ایران پرسمان
مجازات برای روزنامه‌نگاران عراقی که به اراضی اشغالی سفر کردند
سه شنبه 1 مرداد 1398 - 15:18:55
ایران پرسمان -
مجازات برای روزنامه‌نگاران عراقی که به اراضی اشغالی سفر کردند
٥٢٢
٠
ایسنا / سندیکای روزنامه‌نگاران عراقی اعلام کرد: اقدامات "بازدارنده‌ای" را در خصوص روزنامه‌نگاران عراقی عضو این سندیکا که سفرشان به اراضی اشغالی ثابت شود، اتخاذ خواهد کرد.
به گزارش روسیا الیوم، سندیکای روزنامه‌نگاران عراق در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد که از بیانیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تصمیم هیئتی از روزنامه‌نگاران عرب از جمله روزنامه‌نگاران سعودی‌ و عراقی برای سفر به اراضی اشغالی در هفته آتی مطلع شده است.
در این بیانیه همچنین آمده است: این سفر با تمامی رویکردها و سیاست‌های سندیکای روزنامه‌نگاران و مواضع ملی آن در خصوص مخالفت با هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و مواضع خصمانه آن در قبال کشورها و ملت‌های عربی و غصب اراضی فلسطین و نقض‌های آشکار و کشتارها و آواره کردن ملت فلسطین کاملاً تناقض دارد.
این سندیکا هشدار داد که هر روزنامه‌نگار عراقی که سفرش در حال حاضر یا در آینده به اراضی اشغالی ثابت شود، مشمول تدابیر و مجازات‌های بازدارنده‌ای خواهد شد و از این سندیکا نیز اخراج می‌شود.
پیشتر گروهی از روزنامه‌نگاران عرب به دعوت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی وارد اراضی اشغالی شدند. برنامه‌های این هیئت شامل بازدید از موزه هولوکاست، ساختمان کنست (پارلمان اسرائیل) و اماکن مقدس موجود در شهر قدس اشغالی است. همچنین قرار است نشست‌هایی با برخی از اعضای کنست و تعدادی از دیپلمات‌های اسرائیلی داشته باشند.
ساکنان قدس نسبت به این سفر اعتراض کرده و آن را اقدامی در راستای عادی‌سازی روابط با اسرائیل دانستند.
سندیکاهای روزنامه‌نگاران فلسطین نیز این سفر را محکوم کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/36565/مجازات-برای-روزنامه‌نگاران-عراقی-که-به-اراضی-اشغالی-سفر-کردند
بستن   چاپ