ایران پرسمان
ماهواره‌هایی که از وسط آسمان به فضا پرتاب می‌شوند
دوشنبه 31 تير 1398 - 21:23:00
ایران پرسمان -
ماهواره‌هایی که از وسط آسمان به فضا پرتاب می‌شوند
٧٣
٠
ایسنا / شرکت "ویرجین اوربیت" قصد دارد برای پرتاب ماهواره‌های کوچک به مدار زمین، سیستم پرتاب جدیدی ارائه دهد.
شرکت آمریکایی "ویرجین اوربیت"(Virgin Orbit) که متعلق به "ریچارد برانسون"(Richard Branson)، کارآفرین و سرمایه‌گذار بریتانیایی است، توافق‌نامه‌ای را با "نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا" (RAF) امضا کرده تا نسبت به پرتاب ماهواره‌های کوچک برای این سازمان اقدام کند. این شرکت سعی دارد یک سیستم پرتاب هوایی ابداع کند و با کمک آن، یک موشک را به مدار پایین زمین بفرستد.
ویرجین اوربیت امیدوار است تا با این کار، قابلیت‌های پرتاب فضاپیما را به بریتانیا بیاورد. نزدیک‌ترین تجربه بریتانیا در این حوزه، در سال 1971 و زمانی بود که یک ماهواره را با یک موشک به فضا پرتاب کرد اما ماهواره روی یک سکوی پرتاب در استرالیا فرود آمد. ویرجین اوربیت به تازگی اعلام کرده که قصد دارد یک پایگاه فضایی را در شهر کورنوال بسازد و امیدوار است آن را در اوایل دهه آینده افتتاح کند.
در روش ویرجین اوربیت برای پرتاب، اصلا از موشک‌های زمینی استفاده نمی‌شود؛ در نتیجه صرفه‌جویی بسیاری در هزینه زیرساخت‌ها به همراه خواهد داشت. معمولا برای این کار، یک موشک کوچک‌تر به باله یک "بوئینگ 747" (Boeing 747) متصل و سپس، در ارتفاع بالا از آن جدا می‌شود.
این روش جدید را نمی‌توان در مقیاس بزرگ به کار برد و ماهواره‌های سنگین را که به دولت و سازمان‌های نظامی تعلق دارند، به فضا فرستاد اما امکان ارسال ماهواره‌های کوچک‌تر با این روش وجود دارد زیرا هزینه ساخت و پرتاب آنها بسیار پایین است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/36352/ماهواره‌هایی-که-از-وسط-آسمان-به-فضا-پرتاب-می‌شوند
بستن   چاپ