ایران پرسمان
فقدان کتابخانه بازار، ناشران را ریسک‌گریز می‌کند
سه شنبه 1 مرداد 1398 - 15:19:06
ایران پرسمان -
فقدان کتابخانه بازار، ناشران را ریسک‌گریز می‌کند
٨
٠
ایرنا / «آن کلیوز» (Ann Cleeves) نویسنده انگلیسی مطالب جنایی اعلام کرد که نبود کتابخانه بازارهای قابل اطمینان، ناشران را از ریسک‌پذیری در زمینه کتاب‌های ماجراجویانه تری چون مجموعه داستان‌های کوتاه و همچنین حمایت از نویسندگانی که آثارشان در میان پرفروش‌ها نیست، باز می‌دارد.
وی در کنفرانس کتابخانه ملی که در شهر هاروگیت انگلیس برگزار شد، گفت: بیش از هر زمان دیگری به کتابخانه نیاز داریم، زمانی که با خطر پیروزی اخبار جعلی مواجه هستیم، به مکان هایی نیاز داریم که حقایق گفته شود.
وی افزود: وقتی با مخالفت رو به رو می شویم، به مکان هایی برای گردهمایی نیاز داریم تا در مورد اختلافاتمان به نحوی منطقی بحث کنیم و همچنین به مکانی برای فرار محتاج هستیم.9109
این نویسنده در ادامه گفت: در گذشته، سرمایه گذاری سخاوتمندانه در زمینه کتاب به ناشران امکان می داد روی یک کتاب بدون فروش ضمانت شده کتابخانه ای قمار کنند.
وی افزود: وقتی کار نویسندگی را آغاز کردم، کتابخانه ها عمدتا کتاب هایی با جلد مقوایی و کتاب هایی را می پذیرفتند که کتابفروشی ها از قبول آن خودداری می کردند، از اینرو اگر کتابی می نوشتید که کمی ویژه و عجیب بود، ناشران روی آن قمار می کردند. کتابخانه ها باید نام های بزرگ ارائه شده از سوی نویسندگان کتاب های پرفروش را خریداری و روی کتاب هایی که هیجان انگیزترند، سرمایه گذاری کنند.
وی گفت: اولین کتاب من در سال 1986 چاپ شد و در سال 2006 جایزه CWA Gold Dagger را تصاحب کردم که بدون وجود کتابخانه ها، هیچ راهی برای رسیدن به جایی که الان هستم، وجود نداشت.
آمار نشان می دهد که هزینه کردن کتابخانه های عمومی در انگلیس، ولز و اسکاتلند برای کتاب، از 84 میلیون پوند در سال 1988 به 39 میلیون پوند در سال 2018 رسیده است.
کلیوز همچنین خواستار ارتباط بیشتر بین کتابخانه ها و کتابفروشی ها شد و گفت: کتابخانه ها نباید ملال آور و غیرجذاب باشند، در حالی که می دانم اکثر کارکنان کتابخانه ها، افرادی شاد، روشنفکر و پذیرا هستد.
وی ابراز امیدواری کرد که کنفرانس کتابخانه ملی هاروگیت، نقطه آغاز تعامل عمیق تر بین نویسندگان، ناشران و مسئولان کتابخانه ها باشد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/36576/فقدان-کتابخانه-بازار،-ناشران-را-ریسک‌گریز-می‌کند
بستن   چاپ