ایران پرسمان
تداوم سختگیری بر کودکان مهاجر در آمریکا با بازداشت‌های نامحدود
پنجشنبه 31 مرداد 1398 - 11:04:24
ایران پرسمان -
تداوم سختگیری بر کودکان مهاجر در آمریکا با بازداشت‌های نامحدود
٧٦٨
٠
ایرنا / دولت آمریکا در ادامه سختگیری ها خود علیه مهاجران بدون مدرک، روز چهارشنبه اعلام کرد که اجرای قانون نگهداری کودکان مهاجر به مدت 20 روز را لغو می‌کند تا برای بازداشت این افراد محدویت زمانی نداشته باشد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزارت امنیت داخلی آمریکا از پایان اجرای قانون مصوب در سال 1997 خبر داد.این قانون، یک حکم حقوقی الزام آور است مبنی بر اینکه دولت آمریکا نمی تواند کودکان مهاجر را بیش از 20 روز در بازداشت نگه دارد.9109
سیاست جدید که ظرف 60 روز آینده به اجرا در می آید، مدت زمان بازداشت کودکان یا خانواده هایشان را محدود نمی کند.
این اقدام برای حذف محدودیت بر بازداشت های خانوادگی، خانواده ها را در کنار هم نگه می دارد، ‌البته در حبس، به جای آنکه کودکان را از والدینشان جدا کند.
با این اقدام دولت، امکان صدور مجوز برای بازداشتگاه ها و نظارت بر آن فراهم می شود، جایی که کودکان مهاجر می توانند با والدینشان تا زمان حل و فصل پرونده های مهاجرتی شان نگه داشته شوند.
این پیشنهاد در واکنش به دادخواست تنظیم شده در سال 1985 ارائه شده است. به موجب توافق مصوب سال 1997 که به اجرای این دادخواست پایان داد، ‌ دولت آمریکا وعده داد کودکان بدون مدرک را در کمترین شرایط محدودیتی نگه دارد.
این قانون سپس در نهایت برای کودکان بدون مدرک که به همراه والدینشان به آمریکا می آمدند، اعمال شد و اختیارات دولت برای بازداشت خانواده ها به مدت طولانی تر را محدود کرد.
دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا در سال 2015 تلاش کرد کودکان مهاجری را که وارد این کشور می شدند، به عنوان عضوی از خانواده ها در بازداشتگاه های فدرال در تگزاس نگه دارد؛ اما یک قاضی کالیفرنیایی حکم داد که به موجب قانون سال 1997، خانواده ها نباید بیش از 20 روز در حبس نگه داشته شوند و دلیل این مساله نگرانی از وضعیت بهداشتی و رفاهی کودکان بود.
دلیل این محدودیت زمانی، نبود مجوز دولتی برای اطمینان از کیفیت بازداشتگاه های خانوادگی عنوان شد.
به موجب قانون مصوب 1997، دولت مجاز است کودکان را تنها در بازداشتگاه هایی به مدت طولانی تر نگه دارد که از مجوزهای دولتی برخوردار باشند. اما بازداشتگاه هایی با مجوز دولتی که بتوان کودکان و والدین را با هم در آن حبس کرد، وجود ندارد.
سیل عظیم مهاجران به آمریکا در سال های اخیر، بازداشتگاه های دولت فدرال را پر کرده است.
در سال مالی جاری که 30 سپتامبر (8 مهر) به پایان می رسد، حدود 800 هزار مهاجر بازداشت شدند. البته 137 هزار تن از بازداشت شدگان به دلیل نبود ظرفیت اسکان آنها، آزاد شدند.
رئیس جمهوری آمریکا از زمان کارزار انتخاباتی سال 2016 و پس از راهیابی به کاخ سفید، رویکردی خصمانه نسبت به مهاجران اتخاذ کرده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/43175/تداوم-سختگیری-بر-کودکان-مهاجر-در-آمریکا-با-بازداشت‌های-نامحدود
بستن   چاپ