادند. به گزارش رویترز اولین مرکزی که هدف قرار گرفته در استان بقیق است که بزرگترین پالایشگاه نفت جهان در آن قرار دارد. مرکز دومی که هدف قرار گرفته در استان خریص است که بزرگترین میدان نفتی جهان در آن قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان هر چند آتش سوزی ناشی از این حمله تحت کنترل قرار گرفته است اما این حملات 50 درصد تولید نفت پادشاهی عربستان را متوقف ساخته است. نیروهای ارتش و انصارالله یمن این حمله را پاسخی مشروع و طبیعی به جنایت ها و محاصره علیه مردم یمن توصیف کردند که اشاره ای است به عملیات نظامی ائتلافی که عربستان از سال 2015 آن را علیه یمن فرماندهی می کند.
در ماه های اخیر حملات ارتش و نیروهای انصارالله علیه عربستان با موشک یا پهپاد تکرار شده است که برخی از این حملات زیرساخت ها و میدان های نفتی عربستان را هدف قرار داده اند. در آگوست 2019 پهپادها به میدان بزرگ نفتی شیبه در شرق عربستان حمله بردند. در می 2019 پهپادها دو مرکز پمپاژ نفت در غرب ریاض را هدف قرار دادند. همچنین در جولای 2019 موشک هایی نیروگاه برق و تصفیه آب در استان جازان را هدف قرار دادند. اضافه بر این بارها فرودگاه ابها مورد هجوم قرار گرفته است.
آخرین حمله به زیرساخت های نفتی عربستان از لحاظ حجم خسارت ها بزرگترین حمله ارزیابی می شود. به گزارش رویترز بازگشت آرامکو به تمام ظرفیت نفتی خود چند هفته زمان خواهد برد. وزارت خارجه آمریکا، ایران را متهم به اجرای این حملات کرده است، اتهاماتی که تهران آن ها را "پوچ" توصیف کرده است.
گفتنی است پس از این حملات قیمت نفت بیست درصد افزایش یافته است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/52192/چه-بلایی-سر-نفت-عربستان-آمده-است؟
بستن   چاپ