ایران پرسمان
صهیونیست‌ها: زخمی نشدیم خون مصنوعی بود‍!
سه شنبه 12 شهريور 1398 - 12:28:47
ایران پرسمان -
صهیونیست‌ها: زخمی نشدیم خون مصنوعی بود‍!
١١٤
٠
روزنامه جوان / متن پیش رو در روزنامه جوان منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی به وزیران کابینه دستور داده تا از مصاحبه درباره حمله تلافی‌جویانه حزب‌الله خودداری کنند. این بدان معنی است که تل‌آویو سعی دارد ضربه‌پذیری خود در انتقام حزب‌الله را نیز لاپوشانی کند. نتانیاهو در پی نشست یک‌شنبه شب با مقامات نظامی و امنیتی این رژیم اعلام کرد که حمله حزب‌الله در همان روز در مرز لبنان تلفاتی نداشته است. ارتش و کابینه رژیم صهیونیستی نیز در تلاش برای عادی جلوه دادن شرایط، زخمی شدن نظامیان این رژیم را در پی حمله یک‌شنبه شب رد کرده‌اند. در حالی که حزب‌الله تصاویر انتقال زخمی‌های اسرائیلی از صحنه عملیات خارج کردن و انتقال‌شان با بالگرد را منتشر کرده است، روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت، گزارش کرده که عملیات نجات با هدف فریب دادن حزب‌الله با به کار‌گیری خون مصنوعی بوده تا این‌گونه تصور شود که عملیات موفقیت‌آمیز بوده است.
روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشته که یک عملیات ساختگی برای انتقال زخمی‌های ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان رامبام در پی حمله موشکی حزب‌الله لبنان انجام شده و نوشته که این عملیات تمرینی برنامه‌ریزی شده برای ارتش اسرائیل و یک جنگ روانی بود.
«جاناتان کونریکس» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در موضع‌گیری متناقض ابتدا گفت که نوع خودرویی که هدف قرار گرفته «خودروی امدادی دارای نشان ستاره داوود به رنگ قرمز بود» ولی در اظهار نظر دیگری گفت که این خودرو، امدادی بود، اما نشان مناسب را نداشت. با وجود همه این ادعاها، المیادین روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، مقاومت لبنان آماده است تا هر زمانی که فرماندهی بخواهد تصاویر ویژه عملیات روز یک‌شنبه حزب‌الله را منتشر کند و این تصاویر مستند، تمام گفته‌های طرف اسرائیلی را رد می‌کند.
روزنامه یدیعوت آحارونوت در تحلیلی با فرض اینکه اسرائیلی‌ها تلفات نداشته‌اند نوشته که حتی عدم تلفات سربازان اسرائیلی نیز برای سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان ناامیدکننده نیست و باید از وی در این باره تمجید کرد، چراکه نصرالله با حمله اخیر در مرز‌های لبنان و اراضی اشغالی، حادثه سرنگونی دو پهپاد اسرائیلی در ضاحیه جنوبی لبنان را پشت سر گذاشت. این روزنامه در ادامه آورده است: نصرالله بر عملیاتی نظارت کرد که معیار‌های تعیین شده او برای خودش و ملتش را عملی کرد و به رغم اینکه نیرو‌های اسرائیل هیچ‌گونه تلفاتی در این حمله متحمل نشدند، اما نصرالله در این عملیات موفق شد. شکی در این نیست که نصرالله از دستاورد‌های این عملیات رضایت دارد. دبکا فایل اسرائیل در تحلیلی متفاوت نوشت: آنقدر ارتش به دنبال بازگرداندن اوضاع به شرایط عادی خود بود که مرتکب چند اشتباه پیاپی شد. اولین اشتباه ارتش اسرائیل از نگاه دبکا آن بود که دو ساعت بعد از وقوع عملیات و بمباران مناطقی در نوار مرزی لبنان اعلام کرد همه چیز به پایان رسیده است، اما دومین اشتباه ارتش اسرائیل آن بود که فوراً ادعا کرد عملیات حزب‌الله هیچ تلفاتی در پی نداشته است. این پایگاه عبری زبان در ادامه نوشت: چرا باید ارتش اسرائیل اعلام کند که حزب‌الله در کار خود موفق نبوده است، این کار یک نتیجه بیشتر ندارد و آن ایجاد انگیزه در حزب‌الله برای اقدام علیه اهداف دیگری است.
