ایران پرسمان
هشدار ترامپ؛ اگر طالبان به ما حمله کند...
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 21:16:24
ایران پرسمان -
هشدار ترامپ؛ اگر طالبان به ما حمله کند...
٠
٠
ایلنا / ترامپ در مراسم یادبود قربانیان 11 سپتامبر گفت: «امروز یاد کسانی را گرامی می‌داریم که در آن روز وحشتناک از خود جانفشانی نشان دادند، همین‌طور یاد تمام کسانی را گرامی می‌داریم که از میان دود و آن خرابه‌های وحشتناک تلاش کردند جان شهروندان آمریکا را نجات دهند.»‌
به گزارش آسوشیتد پرس، ترامپ در ادامه گفت: «ما میلیاردها میلیارد دلار برای درمان و بیمه بازماندگان این حملات و کسانی که خود را برای نجات دیگران به خطر انداخته‌اند اختصاص داده‌ایم. از آن زمان کسان بسیاری با جانفشانی کوشیده‌اند در برابر افراطی‌گری بایستند. نمی‌توان هیچ‌گاه به‌اندازه کافی از این افراد تشکر کرد.»
وی افزود: «ما در پی درگیری نیستیم، اما اگر کسی جرئت کند با ما حمله کند با قدرت تمام و با مشت آهنین به آن‌ها می‌تازیم. روح ما شکستنی نیست.»
ترامپ با اشاره به شکست مذاکرات با طالبان گفت: «مذاکرات صلحی با طالبان داشتیم. اما وقتی فهمیدم که یک سرباز آمریکایی در جریان بمب‌گذاری اخیر در کابل کشته شده است، این مذاکرات را قطع کردم. آن‌ها گمان کردند که می‌توانند از ترور به‌عنوان ابزار فشار استفاده کنند. اما اشتباه می‌کنند! اگر آن‌ها به هر دلیلی به کشور ما بازگردند، به سراغ‌شان می‌رویم، با تمام قدرت و بلایی به سرشان می‌آوریم که تا به حال به چشم ندیده‌اند. کسی نمی ‌تواند از منظر قدرت نظامی به آمریکا برسد. در این دو سال و نیم گذشته این توانایی افزایش بسیاری یافته است.»
وی در ادامه گفت: «امروز همچنین از مردان و زنانی که در دپارتمان امنیت ملی که پس از 11 سپتامبر تشکیل شد قدردانی می‌کنیم. مردان و زنانی که تلاش دارند مردم آمریکا را ایمن نگاه دارند.»

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/51083/هشدار-ترامپ؛-اگر-طالبان-به-ما-حمله-کند
بستن   چاپ