ایران پرسمان
دیپلمات ایرانی: مذاکرات با فرانسه همچنان ادامه دارد
شنبه 16 شهريور 1398 - 22:16:13
ایران پرسمان -
دیپلمات ایرانی: مذاکرات با فرانسه همچنان ادامه دارد
k ١.٤
٠
انتخاب / متن پیش رو در انتخاب منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
محمد کاظم سجادپور، از مسئولان وزارت خارجه خارجه ایران می گوید: علت بحران کشورش با ایالات متحده، تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته ای است.
وی در گفتگو با الجزیره افزود: تهران هرگز با دولتی که به تعهداتش پایبند نیست، مذاکره نمی کند. سجادپور دیدار بین ترامپ و روحانی در زمان نزدیک و پیش از بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای را بعید دانسته و خاطر نشان کرد که این دیدار تنها برای عکس گرفتن نخواهد بود.
این مسئول ایرانی تاکید کرد که برای صحبت کردن از موفقیت میانجیگری فرانسه هنوز زود است؛ چرا که مذاکرات همچنان ادامه دارد و ایران نمی تواند تسلیم تحریمها شده و در عین حال، به تعهدات خود پایبند بماند.
سجادپور در مورد برنامه های موشکی ایران می گوید: این یک موضوع غیر قابل مذاکره است؛ به این دلیل که به امنیت ایران مربوط می شود. وی همچنین دولت آمریکا را متهم به تناقض گویی می کند؛ چرا که آمریکایی ها در حالی که می گویند برای تغییر نظام در ایران تلاش نمی کنند، تحریمهای شدیدی را علیه این نظام اعمال کرده اند.
پرونده های خارجی
در رابطه با ائتلافهای روسیه و ایران، سجادپور تاکید کرد که به دلیل منافع مشترک، روابط بین دو کشور روز به روز بهتر می شود.
وی معتقد است تنش زایی در منطقه به نفع نخست وزیر اسرائیل است و آنچه اخیرا بین اسرائیل و حزب الله جریان دارد، به حوادث سال 2006 شباهتی ندارد و مشخص است که دولت اسرائیل از این تنش زایی برای تحقق اهداف داخلی خود، که به انتخابات مربوط است، استفاده می کند.
سجادپور در رابطه با حوادث جنوب یمن تصریح کرد که ایران خواستار وحدت در یمن است و در زمان حاضر، باید برای توقف جنگ در این کشور تلاش شود. ضمن اینکه عربستان و امارات به دلیل اینکه درک درستی از طبیعت هویت یمنی نداشتند، در سرکوب حوثی ها شکست خوردند.
این مسئول ایرانی معتقد است که امارات قانع شده است که اشتباه کرده و در این باره، عربستان نیز اخیرا به آن ملحق شده است. وی تاکید کرد که ایران از ادامه نزاع در یمن خشنود نیست و از راه حلی که مورد قبول یمنی ها باشد، حمایت می کند؛ اما برخی خاندان های حاکم در منطقه، ائتلاف هایی با ترامپ دارند و بر همین اساس، رئیس جمهور آمریکا در برابر تصمیم کنگره برای توقف جنگ در یمن، از حق وتوی خود استفاده می کند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/50146/دیپلمات-ایرانی--مذاکرات-با-فرانسه-همچنان-ادامه-دارد
بستن   چاپ