تداوم موازنه وحشت
هنوز منابع امنیتی در اسرائیل درباره اینکه انتقام ساعت 4:15 عصر روز یک‌شنبه، آخرین عملیات حزب‌الله برای تلافی ماجراجویی اسرائیل بوده یا نه به نتیجه قطعی نرسیده‌اند. پایگاه دبکا در گزارشی در رابطه با این عملیات آن را یک تک عملیات ندانست و به رهبران رژیم صهیونیستی هشدار داد باید منتظر عملیات دیگر حزب‌الله در روز‌های آینده باشیم. عمیر بوحبوت خبرنگار واللا هم اعتراف کرد: از نگاه کارشناسان اسرائیلی این عملیات صرفاً در واکنش به اقدام اسرائیل در سوریه است و همچنان باید منتظر عملیات حزب‌الله در واکنش به حمله پهپادی به ضاحیه جنوبی بیروت باشیم. رامی یتسهار در واکنش به ادعای سران رژیم صهیونیستی در مورد برنامه فریب آن را چیزی شبیه بازی بچگانه عجیب توصیف کرد و در نیوز اسرائیل نوشت: در سایه این نمایش مسخره و بچگانه بود که سعی شد با رنگ و باند و گاز زخمی‌ها را به تصویر بکشند تا بدین شکل برنامه انتخابات نتانیاهوی ضعیف به پیش برود.
دیروز به فاصله 15 ساعت از عملیات حزب‌الله که با وجود تدابیر امنیت گسترده و آماده‌باش نیرو‌های اسرائیلی انجام شد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلفنی با رئیس ستاد مشترک ارتش، رئیس شین‌بت، رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی و مقامات ارشد کابینه امنیتی اسرائیل رایزنی کرد. وی گفت که این رژیم هرگونه اقدام آتی را منوط به تحولات در مرز با لبنان صورت خواهد داد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم گزارش کرد، تل‌آویو و حزب‌الله لبنان تنها 30دقیقه با جنگ فاصله داشتند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در بیانیه خود تأکید کرد که تل‌آویو به دنبال تشدید تنش و درگیری با حزب‌الله نیست. با این حال ارتش این رژیم روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور ممانعت از هر سناریویی در حالت آماده‌باش کامل باقی خواهد ماند. به نظر می‌رسد ادامه آماده‌باش نیرو‌های اسرائیلی مؤید این سخنان «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان است که گفته مقاومت موفق شد با شکست رژیم صهیونیستی معادله قدرت در منطقه را تثبیت کند. «دیوید شنکر» معاون وزیر امور خارجه امریکا در امور خاور نزدیک وقوع جنگ میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان را حتمی دانسته و اعلام کرد، این جنگ، قطعا اتفاق می‌افتد. اسرائیل برای این سناریو آماده است و همه دنیا می‌دانند که این جنگ مسئله‌ای مسلم است. تل‌آویو برای این احتمال برخلاف جنگ 2006 آماده شده است و رزمایش‌های گسترده ارتش اسرائیل تقریباً در مرز‌های مشترک با لبنان که شامل آموزش جنگ تونل‌هاست، بر این احتمال تأکید دارد. «عبدالباری عطوان» تحلیلگر فلسطینی معتقد است که پاسخ درباره امکان وقوع جنگ، می‌تواند همزمان آری و خیر باشد؛ آری، زیرا حزب‌الله تلافی کرد و در مرز لبنان یک هدف نظامی را زد، نه فقط در مزارع شبعا مانند سال‌های 2014 و 2016 و یک پیام قوی را به اسرائیلی‌ها مخابره کرد؛ اینکه حزب‌الله در برابر هر گونه تجاوز آتی اسرائیل به خاک لبنان که قواعد درگیری ایجاد شده پس از حمله ژوئیه 2006 را نقض کند هرگز دست بسته نخواهد نشست و پاسخ می‌تواند خیر باشد، به این دلیل که پاسخ حزب‌الله از نظر اندازه انتظارات را برآورده نکرد، زیرا بسیاری بر این باورند برای اسرائیلی‌ها به اندازه کافی دردناک نبود و با ماهیت حملات آن‌ها به پایگاه‌های حزب‌الله چه در سوریه و چه در ضاحیه (جنوب بیروت) برابر نبود.
