ایران پرسمان
عاقبت انسان‌ها به جنگ غذا ختم می‌شود؟
يکشنبه 27 مرداد 1398 - 10:21:45
ایران پرسمان -
عاقبت انسان‌ها به جنگ غذا ختم می‌شود؟
٢٥٢
٣
مجله ایلیاد / طبق پیش‌بینی‌ها، در 80 سال آینده جمعیت زمین به 11 میلیارد نفر می‌رسد و تقاضا برای غذا بسیار بالا می‌رود و چالش تولید و توزیع غذا به یک چالش جدی تبدیل می‌شود. مقاله‌ی جدیدی که در مجله‌ی Nature Sustainability چاپ شده است، توضیح می‌دهد که افزایش جمعیت و در نتیجه افزایش تقاضا برای غذا در نهایت منجر به افزایش بیماری‌های عفونی در انسان می‌شود.
«جیسون روهر» و همکارانش از دانشگاه نوتردام، می‌گویند: «اگر در زمینه‌ی تاثیر افزایش جمعیت و بیشتر شدن کشاورزی بر روی بیماری‌های انسانی تحقیق کنیم، می‌توانیم خود را برای این شرایط آماده کنیم و عواقب آن‌را کاهش دهیم. ما باید منتظر برخی از مشکلات که در نتیجه‌ی افزایش جمعیت بروز می‌کنند، باشیم.»
در این مقاله توضیح داده شده است که بیشترین رشد جمعیت تا سال 2100 میلادی، در کشورهای در حال توسعه رخ خواهد داد. در این کشورها دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی در حال حاضر نیز با مشکل مواجه است. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که 75 درصد از مرگ و میرهای کشورهای در حال توسعه در مناطق استوایی به خاطر بیماری‌های عفونی است. هر ساله 48 میلیون نفر در آمریکا دچار بیماری‌های عفونی ناشی از غذاها می‌شوند. این بیماری‌ها در اثر غذاهای وارداتی از کشورهای در حال توسعه اتفاق می‌افتند. از این تعداد، 128،000 نفر در بیمارستان بستری می‌شوند و حدود 3000 نفر از این عفونت‌ها می‌میرند.
وقتی که جمعیت جهان افزایش پیدا می‌کند، اقتصادهای روستایی، مواد شیمیایی کشاورزی و استخراج منابع طبیعی بیشترین عواملی هستند که در بیماری‌های عفونی نقش دارند. روهر می‌گوید: «مثال‌های مدرن زیادی وجود دارد که تماس بالای انسان‌ها با حیوانات مزرعه و حیات‌وحش می‌تواند دلیل بیماری‌های جدید انسان‌ها باشد. از این جمله می‌توان به آنفلوآنزای مرغی و خوکی و همچنین بیماری گاوها اشاره کرد.»
روهر همچنین بیماری عفونی که قابل انتقال از صدف‌ها به انسان است را نیز مطالعه کرده است. روهر و همکارانش راه‌حل‌های بالقوه‌ای برای مقابله با این چالش‌ها پیشنهاد کرده‌اند. افزایش میزان بهداشت برای مقابله با استفاده‌ی بیش از حد از آنتی‌بیوتیک‌ها یکی از این راه‌ها است. از دیگر راه‌های پیشنهاد شده می‌توان به بیشتر کردن آموزش اشاره کرد. طبق مطالعات انجام شده آموزش بیشترین تاثیر را در کاهش عفونت‌ها داشته است. آن‌ها همچنین پیشنهاد می‌کنند که مدل‌های پیش‌بینی ریاضیاتی برای یکپارچه‌سازی رابطه‌ی بین نوع کشاورزی و میزان بیماری‌های عفونی مورد استفاده قرار گیرند. این مدل‌ها می‌توانند به اعمال هدفمند اقدامات پییشگیرانه و کاهش‌دهنده‌ی عواقب بیماری‌ها کمک کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/42139/عاقبت-انسان‌ها-به-جنگ-غذا-ختم-می‌شود؟
بستن   چاپ