ایران پرسمان
موفقیت در انجام روش‌های غیرجراحی فیستول رگ‌های خون رسان قلب
يکشنبه 27 مرداد 1398 - 10:21:36
ایران پرسمان -
موفقیت در انجام روش‌های غیرجراحی فیستول رگ‌های خون رسان قلب
١٥
٠
صدا و سیما / به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی همایش تازه‌های قلب و عروق، آقای عطا فیروزی در آستانه برگزاری بیست و یکمین همایش بین المللی تازه‌های قلب و عروق گفت: یکی از مباحثی که در این همایش مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد بیماری‌های مادرزادی قلب و عروق در بزرگسالان همچون فیستول رگ‌های خون رسان قلب است.
وی افزود: فیستول رگ‌های خون‌رسان قلب در کودکان می‌تواند سبب نارسایی قلب و در بزرگسالان درد قفسه سینه، تنگی نفس را به همراه داشته باشد و علائم سکته قلبی را تقلید کند البته مشکل چندان شایع نیست، ولی اختلال‌های زیادی را می‌تواند به همراه داشته باشد.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: در گذشته روش درمانی برای افرادی که مبتلا به فیستول رگ‌های خون رسان قلب بودند جراحی باز بود که این جراحی کم‌خطر نبود، ولی سال‌های اخیر روش اینترونشن و غیر جراحی در این زمینه استفاده می‌شود.
آقای فیروزی با اشاره به اینکه در کشور ما تجربه‌های بسیار خوبی در روش‌های غیرجراحی و اینترونشن عروق قلب وجود دارد، گفت: در بیست و یکمین همایش بین المللی تازه‌های قلب و عروق درباره جدیدترین دستاورد‌ها در این زمینه بحث و گفتگو می‌شود و پزشکان و متخصصان تجربیات خود را در این باره به اشتراک می‌گذارند، همچنین همکاران درباره تعدادی از بیماران که وضعیت آن‌ها پیچیده است، شرایط آن‌ها را مطرح و تبادل نظر می‌کنند.
اینترونشنال کاردیولوژیست گفت: هرچند که مشکل فیستول رگ‌های خون‌رسان قلب شیوع بالایی ندارند، ولی افراد در سنین جوان و پایین را می‌تواند درگیر کند که اگر درمان خوبی صورت گیرد بیمار امر طبیعی خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: امروزه استفاده از روش‌های غیرجراحی اغلب با موفقیت همراه بوده و احتمال مرگ و میر‌ها در بیماران بسیار کمتر از روش‌های جراحی باز است.
بیست و یکمین همایش تازه‌های قلب و عروق 29 مرداد تا یکم شهریور در سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد با حضور مهمانان خارجی و داخلی و صاحبنظران برجسته برگزار خواهد شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/42131/موفقیت-در-انجام-روش‌های-غیرجراحی-فیستول-رگ‌های-خون-رسان-قلب
بستن   چاپ