ایران پرسمان
ترکیه و روسیه به دنبال دور زدن سوئیفت
پنجشنبه 31 مرداد 1398 - 11:04:13
ایران پرسمان -
ترکیه و روسیه به دنبال دور زدن سوئیفت
k ٢.٣
٠
فارس / ترکیه و روسیه ماه گذشته میلادی مذاکراتی را در خصوص پیوستن آنکارا به یک سامانه پیام‌رسان بانکی که روسیه به عنوان جایگزین «سوئیفت» طراحی کرده برگزار کرده‌اند.
به نوشته بلومبرگ، دیدار میان مقام‌های دو کشور ترکیه و روسیه اندکی بعد از آن برگزار شد که آمریکا ترکیه را به دلیل تحویل گرفتن سامانه پدافند موشکی اس-400 به تحریم تهدید کرده بود.
پیوندهای میان «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در طول سال‌های اخیر تقویت شده است.
روسیه سامانه مالی جدید را از سال 2014، بعد از مواجه شدن با تحریم‌های بین‌المللی به دلیل ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه به خاک خود طراحی کرده است.
«سوئیفت» سرواژه‌ای است که از کنار هم قرار گرفتن حرف اول عبارت «جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی» در زبان انگلیسی ایجاد شده است.
مقر اصلی این شبکه که تراکنش‌های مالی جهانی را تسهیل می‌کند در بلژیک قرار دارد، اما اعضای هیئت مدیره آن را مدیران بانک‌های آمریکایی تشکیل می‌دهند.
«آلکسی مویسیو»، معاون وزیر مالی روسیه برگزاری این دیدار میان مقام‌های ترکیه و روسیه در خصوص این موضوع را تأیید کرده است.
مویسیو گفت: «در آن جلسات درباره امکان امضای یادداشتی میان دو طرف بحث شد. به این نتیجه رسیدیم که لازم است روی آن کار کنیم و الان داریم روی آن کار می‌کنیم.»

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/43169/ترکیه-و-روسیه-به-دنبال-دور-زدن-سوئیفت
بستن   چاپ