ایران پرسمان
ظریف تشریح کرد: استفاده افراطی آمریکا از دلار و تبدیل آن به سلاح علیه مردم
سه شنبه 1 مرداد 1398 - 00:05:08
ایران پرسمان -
ظریف تشریح کرد: استفاده افراطی آمریکا از دلار و تبدیل آن به سلاح علیه مردم
٩٦٠
٠
فارس /وزیر خارجه ایران گفت: استفاده افراطی آمریکا از دلار و تبدیل آن به سلاح علیه مردم باعث شده که کشورهای مختلفی در دنیا دلار را در تعاملاتشان کنار بگذارند.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که صبح امروز (دوشنبه) در ادامه سفرش به آمریکای لاتین وارد ماناگوآ پایتخت نیکاراگوئه شد، پس از دیدار و گفتگو با «دنیس مونکادا» همتای نیکاراگوئه ای در نشست خبری مشترک گفت: استفاده افراطی آمریکا از دلار و تبدیل آن به سلاح علیه مردم باعث شده کشورهای مختلفی در دنیا در تعاملاتشان دلار را کنار بگذارند.
ظریف اضافه کرد: ما (ایران) نیازهایی داریم که نیکاراگوئه می تواند آنها را برآورده کند به ویژه در حوزه مواد غذایی، گوشت و غلات و نیکاراگوئه نیز نیازهایی در حوزه انرژی، تکنولوژی و در حوزه دارو دارد که ایران این توان را دارد این نیازها را با نیازهای خود تبادل کند.
ظریف این موارد را حوزه هایی خواند که با همتای خود آنها را بررسی می کند و افزود: معتقدیم ایران و نیکاراگوئه می توانند از شرایط کنونی برای همکاری های جنوب - جنوب که همیشه شعار جنبش عدم تعهد و گروه 77 است استفاده کنند و این همکاری ها را عملیاتی کنند و اینها آرزوهای ملت ایران و نیکاراگوئه و همه ملت های در حال توسعه است.
وی ضمن قدردانی از میزبانی مردم و دولت نیکاراگوئه، عنوان کرد: امیدوارم روابط 2 کشور هر روز گسترش بیشتری یابد و میزبان مقامات عالی نیکاراگوئه در تهران باشیم.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/36392/ظریف-تشریح-کرد--استفاده-افراطی-آمریکا-از-دلار-و-تبدیل-آن-به-سلاح-علیه-مردم
بستن   چاپ