ایران پرسمان
ابراز نگرانی گوترش از توسعه‌طلبی جدید نتانیاهو
پنجشنبه 21 شهريور 1398 - 08:41:38
ایران پرسمان -
ابراز نگرانی گوترش از توسعه‌طلبی جدید نتانیاهو
٥٧
٠
فارس / دبیر کل سازمان ملل متحد از وعده جدید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص ضمیمه‌سازی بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی در صورت برگزیده شدن مجدد به نخست‌وزیری ابراز نگرانی کرد.
وعده‌ای که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی در صورت انتخاب مجددش به نخست‌وزیری اسرائیل مطرح کرد، نگرانی‌های گسترده‌ای را برانگیخته است.
در شرایطی که بسیاری از کشورها و نهادهای بین‌المللی نگران آن هستند که این وعده نتانیاهو به تنش‌ها در منطقه دامن بزند، بامداد پنج‌شنبه، اسپوتنیک گزارش داد که «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز از این وعده نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده است.
بنابر اعلام سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد، «دبیر کل سازمان ملل در خصوص بیانیه نخست‌وزیر نتانیاهو درباره قصدش مبنی بر اینکه اگر مجددا انتخاب شود، به عنوان نخستین گام جهت اعمال حاکمیت اسرائیل بر شهرک‌ها و دیگر مناطق در کرانه باختری اشغالی، دره اردن و مناطقی در شمال بحر المیت را به اسرائیل ضمیمه می‌کند، نگران است.»
سه‌شنبه‌شب به وقت تهران، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو و تشکیل کابینه جدید، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اسرائیل ملحق می‌کند.
نتانیاهو همچنین گفت طرح معامله قرن آمریکا چند روز پس از انتخابات هفته آینده فلسطین اشغالی رونمایی می‌شود. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلویحا گفت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای الحاق کرانه باختری به او چراغ سبز داده است.
اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و بسیاری از کشورهای منطقه از این تصمیم نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس انتقاد کرده‌اند. گروه‌های فلسطینی نیز تاکید کرده‌اند که در برابر این تجاوز آشکار صهیونیست‌ها به حقوق ملت فلسطین خواهند ایستاد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/51146/ابراز-نگرانی-گوترش-از-توسعه‌طلبی-جدید-نتانیاهو
بستن   چاپ