ایران پرسمان
نامزدهای نهایی جایزه ادبی بریتانیا چه کسانی هستند؟
شنبه 16 شهریور 1398 - 2:28:44 PM
ایران پرسمان -
زنان؛ نامزدهای نهایی جایزه ادبی بریتانیا
٥٥
٠
ایسنا / پنج نامزد نهایی جایزه 15 هزار پوندی جایزه ملی داستان‌ کوتاه بریتانیا در حالی معرفی شدند که برای ششمین‌بار تمامی نویسندگان آثار برگزیده را زنان تشکیل داده‌اند.
«لیندا کلارک»، «لوسی کالدول»‌، «ژاکلین کروکس»‌،‌ «تامسین گری» و «جو لوید»‌ نویسندگانی هستند که در فهرست نامزدهای نهایی جایزه ملی داستان کوتاه 2019 بریتانیا قرار گرفته‌اند.
«لوسی کالدول» برای دومین مرتبه و برای «‌کودکان»، داستانی درباره مادرانگی و از دست دادن فرزند به عنوان یکی از نامزدهای نهایی انتخاب شد. «کالدول»‌ پیش‌تر یک بار در سال 2012 به این فهرست راه یافته بود.
«لیندا کلارک» نیز برای «مادر گیلی» داستانی درباره خانواده‌ای که توانایی تغییر شکل دادن به حیوانات را دارند در این فهرست قرار گرفت.
«ژاکلین کروکس» برای «ماهی نقره‌ای در دریای نیمه شب»‌، «تامسین گری» برای «جشن‌هزارساله زیبای من»‌ و «جو لوید»‌ نیز برای «نامرئی»‌ به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب شدند.
جایزه ملی داستان کوتاه که این دوره چهاردهمین سال خود را پشت سر می‌گذارد به برنده اصلی 15 هزار پوند و به دیگر برگزیدگان نهایی 600 هزار پوند اهدا می‌کند.
نامزدهای نهایی این جایزه که با نام جایزه ملی داستان کوتاه بی‌بی‌سی نیز شناخته می‌شود از بین 900 شرکت‌کننده برگزیده شده‌اند. برنده نهایی این جایزه در یکم اکتبر و در برنامه‌ای زنده‌ از رادیو 4 بی‌بی سی اعلام خواهد شد.
تمامی این پنح داستان کوتاه اواخر این ماه در یک مجله ادبی به چاپ خواهند رسید.
سال گذشته «اینگرید پرساد» نویسنده اهل کشور ترینیداد با اولین داستان کوتاه خود با عنوان «شکر سیب» جایزه 15 هزار پوندی جایزه ملی داستان کوتاه بریتانیا (جایزه ملی داستان کوتاه BBC) را در رقابت با دیگر نامزدها به خانه برد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/50006/نامزدهای-نهایی-جایزه-ادبی-بریتانیا-چه-کسانی-هستند؟
بستن   چاپ