ایران پرسمان
فوتبال‌ ایران در بهت غروب «سحر»
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 11:17:54
ایران پرسمان -
فوتبال‌ ایران در بهت غروب «سحر»
٢٢٠
٠
آرمان ملی / متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بالاخره دختر طرفدار فوتبال که به‌دلیل خودسوزی، دچار 90‌درصد سوختگی شده بود از دنیا رفت. این‌ خبر واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت و به غیراز سیاستمداران، برخلاف گذشته بازیکنان فوتبال و باشگاه استقلال به این موضوع واکنش نشان دادند، او هفته گذشته پس مراجعه به دادگاه، در مقابل یک شعبه قضائی اقدام به خودسوزی کرده است. گویا برای گرفتن تلفن همراهش به دادگاه می‌رود که در آنجا ظاهرا می‌شنود که در صورت محکومیت ممکن است به شش ماه حبس محکوم شود.
صدور حکم 6 ماه حبس کذب محض است
اما محمد فراهانی، سردبیر خبرگزاری میزان درباره درگذشت خانمی که اخیرا خودسوزی کرد و شایعات آن در فضای مجازی چنین پستی را منتشر کرد: «با تاسف شدید از خبر درگذشت خانمی که اخیرا خودسوزی کردن صدرو حکم 6ماه حبس دروغ محض است، ایشان هفته پیش برای رسیدگی به پرونده‌ای که اسفند97 به‌اتهام درگیری و توهین به پلیس داشتن به واحد قضائی مراجعه می‌کنن قاضی به‌علت فوت بستگانش نبوده است. هیچ اقدام قضایی انجام نشد و حکمی صادر نشد.» به‌هرحال او پس از خود سوزی چند روز بستری می‌شود و در آخر در بخش آی سی یوی بیمارستان مطهری از دنیا می‌رود. البته موضوع شش ماه حبس را رسانه‌های بیگانه تلاش کردند که به افکار عمومی بقبولانند. البته پدر سحر که جانباز است از اختلالات روانی دخترش خبر داده و در گفت‌و‌گویی اعلام کرده است که او بیماری اعصاب و روان داشت و چند سالی قرص و دارو می‌خورد. سحر دو لیسانس زبان و کامپیوتر داشت. من با رفتن به استادیوم او مخالف بودم نه عقاید من قبول می‌کند، نه عرف جامعه که یک دختر بین آن همه مرد در استادیوم برود، ولی متاسفانه او بدون اطلاع ما به آن‌جا رفته بود.
واکنش به درگذشت سحر
آذری جهرمی وزیر ارتباطات نیز در پاسخ به اعتراض یکی از فالور‌های اینستاگرام خود به‌دلیل سکوت در برابر فوت سحر پس از خودسوزی نوشت: کار من و امثال من موضع گیری و محکومیت نیست، در دولت این اتفاق بسیار تلخ را پیگیری می‌کنیم. باشگاه استقلال نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: درگذشت تلخ و غم‌انگیز فرزند دلبندتان، خانم «سحر خدایاری» موجب اندوه و تاسف فراوان مجموعه باشگاه استقلال و به خصوص هواداران این تیم شد. صادق زیبا کلام نیز در اینستاگرامش نوشت: یقینا طرفداران تیم استقلال به همراه بازیکنان و مسئولان باشگاه اینقدر مرام دارند که در نخستین بازی آبی‌ها به حرمت و یاد سحر خدایاری، یک دقیقه سکوت اعلام کنند. یک وکیل پایه یک دادگستری در پاسخ به این سوال که رفتن زنان به استادیوم به هر نحوی می‌تواند مصداق جرم باشد یا خیر، به «آرمان ملی» می‌گوید: بر اساس قانون مجازات اسلامی هر فعل یا ترک فعلی که مجازات برایش تعیین شده باشد، جرم محسوب می‌شود و قانون نص صریحی در معنای جرم دارد. عبدالصمد خرمشاهی خاطرنشان می‌کند: از نظر حقوقی برای رفتن زنان به استادیوم به هر شکلی، عنوان مجرمانه‌ای نداریم یعنی اینکه در قانون قید شده باشد ورود بانوان به ورزشگاه جرم محسوب می‌شود. ممکن است این موضوع به شکل بخشنامه یا دستورالعملی از سوی سازمان یا وزارتخانه‌ای صادر شده باشد که ورود بانوان را منع کرده، اما هیچ ‌بخشنامه، دستورالعمل یا نظام نامه‌ای نمی‌تواند قانونی باشد و اگر بخشنامه‌ای صادر شد که خلاف قانون بود افراد ذی‌نفع می‌توانند به دیوان عدالت اداری شکایت کنند و ابطال آن بخشنامه یا دستورالعمل را بخواهند.
ارسال پرونده سحر به قوه قضائیه
معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، به درگذشت سحر خدایاری واکنش نشان داد. معصومه ابتکار افزود:‌ هفته گذشته پس از اطلاع از موضوع خودسوزی این دختر و بررسی صحت و سقم آن در جلسه چهارشنبه دولت، به دستیار ویژه حقوق شهروندی خود، خانم شهناز سجادی ماموریت دادم تا در محل بیمارستان حاضر و موضوع را شخصا بررسی کند.این گزارش به پیوست نامه‌ای رسمی به امضای معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برای رئیس محترم قوه قضائیه ارسال شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/50867/فوتبال‌-ایران-در-بهت-غروب-«سحر»
بستن   چاپ