ایران پرسمان
مسکو و فرانسه بر یافتن راههایی برای حفظ برجام تأکید کردند
سه شنبه 1 مرداد 1398 - 17:34:29
ایران پرسمان -
مسکو و فرانسه بر یافتن راههایی برای حفظ برجام تأکید کردند
٢٠٠
٠
فارس / «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه طی یک تماس تلفنی در خصوص ایران و تحولات اوکراین گفت‌وگو کردند.
بنا به گزارش شبکه روسی «اینترفکس»، وزرای خارجه روسیه و فرانسه در گفت‌وگوی خود بر اتخاذ گام‌هایی به منظور حفظ توافق هسته‌ای ایران 1+4 (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) تأکید کردند.
از طرف دیگر خبرگزاری رویترز از دیدار اعضای امضاکننده توافق هسته‌ای ایران در تاریخ 28 ژوئیه (6 مردادماه) در «وین» پایتخت اتریش خبر داد.
بیش از یکسال پیش دولت آمریکا به دستور ترامپ از توافق بین‌المللی برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به «برجام» خارج شده و تمام تحریم‌های هسته‌ای ذیل این توافق را در دو بازه 90 و 180 روزه مجددا اعمال کرد و در پی آن تحریم‌های شدیدی با هدف وادار کردن ایران برای مذاکره مجدد با آمریکا علیه تهران وضع کرد.
جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه امسال بعد از یک سال صبر برای جبران آثار ناشی از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای، اعلام کرد که به دلیل عدم تحقق وعده‌های کشورهای اروپایی، گام‌هایی را برای کاهش تعهد به توافق هسته‌ای برمی‌دارد. در گام نخست تعهد ایران به سقف ذخایر اورانیوم و آب سنگین تعلیق شد و در گام دوم نیز ایران غنای اورانیوم تولیدی را از 3.67 درصد به 4.5 درصد افزایش داد.
در پی این اقدام، کشورهای اروپایی که نگران از بین رفتن برجام هستند، در تلاش هستند تا گام‌هایی را برای حفظ این توافق که تاکنون ایران به آن پایبند بوده است، به کار گیرند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/36611/مسکو-و-فرانسه-بر-یافتن-راههایی-برای-حفظ-برجام-تأکید-کردند
بستن   چاپ