ایران پرسمان
چطور می توان از از سرطان پوست جلوگیری کرد؟
شنبه 16 شهریور 1398 - 2:28:46 PM
ایران پرسمان -
جلوگیری از سرطان پوست با استفاده موها
٣٤
٠
باشگاه خبرنگاران / جالب است بدانید گاهی جهش ژنتیکی که می‌تواند باعث ایجاد سرطان در برخی از بافت‌ها شود، در بافت‌های دیگر بی‌اثر است و حتی می‌تواند اثرات مهارکننده بر سرطان داشته باشد.
مطالعه جدید محققان دانشگاه Yale نشان داد، باززایی و احیاء فولیکول مو از برخی از انواع سرطان پوست جلوگیری می‌کند.
فولیکول‌های مو توانایی منحصر به فرد در داشتن سلول‌های جهش یافته دارند؛ از این رو، محققان جهش مشهور (HRAS) را که در 30 درصد انواع سرطان‌ها فعالند، در فولیکول‌های مو در موش‌ها وارد کردند و با استفاده از تصویربرداری زنده، آن‌ها را در طول زمان ردیابی کردند.
در این شرایط سلول‌های جهش یافته سنگفرشی پوست مجاور آن‌ها همچنان تکثیر می‌شدند و به طور فعال سیگنال رد و بدل می‌کردند، علاوه بر آن باعث تقویت بازسازی فولیکول‌های مو هم می‌شدند.
آنها مشاهده کردند تولید مجدد فولیکول‌های مو حتی در صورت وجود جهش مشهور عامل سرطان (HRAS)، از رشد تومور ممانعت می‌کند و بازسازی مکانیسمی است که فولیکول برای مقابله با این چالش‌ها می‌تواند از آن برای سرکوب رشد غیرطبیعی استفاده کند.
همچنین دریافتند فولیکول‌های مو حتی در مواجهه با چالش‌هایی از قبیل افزایش سن، آسیب دیدگی یا بروز جهش‌های ثانویه، در برابر رشد تومور بسیار مقاوم هستند.
به گفته این دانشمندان درک اثرات محافظتی فولیکول‌های مو می‌تواند در ایجاد راهکار‌های جدید برای مبارزه با سرطان در سایر بافت‌ها با ظرفیت ترمیم بالا هم کمک کند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/50007/چطور-می-توان-از-از-سرطان-پوست-جلوگیری-کرد؟
بستن   چاپ