درود حماس
«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس گفته که به مقاومت لبنان و حزب‌الله درود می‌فرستم که بازدارندگی متقابل را (به رژیم صهیونیستی) تحمیل کرده و از حالت سکونی که برخی از سال 2006 دنبال آن هستند، خارج شده است. آنچه دیروز اتفاق افتاد پیامد‌های راهبردی در مرحله آینده خواهد داشت. در سنگر مقاومت و شراکت و وحدت ملی باقی خواهیم ماند. «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز گفت که پاسخ حزب‌الله به رژیم صهیونیستی، قهرمانانه بود. سازمان ملل رویکردی بینابینی در پیش گرفته و «استفان دوجاریک» سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در واکنش به پاسخ حزب‌الله، خواستار خویشتنداری و پایبندی لبنان و اسرائیل به توافق آتش‌بس 2006 شد. در حالی که بحرین پاسخ حزب‌الله به حملات اخیر رژیم صهیونیستی را «تجاوز» خواند، «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن برخلاف منامه از لبنان حمایت کرد. الصفدی وزیر خارجه اردن یک‌شنبه گفت: «امروز با نگرانی شدید تحولات لبنان را دنبال می‌کردیم و ما در اردن بر ضرورت احترام به قطعنامه بین‌المللی 1701 و احترام به حاکمیت لبنان و حفظ امنیت آن تأکید می‌کنیم و درباره تبعات تشدید تنش‌ها هشدار می‌دهیم.»
تضعیف جایگاه نتانیاهو
17 سپتامبر (26 شهریور) در سرزمین اشغالی انتخابات برگزار خواهد شد و با توجه به بالا گرفتن شعله‌های تنش اخیر، نتانیاهو اعلام کرده است این رژیم در حال حاضر تلاش می‌کند اقدام بعدی در ارتباط با بحران منطقه را مورد بررسی قرار دهد. «بنی گانتس» رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی که این روز‌ها با سودای انتخاباتی، ائتلاف سیاسی «کاحول لاوان» یا همان «آبی و سفید» را راه انداخته، پس از حمله موشکی موفقیت‌آمیز حزب‌الله لبنان، فعالیت انتخاباتی خود را متوقف کرد. لاپید یک سیاستمدار دیگر رژیم صهیونیستی به شدت به نتانیاهو حمله و وضعیت امنیتی حال حاضر صهیونیست‌ها را حاصل سیاست‌های اشتباه و تبلیغاتی وی توصیف کرد. لاپید که سخنانش در روزنامه یدیعوت آحارونوت بازتاب پیدا کرده است، تأکید کرد: بلایی که امروز بر سرمان می‌آید و پنهان شدن مردم در پناهگاه‌ها کلاً به دلیل سیاست‌های اشتباه نتانیاهو است. «طلال عتریسی» رئیس مرکز مطالعات سیاسی دانشگاه لبنان معتقد است: قطعاً این واکنش و پاسخ حزب‌الله موجب تضعیف جایگاه نتانیاهو در انتخابات پیش رو می‌شود، زیرا وی نتوانست از نظامیان خود محافظت کند و نه تنها با حملات قوی به حزب‌الله پاسخ نداد بلکه حملات ضعیف و در جنوب لبنان و به دور از مناطق مسکونی صورت گرفت. ایلیت شاکید رقیب انتخاباتی نتانیاهو هم تأکید کرد، خوب به یاد دارد که در دفعات گذشته نیز نتانیاهو تلاش کرد انتخابات را زیر سایه جنگ انجام دهد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/48781/صهیونیست‌ها--زخمی-نشدیم-خون-مصنوعی-بود‍!
بستن   چاپ