ایران پرسمان
فراخوان جایزه ادبی هفت‌اقلیم منتشر شد
يکشنبه 27 مرداد 1398 - 10:21:31
ایران پرسمان -
فراخوان جایزه ادبی هفت‌اقلیم منتشر شد
٤٢
٠
ایرنا / فراخوان نهمین دوره جایزه ادبی هفت اقلیم منتشر شد و علاقه‌مندان تا 15 شهریور جاری وقت دارند آثار خود را برای شرکت در این جایزه به دبیرخانه ارسال کنند.
فراخوان نهمین دوره جایزه ادبی هفت اقلیم منتشر شد. این دوره از جایزه به بررسی و داوری آثار داستانی منتشر شده در سال 1397 اختصاص دارند. بر اساس این فراخوان ناشران و نویسندگان حوزه ادبیات داستانی تا 15 شهریورماه 1398 فرصت دارند 3 نسخه از آثار داستانی منتشر شده در سال 1397 را در دو بخش مجموعه داستان و رمان به دبیرخانه این دوره از جایزه به نشانی تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به خیابان پلیس، روبروی آتشنشانی، پلاک 609 ارسال کنند. اسامی داوران بخش های مختلف به زودی منتشر خواهد شد.
جایزه ادبی هفت اقلیم در سال 1388 توسط عده‌ای از نویسندگان مستقل ایران با دبیری آیت دولتشاه آغاز به کار کرد. این جایزه در ابتدا به داستان‌های کوتاه منتشر نشده اختصاص داشت اما بعد از یک دوره مقدماتی داستان کوتاه، جوایز آن به کتاب‌های منتشر شده در بخش های رمان و مجموعه داستان کوتاه اختصاص یافت.
هدف از برگزاری جایزه ادبی هفت اقلیم ارج نهادن به ادبیات اصیل ایرانی و توجه به آثار شاخص و ارزشمند زبان فارسی، اعلام شده است که با تکیه بر زبان، بومیت و فرهنگ ایرانی خلق شده باشند، به گفته موسسان این جایزه، جایزه ادبی هفت اقلیم تلاش دارد که ادبیات داستانی را خارج از تقسیم‌بندی‌ها و گروه‌بندی‌های رایج ادبیات و به صورت ملی مورد بررسی قرار دهد.
این جایزه در دو بخش اصلی رمان برگزیده و مجموعه داستان برگزیده برگزار می‌شود. بخش‌های اصلی جایزه آثاری را در بر می‌گیرد که طی چند مرحله داوری بیشترین امتیاز را دریافت کرده باشند. کتاب های راهنمای مردن با گیاهان دارویی اثر عطیه عطار زاده در بخش رمان و خاطرات یک دروغگو نوشته نسیم وهابی در بخش مجموعه داستان برگزیدگان هشتمین دوره این جایزه بودند که مراسم تقدیر آن دوم اردیبهشت سال جاری برگزار شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/42127/فراخوان-جایزه-ادبی-هفت‌اقلیم-منتشر-شد
بستن   چاپ