ایران پرسمان
ترامپ متهم به یهودی ستیزی شد
پنجشنبه 31 مرداد 1398 - 11:03:21
ایران پرسمان -
ترامپ متهم به یهودی ستیزی شد
k ٤.٩
٢
جماران / ترامپ روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: فکر می کنم رای هر یهودی به دموکرات ها یا ضعف دانش یا وفادار نبودن را نشان می دهد.
به گزارش بی بی سی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه با انتقاد از یهودیان آمریکا که به دموکرات ها رای می دهند گفت: این کار یا از سر ضعف دانش است و یا وفادار نبودن بزرگ.
این اظهارات انتقادات تندی را برانگیخت چرا که رئیس جمهور آمریکا سخنانی ضدیهودی به زبان می آورد و یهودی ها را به وفاداری دوگانه متهم می کند.
انجمن دموکراتیک یهودیان آمریکا گفت رئیس جمهور آمریکا تلاش می کند به خاطر منافع سیاسی یهودی ستیزی را تسلیح کند و به آن جنبه سیاسی ببخشد.
ترامپ اظهارات خود را به دنبال حمله به دو زن دموکرات کنگره بیان کرده است.
وی بارها «الهان عمر» و «رشیده طلیب» دو عضو مسلمان کنگره آمریکا را به یهودی ستیزی متهم کرده است.
با فشار دونالد ترامپ رژیم اسرائیل هفته پیش ورود الهان عمر و رشیده طلیب به سرزمین های اشغالی را ممنوع اعلام کرد.
این رژیم بعد از این اقدام، با عنوان ملاقات بشردوستانه پذیرفت که رشیده طلیب با مادربزرگ خود در کرانه غربی دیدار کند اما طلیب با بیان اینکه نمی تواند این شرایط ظالمانه تحمیلی را بپذیرد زیر بار این کار نرفت.
ترامپ روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: فکر می کنم رای هر یهودی به دموکرات ها یا ضعف دانش یا وفادار نبودن را نشان می دهد.
عده ای از گروه های یهودی آمریکا اظهارات ترامپ را برنتابیدند و اعلام کردند این اظهارات یهودستیزانه، یهودیان را به این متهم می کند که به رژیم صهیونیستی بیشتر از آمریکا تعلق و وابستگی دارند.
«هالی سوفر» مدیر اجرایی شورای دموکراتیک یهودیان آمریکا در توییتر نوشت: اگر موضوع اسرائیل است وفاداری دوگانه ای که ترامپ تکرار می کند خود شکلی از یهودی ستیزی است. اما اگر موضوع، وفاداری یهودیان به ترامپ است او به بررسی واقعیت نیاز دارد.
«جاناتان گرینبلت» مدیر اتحادیه ضد افترا گفت: ادعای وفادار نبودن حمله ای است که مدتها علیه یهودیان استفاده می شود. کمیته یهودیان آمریکا هم این اظهارات را نامناسب، ناخوشایند و کاملا خطرناک توصیف کرد.
«برنی سندرز» سناتور مستقل نیز گفت که یک یهودی با افتخار بوده است بدون آنکه نگران رای دادن به دموکرات ها باشد.
نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که اکثریت یهودی های آمریکا دموکرات هستند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/43130/ترامپ-متهم-به-یهودی-ستیزی-شد
بستن   چاپ