ایران پرسمان
چرا اسرائیل جرات اعلام جنگ علیه حزب الله لبنان را ندارد
سه شنبه 12 شهريور 1398 - 04:17:45
ایران پرسمان -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

k ١.٩
٠
آخرین خبر / حزب الله روز 10 شهریور عملیاتی علیه خودروی زرهی اسرائیل در شهرک افیفم در شمال فلسطین اشغالی انجام داد. به گزارش گروه تحلیل های آخرین خبر به نقل از المیادین در بیانیه حزب الله آمده است: "گروه شهیدان حسن زبیب و یاسر ضاهر عملیات را اجرا کرده و توانستند خودروی زرهی نظامی را نابود کرده و برخی سرنشین هایش را به قتل رسانده و برخی را مجروح سازند".
خودروی زرهی نابود شده از نوع "وولف" و تولید شرکت صنعتی نظامی اسرائیل رافائیل بود که گنجایش هشت سرباز را دارد و سامانه های تسلیحاتی مختلفی می تواند روی آن سوار شود. این خودروی اسرائیلی با 3 موشک ضد زرهی که به یکباره پرتاب شدند هدف قرار گرفت. نتانیاهو اعتراف کرد که خودروی زرهی مورد حمله قرار گرفت در عین حال وجود زخمی ها را تکذیب کرد اما رسانه های اسرائیلی با تاکید بر رسیدن چند سرباز زخمی به بیمارستان ها دروغ نتانیاهو را افشا ساختند. نتانیاهو در اولین واکنش به حمله حزب الله گفت لبنان هزینه آن را خواهد پرداخت اما از موضعش عقب نشینی نمود و اعلام کرد که پاسخ به موشک های مقاومت با پرتاب 100 خمپاره داده شده است.
عملیات مقاومت وضعیت بحرانی نتانیاهو را پس از بی پروایی که در حمله علیه لبنان و حزب الله به خرج داد نشان داد و این سوال را مطرح ساخت که آیا دولت اسرائیل توانایی تحمل گشایش جنگ جدیدی را دارد آن هم در حالی که رهبری سیاسی اش وضعی بحرانی را تجربه می کند، ارتشش به گفته فرماندهان آن نیازمند تقویت است و اما در مقابل توانایی های نظامی حزب الله لبنان به طرز قابل توجهی توسعه یافته است.
نتانیاهو که این گام های تنش افزایانه را برداشته است با چالش سیاسی داخلی و انتخاباتی مواجه است و پرونده های فساد او و همسرش را همچنان دنبال می کند. از جنبه نظامی ارتش اشغالگران در سایه تحول بزرگ در توانایی های مقاومت همچنان هراس جنگ 2006 را با خود دارد، به ویژه اینکه حزب الله تاکید کرده که دارای موشک های نقطه زن است و توانایی اش در بخش های گوناگون نظامی توسعه یافته است.
ارتش اسرائیل همچنین از جنبه بودجه و آمادگی در بحران به سر می برد. گفتنی است اویو کوخاوی فرمانده ستاد مشترک ارتش اسرائیل خواستار بودجه ای 2.76 میلیارد دلاری برای بهبود قدرت ارتش شده است. لیبرمن وزیر امنیت سابق اسرائیل نیز فاش کرد که طرحی با بودجه 5 میلیارد شیکل برای بستن روزنه های امنیتی شهرک ها در کابینه کوچک اسرائیل مسکوت مانده است. عمیرام لیوین فرمانده سابق منطقه شمالی اسرائیل نیز معتقد است "نتانیاهو اسرائیل را به سوی جنگی فرسایشی می کشاند" و این در حالی است که مقاومت آمادگی اش برای پاسخ و مقابله با هر گونه تجاوز اسرائیل را به رخ کشید.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/48528/چرا-اسرائیل-جرات-اعلام-جنگ-علیه-حزب-الله-لبنان-را-ندارد
بستن   چاپ