ایران پرسمان
پرسپولیس آرژانتینی، استقلال ایتالیایی
شنبه 2 شهريور 1398 - 09:45:02
ایران پرسمان -
پرسپولیس آرژانتینی، استقلال ایتالیایی
٤٥٣
٠
دنیای اقتصاد / متن پیش رو در دنیای اقتصاد منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
شاید باورکردنی نباشد، اما واقعا فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران امروز آغاز می‌شود! این احتمالا طولانی‌ترین تعطیلات تابستانی، دست‌کم در 20 سال گذشته و از زمان حرفه‌ای شدن فوتبال ایران بوده است. وقتی شامگاه پنج‌شنبه، 26 اردیبهشت 98 داور بازی در سوت پایان مسابقه پرسپولیس و پارس‌جنوبی جم دمید و سومین قهرمانی متوالی سرخپوشان را اعلام کرد، کمتر کسی می‌توانست تصور کند 97 روز طول بکشد تا دوباره سوتی دیگر - از قضا باز برای همین بازی- در لیگ برتر ایران به صدا در بیاید.
این اتفاق اما رخ داد و مسابقات نوزدهمین دوره لیگ برتر که قرار بود قبل از دهم مرداد آغاز شود، سه هفته به تاخیر افتاد. دلیل این تعویق را اگر شما فهمیدید، ما هم فهمیده‌ایم! در این مدت خیلی گفتند و توضیح دادند، اما راستش کمتر کسی قانع شد که موانع جدی برای عدم برگزاری لیگ برتر وجود داشته است. گفتند مساله زیرساخت‌ها مطرح است، صندلی‌ها باید شماره‌دار شود و همه ورزشگاه‌ها به گیت الکترونیکی و دوربین مداربسته مجهز شوند. اینها شرایط سختی نبود که تحقق آن این‌قدر به درازا بکشد، اما حتی نزدیک بود همین مسائل به ظاهر ساده، کل برگزاری مسابقات این فصل را در هاله‌ای از ابهام فرو ببرد. نهایتا با فشار افکارعمومی و وزارت ورزش، لیگ نوزدهم از امروز آغاز خواهد شد؛ لیگی که با توجه به این تاخیر غیرموجه سه‌هفته‌ای، لابد با فشردگی بیش از حد معمول همراه خواهد بود. از حالا به بعد روشن می‌شود اصلاحات مد نظر فدراسیون تا چه اندازه اعمال شده و آیا این همه بگیر و ببند و لفت و لعاب، کمکی به بهبود شرایط برگزاری لیگ برتر کرده است یا نه. فعلا اما دورنمایی که می‌بینیم زیاد جالب نیست؛ اگر مخالفید، همین بند پایین را بخوانید!
همه چیز افتتاحیه روی هوا!
این مدت بیشتر از هر چیز دیگری خبرهای مربوط به تعلیق و تعویق را خواندیم و شنیدیم؛ از جشن پیراهن سرخابی‌ها تا جشن قهرمانی پرسپولیس و حتی مراسم معرفی برترین‌های فصل گذشته که معلوم نیست چه شد و به کجا رسید. این وسط اما احتمال لغو افتتاحیه لیگ برتر دیگر واقعا نوبر است! مطابق برنامه قبلی، قرار بود امروز پرسپولیس و پارس‌جنوبی به مصاف هم بروند، اما تا عصر دیروز و زمان تنظیم این مطلب بسیاری از جنبه‌های این بازی بلاتکلیف بود. اولین مشکل به پارس‌جنوبی جم مربوط می‌شد که بحران مشکلات مالی‌اش از همین هفته اول لیگ عود کرده است. مسوولان پارس‌جنوبی آخرین جلسه تمرینی تیم‌شان پیش از بازی با پرسپولیس را لغو کردند و در سفر به تهران هم مشکلاتی داشتند؛ به‌طوری‌که حتی نماینده پارس در جلسه هماهنگی قبل از بازی هم حاضر نشد! دیروز شایعه شده بود شاید بازی امروز لغو و پرسپولیس 3 بر صفر برنده اعلام شود، اما تجربه تاریخی به ما می‌گوید همه مشکلات در دقیقه 90 حل خواهد شد تا افتتاحیه به هم نخورد.
فقط سوال اینجاست؛ تیمی که برای همان اولین بازی پول ندارد، در ادامه لیگ قرار است چه بکند؟ پرسپولیس برای این بازی غیر از حریف نداشتن، با مشکل تماشاگر نداشتن هم مواجه است. در شرایطی که آغاز لیگ را این همه به تعویق انداختند تا مشکلات زیرساختی حل شود، این مساله حتی در مورد آزادی به‌عنوان بزرگ‌ترین و بهترین ورزشگاه ایران هم محقق نشد. آقایان برای فصل جدید هر گونه بلیت‌فروشی دستی را ممنوع کرده‌اند، اما حداقل تا عصر دیروز سایت بلیت‌فروشی اینترنتی هم باز نشده بود و کسی نمی‌دانست از کجا باید بلیت بخرد. به‌علاوه مسوولان ورزشگاه آزادی اعلام کرده‌اند به‌دلیل عدم نصب گیت‌های طبقه دوم، در بازی امروز فقط 26 هزار قطعه بلیت مربوط به طبقه اول به فروش خواهد رسید و این یعنی محرومیت پرسپولیس از نیمی از حق میزبانی‌اش. چرا؟ کسی نمی‌داند. بله، آقایان، خانم‌ها، عدد را درست می‌خوانید. این «نوزدهمین» فصل از لیگ به اصطلاح حرفه‌ای فوتبال ایران است!
اگر برگزار شود...
اگر فرض کنیم امروز بازی پرسپولیس و پارس‌جنوبی جم برگزار خواهد شد، این مسابقه می‌تواند حکم رونمایی از ورژن آرژانتینی پرسپولیس را داشته باشد؛ قهرمان سه دوره اخیر لیگ برتر ایران که با هیاهوی فراوان برانکو را از دست داد و حالا سکان هدایتش را در دست گابریل کالدرون، همبازی پیشین دیگو مارادونا می‌بیند. همه مشتاق هستند ببینند سیمای جدید پرسپولیس چگونه است. سرخپوشان برای بازی امشب علیرضا بیرانوند را به‌دلیل محرومیت در اختیار نخواهند داشت، کمال کامیابی‌نیا کتفش را جراحی کرده و حالا حالاها غایب است، بشار رسن و جونیور آرژانتینی هم دیر به تمرینات ملحق شده‌اند و روشن نیست امشب به بازی گرفته خواهند شد یا نه. بی‌تردید اما یکی از بزرگ‌ترین علامت سوال‌های هواداران برای بازی امشب، زوج شجاع خلیل‌زاده در قلب خط دفاعی است. اوایل گفته می‌شد جلال حسینی امسال ذخیره خواهد بود، اما بعدتر شایعاتی در مورد قطع امید کالدرون از کنعانی‌زادگان منتشر شد و حالا همه منتظرند ببینند سرمربی پرسپولیس از کدام بازیکن در کنار شجاع خلیل‌زاده استفاده خواهد کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/43347/پرسپولیس-آرژانتینی،-استقلال-ایتالیایی
بستن   چاپ