ایران پرسمان
عریقات خواستار تحقیقات درباره جنایت صهیونیست ها شد
سه شنبه 1 مرداد 1398 - 17:34:25
ایران پرسمان -
عریقات خواستار تحقیقات درباره جنایت صهیونیست ها شد
٩٧
٠
ایرنا / صائب عریقات دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین روز سه شنبه با ارسال نامه هایی به وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، روسیه، چین و هند خواستار همکاری این کشورها با دیوان لاهه جهت آغاز تحقیقات فوری درباره جنایت جنگی صهیونیست ها در ویرانی خانه های فلسطینیان شد.
به گزارش خبرگزاری فلسطینی "سما"، عریقات با ارسال نامه به شماری از وزیران خارجه کشورهای جهان، اقدامات اسرائیلی ها در ویرانی خانه های فلسطینیان و مهاجرت اجباری آنها را شرح و توضیح داد.
وی همچنین در بیانیه ای از کشورهای جهان خواست که با دیوان لاهه برای آغاز تحقیقات فوری بین المللی برای "رسیدگی به جنایت های مسئولان اسرائیلی در حق فلسطینی ها" همکاری کنند.
در این بیانیه آمده است: نامه دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، روسیه، چین، هند، کشورهای آمریکای لاتین، کانادا، استرالیا، ژاپن و سایر کشورها ارسال شده است.
عریقات در این بیانیه افزود: اقدامات اشغالگران اسرائیلی هدفمند و در عین حال غیرقانونی است. هدف آنها از این تحرکات، حذف فلسطینی ها و افزایش شمار شهرک های صهیونیست نشین است.
این بیانیه افزود: سیاست های یک جانبه اسرائیل برای بیرون کردن فلسطینی ها از قدس از جمله مصادره زمین و دارایی هایشان، عدم اجازه دادن برای اقامت در قدس، تقسیم بندی جدید مناطق، عدم صدور مجوز برای ساخت و ساز، بخشی از همان سیاست هایی است که کاملات مخالف با قوانین و معاهدات بین المللی است.
عریقات در نامه ارسالی خود، وزیران خارجه کشورهای یاد شده را در جریان اقدامات خطرناک اسرائیلی ها در ویرانی 10 خانه فلسطینی در منطقه صورباهر در قدس شرقی که شامل 70 آپارتمان می شود، قرار داد.
در جریان این اقدامات، 24 فلسطینی آواره شده که 14 تن از آنها کودک هستند.
اقدامات ضد بشری صهیونیستی از صبح دیروز (دوشنبه) با تخریب چندین منزل مسکونی در منطقه وادی الحمص در جنوب شرق قدس بار دیگر شدت گرفته است؛ این اقدامات که نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و قوانین جهانی است، تاکنون با واکنش‌های شدید منطقه‌ای و بین المللی رو به رو بوده است.
در همین راستا، سازمان ملل متحد ،اتحادیه اروپا و فرانسه روز دوشنبه به طور جداگانه با غیرقانونی خواندن سیاست شهرک سازی صهیونیست‌ها، از تل آویو خواستند؛ تخریب منازل فلسطینیان را هرچه زودتر متوقف کند.
سازمان همکاری اسلامی، قطر، اردن و گروه‌های فلسطینی نیز این اقدام ضد فلسطینی را محکوم کردند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/36607/عریقات-خواستار-تحقیقات-درباره-جنایت-صهیونیست-ها-شد
بستن   چاپ