ایران پرسمان
برگزاری رقابتی برای ساخت منظومه ماهواره‌ای در پژوهشگاه فضا
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 14:44:24
ایران پرسمان -
برگزاری رقابتی برای ساخت منظومه ماهواره‌ای در پژوهشگاه فضا
١٣
٠
ایسنا / رویداد مسابقه‌ محور با موضوع طراحی منظومه ماهواره‌ای از سوی پژوهشگاه فضایی ایران، مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.
استفاده از منظومه‌های ماهواره­‌ای (Satellite Constellation) در طراحی ماموریت­‌های فضایی آینده اهمیت زیادی دارد. از این‌رو مرکز نوآوری فضایی کیهان در نظر دارد مسابقه "چالش طراحی منظومه ماهواره‌ای" را برای رفع نیازهای صنعتی کشور و پاسخگویی به چالش‌­های موجود در صنایع داخلی از جمله صنایع نفت و گاز، مخابرات با استفاده از منظومه ماهواره‌ای برگزار کند.
از سوی پژوهشگاه هوافضا با حمایت سازمان فضایی ایران و شتاب دهنده دانش و فناوری فاطر شریف‌ایران، رویداد مسابقه‌محور "چالش طراحی منظومه ماهواره‌ای" با هدف ایجاد فرصت عالی برای آشنایی دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، نخبگان و شرکت‌های نوپا در حوزه صنعت فضا برگزار می‌شود تا فناوران این حوزه بتوانند توانایی خود را در انجام طراحی مفهومی و تحلیل ماموریت به اثبات برسانند.
در این مسابقه که در 11 مهر ماه سال جاری در پژوهشگاه فضایی ایران در تهران برگزار می‌شود، گروه‌­های شرکت‌ کننده باید با طراحی منظومه‌هایی از ماهواره‌­ها بهترین پاسخ را برای حل یکی از چالش‌­های مطرح شده ارائه کنند. برای این منظور این مسابقه در سه بخش "طراحی معماری ماموریت"، "طراحی مفهومی ماهواره" و "توسعه طرح تجاری" تعریف شده است.
"طراحی منظومه ماهواره‌ای برای پایش مستمر نواحی مورد نظر"، "طراحی منظومه ماهواره‌ای برای ایجاد سیستم موقعیت‌یاب محلی" و "طراحی منظومه ماهواره‌ای برای ایجاد شبکه مخابراتی"نیز به عنوان موضوعات محوری این رویداد تعیین شده است.
اختتامیه و اعلام نتایج نهایی این مسابقه روز 14 بهمن‌ماه سال جاری خواهد بود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/50955/برگزاری-رقابتی-برای-ساخت-منظومه-ماهواره‌ای-در-پژوهشگاه-فضا
بستن   چاپ