ایران پرسمان
فرش قرمز برای شام آخر رونالدو
سه شنبه 19 شهريور 1398 - 17:02:57
ایران پرسمان -
فرش قرمز برای شام آخر رونالدو
٤٨
٠
نود / با توجه به آمار فصل گذشته کریستیانو رونالدو پرتغالی به نظر نمی‌رسد او شانسی برای جایزه بهترین بازیکن سال داشته باشد اما حالا جزو 3 نامزد نهایی دریافت این جایزه قرار گرفته است!
به گزارش سایت نود، شنیدن نام رونالدو در طول تاریخ فوتبال همواره با ستایش و تمجیدهای اغراق شده همراه بوده است. وقتی به تاریخچه جایزه بهترین بازیکن فیفا نگاه می‌اندازیم عدد 8 را روبه روی نام رونالدو مشاهده می‌کنیم.اصلا مبالغه‌آمیز رویایی به نظر نمی‌رسد؛ چه در دورانی که ستاره سلسائو با سرعت و تکنیک ناب برزیلی از فوتبالدوستان دلربایی می‌کرد و چه درسال‌های پس از آن که ستاره پرتغالی 10 سال متوالی در لیست برترین‌های جهان جای داشت و توانست 5 جایزه دیگر را به 3 عنوان اعجوبه برزیلی اضافه کند؛ جوایزی که یک دهه در سال‌های اخیر فوتبال بین او و لیونل مسی تقسیم شد و قربانیان زیادی از دنیای فوتبال گرفت. خوب بودن و موثر بودن رونالدو را کسی نمی‌تواند انکار کند اما هنگامی که صحبت از جوایز فردی و انتخاب برترین‌ها باشد، باید به دنبال بهترین و فوق العاده‌ترین بود و خوب بودن و محبوب بودن به تنهایی کافی نیست.
طبق آمار، رونالدو در یوونتوس فصل گذشته متفاوت‌تر و معمولی‌تر از رونالدو یک دهه اخیر بود که به نظر برای قرار گرفتن در بین نامزدهای نهایی تا حد زیادی ارفاق شده است. او درفصل گذشته با 21 گل در رده سوم برترین گلزنان لیگ ایتالیا جای گرفت و طبق نمرات سایت معتبر Whoscored با نمره7.68 حتی موفق به کسب بالاترین نمره در سری A نشد اما با نظر کارشناسان جایزه برترین بازیکن فصل را از آن خود کرد! رکورددار گلزنی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا که در چند سال اخیر به دیدن تعداد گل‌های دورقمی در مقابل اسم او عادت کرده بودیم با 6 گلی که در 9 بازی به ثمر رساند، نتوانست مانع حذف تیمش مقابل ستاره‌های جوان آژاکس شود. او پایین‌تر از بازیکنانی مثل مسی، لواندوفسکی و تادیچ در رده ششم برترین گلزنان قرار گرفت و در سایت Whoscored حتی در جمع بازیکنان تیم منتخب جام هم جایی نداشت اما در کمال تعجب به همراه مسی و فن دایک جزو 3 نامزد نهایی برترین بازیکن سال یوفا قرار گرفت؛ لیست 3 نفره‌ای که حالا نامزدهای جایزه « د بست» فیفا را هم تشکیل داده‌اند.
برناردو سیلوا پس ازطی کردن فصل فوق العاده در منچسترسیتی ستاره اصلی پرتغال دراولین دوره لیگ ملت‌هایی بود که رونالدو فقط 3 بازی در آن انجام داد و به عنوان کاپیتان جام قهرمانی را بالای سربرد. دی یونگ و ماتیاس دی‌لیخت ستاره‌های جوان تیم شگفتی‌ساز آژاکس ستون‌های اصلی رونالد کومان در تیم فوق‌العاده و دوست داشتنی هلند بودند و صلاح و مانه علاوه بر کسب کفش طلای لیگ برتر، لیگ قهرمانان اروپا و سوپرجام اروپا را به کلکسیون باشگاه لیورپول اضافه کردند.عناوینی که سال‌های متمادی سر رقبای مسی و رونالدو را می‌برید، انگار برای این 2 فوق ستاره تیزی ندارد و آن‌ها می‌توانند با هر عملکردی و البته به لطف جذابیت و محبوبیت فوق العادهشان در لیست جوایز انفرادی قرار بگیرند؛ امری که احتمالا امسال برای آخرین بار شاهد آن خواهیم بود و انگار خود رونالدو هم این موضوع را درک کرده بود و ترجیح داد با دعوت از لیونل مسی برای صرف شام، آخرین حضورش در کنار ستاره آرژانتینی مانند تابلوی «شام آخر» یک قاب ماندگار باشد.
*نوید مرتضایی

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/50719/فرش-قرمز-برای-شام-آخر-رونالدو
بستن   چاپ